Η General Motors ανακοίνωσε ότι θα επενδύσεις 450 εκατ. δολάρια (€348 εκατ.) στο εργοστάσιο της Rosario Automotive Complex στην Αργεντινή από το 2013 έως το 2015 έτσι ώστε αυτό να μπορεί να κατασκευάζει ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο της Chevrolet το οποίο θα εξάγεται παγκοσμίως. Το τι ακριβώς θα είναι αυτό το αυτοκίνητο δεν το αναφέρει η GM εκτός του ότι θα βασίζεται πάνω σε μια υπάρχουσα πλατφόρμα. Το εργοστάσιο το 2011 έκανε ρεκόρ παραγωγής, αφού κατασκεύασε 136.000 αυτοκίνητα.

Παράλληλα η GM θα προσλάβει 3.000 υπάλληλους της Hewlett Packard οι οποίοι θα εργαστούν πάνω στον τομέα πληροφορικής των αυτοκινήτων της GM. Η GM θα προσλάβει στο μέλλον επιπλέον 7.000 IT υπαλλήλους, αφού στόχος της να αποκτήσει δικό της IT τμήμα και να μην χρησιμοποιεί software άλλων εταιριών.

[Πηγή: Chevrolet, Autonews]

Δελτίο Τύπου

GM to Invest $450 Million in Argentina

CEO Dan Akerson and Argentina President Announce New Chevy Vehicle

BUENOS ARIES, Argentina – General Motors will invest $450 million between 2013 and 2015 to expand its Rosario Automotive Complex to build an all-new global Chevrolet vehicle, Chairman and CEO Dan Akerson said Wednesday.

Akerson was joined by Argentina President Cristina Fernández de Kirchner; GM South America President Jaime Ardila; and GM Argentina President Isela Costantini.

“We are pleased to be making this investment in Argentina, which remains a very important market for us,” Akerson said. “We have a long, proud history here dating to 1925 and our latest investment is certainly good news for our GM Argentina employees, our extensive dealer and supplier network and the local economy.

“We also have an excellent relationship with the Argentine government and would like to thank President Fernández de Kirchner for her ongoing support in making today’s announcement possible,” Akerson said.

GM Argentina produced a record of more than 136,000 vehicles at its Rosario facility in 2011. The upcoming expansion of the plant will allow GM Argentina to add new vehicles for export and to continue refreshing the Chevrolet vehicle portfolio for dealers and customers in Argentina.

“This new model to be based on a global platform will run in addition to the models we are currently manufacturing in our plant and will allow us to supply the regional and domestic market with even more high-quality, high value Chevrolet products,” Costantini said. “It is a huge vote of confidence for the entire GM Argentina team and the country.”