Μικρά αμάξια με μεγάλες “καρδιές”

Σχετικά άρθρα

Εισαγωγή

Εντάξει, καλή και χρυσή η οικονομία και η οικολογία αλλά εμένα προσωπικά με έχει κουράσει. Μεταξύ μας, δεν υπάρχει λόγος να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας: Μας αρέσει η δύναμη, μας αρέσει η επιτάχυνση και μας αρέσει η ταχύτητα. Μακάρι να ήμουν σε θέση να σκέφτομαι πώς θα κάνω το αυτοκίνητό μου πιο γρήγορο και όχι πως θα μου βγάλει περισσότερα χιλιόμετρα ένα ρεζερβουάρ καυσίμου… Κάποιοι άλλοι ευτυχώς δεν έχουν σταματήσει να ονειρεύονται και αυτοί οι άνθρωποι όταν θέλουν να φτάσουν στα προαναφερθέντα αποτελέσματα, σκέφτονται τις επιλογές τους: μπορείς να βάλεις έναν μικρό κινητήρα σε ένα μικρό και ελαφρύ αμάξωμα ή μπορείς να βάλεις έναν μεγάλο κινητήρα σε μία μεγάλη «καρότσα».

Οι επιλογές πολλαπλασιάζονται δε, αν βάλεις στο παιχνίδι και την υπερτροφοδότηση σε οποιαδήποτε μορφή. Αλλά τα πράγματα γίνονται πάρα πολύ ενδιαφέροντα όταν βάλεις έναν μεγάλο κινητήρα σε ένα μικρό αμαξάκι! Σίγουρα η πρόκληση του να χωρέσεις ένα μεγάλο σε χωρητικότητα σύνολο μαζί με όλα τα περιφερειακά του σε έναν μικρό χώρο είναι πολύ μεγάλη και μετά έχεις να ανησυχείς για τη μετάδοση της κίνησης, την πρόσφυση και άλλα, όμως τα παραδείγματα είναι αρκετά και τα περισσότερα αξιόλογα ή τουλάχιστον ενδιαφέροντα.

Αυτό το «ταξίδι» έχουν ξεκινήσει ιδιώτες ή βελτιωτικοί οίκοι όμως εγώ δεν θα ασχοληθώ με αυτούς. Εμένα με ενδιαφέρουν αυτοί οι μηχανικοί που ονειρεύονται μέσα στο «σύστημα», μέσα στις αυτοκινητοβιομηχανίες. Ποια είναι λοιπόν τα κριτήρια με βάση τα οποία σχηματίστηκε αυτή η λίστα; Απλά πράγματα: μεγάλος κινητήρας (κατά προτίμηση άνω των 3 λίτρων) σε μικρό αμάξι. Δεν μας ενδιαφέρει αν βγήκε στην παραγωγή ή ήταν κάποιο one-off project μερικών μηχανικών που βαριόντουσαν, αρκεί να μην είναι αγωνιστικό. Α! Και αποκλείονται δημιουργίες του στυλ Ariel Atom V8, AC Cobra και Caterham 7 Levante. Ας μην καθυστερούμε λοιπόν, ξεκινάμε!

Renault Clio V6

Ξεχάστε τα Clio Williams, ξεχάστε τα «απλά» και «ταπεινά» δίλιτρα Clio RS, εδώ μιλάμε για ένα από τα απόλυτα hot hatches. Αν το Renault 5 Turbo είχε παιδί, κάπως έτσι θα ήταν. Το Clio V6 κατασκευάστηκε ως κράχτης για το Clio II και η παραγωγή του προχώρησε και στην επόμενη γενιά. Ναι, καλά διαβάσατε, το Clio V6 δεν ήταν κάποιο track-day-special ούτε ένα one-off project. Αν κάποια εξειδικευμένα site είναι αξιόπιστα, το Clio V6 Phase 1 πούλησε 1513 αντίτυπα παγκοσμίως ενώ το Phase 2 έφτασε τα 1309! Όχι και άσχημα για Clio που κόστιζε πάνω από 25.000 λίρες Αγγλίας καινούριο! Βέβαια, για αυτά τα χρήματα δεν έπαιρνες ένα απλό Clio… κάθε άλλο μάλιστα. Τα πίσω καθίσματα έδωσαν την θέση τους στον τρίλιτρο V6 L7X από το Laguna ο οποίος έστελνε τα 230 άλογά του –στο Phase 2 αυξήθηκαν στα 255 με την βοήθεια της Porsche– στους πίσω τροχούς μέσω ενός εξατάχυτου κιβωτίου και του ελεύθερου διαφορικού.

Με αυτά τα δεδομένα και αν συνυπολογίσει κανείς το σημαντικά αυξημένο βάρος αλλά και το διαολεμένα μικρό μεταξόνιο, η οδική συμπεριφορά του Clio V6 ήταν το λιγότερο… περίεργη. Σε νορμάλ ρυθμούς είχε πάρα πολύ πρόσφυση αλλά όταν πλησίαζες το όριο γινόταν έντονα υποστροφικό και αν το ξεπερνούσες απλά περίμενες να ακούσεις τον βαρύ γδούπο της σύγκρουσης! Ποιος νοιάζεται όμως; Δείτε το! Φαρδύ, χαμηλό και πρησμένο, έτσι απλά και χωρίς πολλά πολλά. Δεν διεκδικεί πρωτεία σε διαγωνισμό ομορφιάς αλλά δεν θα βρεις εύκολα άντρα που να μην του αρέσει.

Toyota Blade Master G

Ένα αυτοκίνητο που είναι όσο μπερδεμένο είναι και το όνομά του. Οι περισσότεροι, το πιο πιθανό είναι να μην το έχετε ακούσει στο παρελθόν και δεν σας αδικώ. Αφενός δεν νομίζω ότι είναι κάτι που αξίζει την προσοχή σας και αφετέρου το Blade Master G δεν πιστεύω ότι πωλήθηκε οπουδήποτε αλλού εκτός από την Ιαπωνία και ίσως την Αυστραλία. Κάποιοι το είχαν βαφτίσει «το αντίπαλον δέος του VW Golf R32» αλλά ειλικρινά, όχι! Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Το Blade δεν είναι τίποτε περισσότερο από μία upmarket εκδοχή του γνωστού σε όλους μας Auris.

Στην Master G έκδοση, η Toyota έχωσε έναν V6, 3,5 λίτρων που αποδίδει 280 άλογα και 350Nm ροπής κάτω από το καπό και συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο με paddles στο τιμόνι. Οι τροχοί είναι μεγαλύτεροι, τα φρένα το ίδιο και η ανάρτηση με τα γόνατα εμπρός και τα διπλά ψαλίδια πίσω, έχει δεχθεί τροποποιήσεις μήπως και καταφέρει να ανταπεξέλθει στο δύσκολο έργο. Δύσκολο γιατί το Master G είναι μπροστοκίνητο! Ok, είναι ταχύ στην ευθεία και αν πιστέψουμε κάποιους που το οδήγησαν είναι και σχετικά σβέλτο στις στροφές αλλά η Toyota το «έσπρωχνε» στην αγορά ως το hatchback του “ενήλικα” οδηγού. Πολυτέλεια και ταχύτητα δηλαδή αλλά και πάλι, όχι! Μπροστοκίνητο, αυτόματο Auris με 280 άλογα; Με συγχωρείτε, δεν θα πάρω…

Ford Focus RS8

Τώρα τα πράγματα σοβαρεύουν πολύ. Το Focus RS8 είναι αυτοκίνητο που δεν έγινε ιδιαίτερα γνωστό και πραγματικά αναρωτιέμαι γιατί… Ξεκίνησε τη ζωή του ως ένα απλό Focus RS πρώτης γενιάς με 210 άλογα να παράγονται από έναν υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο και την κίνηση στον εμπρός άξονα αλλά περί το τέλος της παραγωγής του, το 2003 νομίζω, συνέπεσε με το λανσάρισμα του Cammer, του νέου crate engine της Ford. Ο Cammer είναι ένας V8, 5 λίτρων με σφυρήλατα εσωτερικά μέρη, ενισχυμένο στρόφαλο και υψηλή –σχετικά- συμπίεση που αποδίδει 420 άλογα και 500Nm ροπής και προφανώς χωράει «άνετα» στο engine bay του Focus! Όμως τα παλικάρια στο Ford Racing Performance Parts δεν σταμάτησαν εκεί.

Το κερασάκι στην τούρτα που ονομάζεται Focus RS8 είναι ότι η κίνηση μεταδίδεται στον πίσω άξονα! Οι μηχανικοί μάλιστα αναφέρουν ότι η μετατροπή του Focus RS σε πισωκίνητο είναι εύκολη αφού υπάρχει ήδη ένα τούνελ στο κέντρο του πατώματος για αύξηση της ακαμψίας. Αυτό το τούνελ πλέον φιλοξενεί τον άξονα κίνησης. Η πίσω ανάρτηση έπαψε να είναι πολλαπλών συνδέσμων και αντικαταστάθηκε με έναν συμπαγή άξονα και η εμπρός ανάρτηση ανασχεδιάστηκε αφού πλέον δεν φιλοξενεί τα ημιαξόνια ενώ τα αμορτισέρ είναι τα ρυθμιζόμενα Multimatic. Τέλος, η μετάδοση στο concept car αποτελείται από ένα πεντατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο της Tremec με κοντές σχέσεις και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Φυσικά τα φρένα είναι αναβαθμισμένα και το καλύτερο το άφησα για το τέλος. Ότι σας ανέφερα και αρκετά ακόμα είναι διαθέσιμα στον κατάλογο της Ford για πλήρη μετατροπή του αγαπημένου σας Focus σε πισωκίνητο V8 έναντι λογικού αντίτιμου. Τι περιμένετε; ΑΝΤΕ!

Mercedes Benz B55 AMG

Άλλη μία μετατροπή παρόμοια με αυτή του Focus που είδαμε παραπάνω αλλά διαφορετική σε νοοτροπία. Αυτή δεν είχε σκοπό την προώθηση ενός νέου κινητήρα μέσω μίας παρανοϊκής μετατροπής αλλά την δημιουργική ενασχόληση κάποιον μαθητευόμενων μέσω της ανακύκλωσης μηχανικών μερών της φίρμας. Η φίρμα φυσικά είναι η Mercedes Benz ενώ τα μέρη που «ανακυκλώθηκαν» είναι αρκετά. Ας ξεκινήσουμε από τον κινητήρα. Αυτός δεν είναι άλλος από τον V8, 5,5 λίτρων και απόδοσης 385 αλόγων και 530Nm ροπής με κωδικό Μ273 που κινεί κάποιες E-Class, CL, GL, ML αλλά και S-Class της περιόδου 2006-2008. Ο Μ273 λοιπόν, βρήκε ένα νέο, ζεστό σπιτικό κάτω από το καπό μίας B-Class που ξεκίνησε τη ζωή της σαν δίλιτρη diesel.

Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι ο κινητήρας χώρεσε χωρίς να κοπεί τίποτε από το εμπρός μέρος και κάθισε και στις εργοστασιακές βάσεις μάλιστα! Φυσικά η κίνηση δεν μεταδίδεται εμπρός αλλά πίσω, μέσω ενός επτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου και καταλήγει στον πίσω άξονα κάποιας δύσμοιρης E430 Estate προηγούμενης γενιάς. Ok, για να χωρέσει, ανασχεδιάστηκαν οι βάσεις της πίσω ανάρτησης και μίκρυνε και το ρεζερβουάρ αλλά ειλικρινά, ποιος νοιάζεται; Τα φρένα είναι από την παλιά C32 AMG και κάπου εδώ τελειώνει η ανακύκλωση. Οι τροχοί είναι 18 ιντσών με τα εμπρός ελαστικά να μετρούν 235mm πέλμα και τα πίσω 255mm ενώ το βάρος αυξήθηκε κατά 180 κιλά για να φτάσει τα 1.620! Ελαφρύ δεν το λες αλλά τι να κάνεις… Το κακό είναι ότι η B55 θεωρείται concept car και φυσικά δεν πωλείται παρότι κάποιοι είχαν την ευκαιρία να την οδηγήσουν και αναφέρουν ότι ήταν εντυπωσιακά καλή. Τι κάνουν κάποιοι άνθρωποι όταν βαριούνται και έχουν τον εξοπλισμό και τα απαραίτητα υλικά ε;

AMC Gremlin X

Ήρθε η ώρα να περάσουμε επιτέλους τον Ατλαντικό και να προσγειωθούμε στις US of A. Όποιος πιστεύει ότι η χώρα του “there is no replacement for displacement” θα καθόταν στον πάγκο για αυτόν τον αγώνα πλανάται πλάνη οικτρά! Το Gremlin της AMC ήταν η απάντηση της Αμερικής στην «εισβολή» των γιαπωνέζων στην αγορά με τα μικρά, χαριτωμένα αμαξάκια τους στις αρχές της δεκαετίας του ’70. Και για να είμαι ειλικρινής, τα κατάφερε αρκετά καλά με πάνω από 670.000 Gremlin να έχουν πωληθεί στα περίπου 8 χρόνια παραγωγής. Το Gremlin ήταν ένα βαρύ αυτοκίνητο με ικανοποιητικά δυναμικά χαρακτηριστικά χάρη στους μεγάλης χωρητικότητας κινητήρες με τους οποίους εξοπλιζόταν –ο πρώτος βασικός κινητήρας ήταν ένας straight-six 3,3 λίτρων!-. Η κορυφή όμως δεν θα μπορούσε να είναι κάτι άλλο από έναν V8. Αυτός πρωτοπαρουσιάστηκε στο Gremlin το 1972 και είχε απόδοση –κρατηθείτε- 150 αλόγων από 5 ρημάδια λίτρα! Σοβαρά τώρα, 150 άλογα από 5.000 κ.εκ. Εμείς όμως δεν θα ασχοληθούμε με αυτόν.

Εμείς θα ασχοληθούμε με έναν άλλο V8, που προσφερόταν με τις ευλογίες της AMC από έναν αντιπρόσωπο στην Arizona. Αυτός μετρούσε 6,6 λίτρα σε χωρητικότητα και απέδιδε 330 άλογα και πολλά Nm ροπής. Χάρη σε αυτόν, το Gremlin ολοκλήρωνε το 400άρι σε 12,2 δευτερόλεπτα με 185km/h ταχύτητα εξόδου. Όχι άσχημα. Φυσικά όντας μπροστόβαρο, μπορούσε να εξαϋλώσει τους πίσω τροχούς σε χρόνο dt ενώ η οδική του συμπεριφορά μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ενθουσιώδης και ενδιαφέρουσα… αν με καταλαβαίνετε. Άλλωστε τι να περιμένει κανείς από ένα όχημα μόλις 7 εκατοστά μεγαλύτερο από τον κλασικό Σκαραβαίο, ταμπούρα και στους τέσσερις τροχούς και ημι-ελλειπτικά φύλλα σούστας στον πίσω άξονα;

 VW Golf W12

Μετά το ευχάριστο διάλειμμα που κάναμε με τους φίλους μας από την Αμερική, ας σοβαρευτούμε λίγο. Αυτοί που ξέρετε, ξέρετε. Για τους υπόλοιπους να τονίσω ότι δεν είναι τυπογραφικό λάθος. Όντως μιλάμε για ένα Golf με τον W12 της Bentley να έχει αναλάβει καθήκοντα κίνησης. 6λιτρος, 12κύλινδρος σε σχήμα W, με δύο turbo που αποδίδει 650 άλογα και 750Nm ροπής! Φυσικά δεν χωράει στο εμπρός μέρος ούτε για πλάκα οπότε έχει μετακομίσει πίσω από τον οδηγό εκεί που σε οποιοδήποτε άλλο Golf βρίσκεις τα πίσω καθίσματα και φυσικά στέλνει την κίνηση στον πίσω άξονα αποκλειστικά! Αν δώσεις λίγη προσοχή στα μέρη που απαρτίζουν το Golf W12, θα συνειδητοποιήσεις ότι μοιάζει πολύ σαν σύλληψη και εκτέλεση με την Mercedes B55 που είδαμε παραπάνω.

Τι εννοώ; Κινητήρας από Bentley, κιβώτιο ταχυτήτων από VW Phaeton, εμπρός φρένα από Audi RS4, πίσω φρένα και πίσω άξονας από Gallardo και πλατφόρμα από Golf. Με λίγα λόγια, το Golf W12 είναι και αυτό ένας υπέροχος Frankenstein! Φυσικά, επειδή μιλάμε για concept car, το στήσιμο και γενικότερα το καλιμπράρισμα του αυτοκινήτου είναι επιεικώς «βασικό». Κάποιοι διακόπτες απλά δεν λειτουργούν και η οδική του συμπεριφορά είναι ελαφρώς θανατηφόρα!

Όμως όλα αυτά έχουν ελάχιστη σημασία μπροστά στη δουλειά που έκαναν οι υπεύθυνοι για το project. Εκτός του ότι το W12 «κάθεται» 7 εκατοστά πιο κοντά στο έδαφος σε σύγκριση με τα νορμάλ Golf, εκτός από το γεγονός ότι χρειάστηκε να κατασκευάσουν από το μηδέν καινούριο αλουμινένιο υποπλαίσιο για να μπει ο κινητήρας στο κέντρο, εκτός του ότι η οροφή είναι από ανθρακονήματα, οι ανάγκες ψύξης του W12 είναι εξωφρενικές, οπότε κάθε αεραγωγός που βλέπετε είναι λειτουργικός –με highlight αυτούς στα C-pillars!- Εξαιρετικό όχημα όπως και να έχει όμως… μας έχει λείψει η τρέλα που κουβαλούσε κάποτε το VW Group. Σας παρακαλούμε, φέρτε την πίσω!

Nissan Micra R

Ο τίτλος δεν είναι ακριβής αλλά περισσότερα για αυτό μετά. Το Micra R, ήταν βασισμένο στο Micra K12 που έκανε την εμφάνισή του το 2002. Έναν χρόνο αργότερα, η Nissan σκέφτηκε να κάνει ότι είχε κάνει η Renault με το Clio και να παρουσιάσει ένα «ειδικό» μοντέλο για να γίνει το Micra πιο αρεστό σε μικρότερες ηλικίες. Και εγένετο Micra R. Όπως έχουμε δει αρκετές φορές, ο κινητήρας έφυγε από το εμπρός μέρος για να μετακομίσει εκεί που συνήθως βρίσκονται τα πίσω καθίσματα.

Και τι κινητήρας… σε πρώτη φάση, το Micra R κινούσε ένα de-tuned δίλιτρο αγωνιστικό σύνολο –από το BTCC– με σειριακό ημιαυτόματο κιβώτιο και την κίνηση πίσω. Παρήγαγε περί τα 265 άλογα με τον κόφτη να βρίσκεται κοντά στις 8.000 σ.α.λ. όμως κάτι η αναξιοπιστία του, κάτι το γεγονός ότι εύχρηστο δεν τον έλεγες, το 2005 η Nissan πήρε την απόφαση και τον άλλαξε. Και αυτή ακριβώς η απόφαση είναι που το έβαλε στη λίστα μας. Την θέση του QG20 πήρε ένας VQ35, με block από Murano και κυλινδροκεφαλή από 350Z, βελτιωμένος από την Nismo, που συνδυαζόταν με χειροκίνητο εξατάχυτο κιβώτιο. Αυτός ο κινητήρας –που παρεμπιπτόντως μετράει 3,5 λίτρα σε χωρητικότητα- αποδίδει 310 άλογα και εκτοξεύει το μικρό Micra στα 100km/h σε κάτω από 5 δευτερόλεπτα με την τελική να αγγίζει τα 250km/h.

Το εσωτερικό απλά δεν υπάρχει –κυριολεκτικά- καθώς ξηλώθηκαν τα πάντα εκτός από τον πίνακα οργάνων ενώ έχει τοποθετηθεί και rollcage. Το θηριάκι, φρενάρουν δίσκοι 350mm εμπρός και 330mm πίσω με τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo φυσικά! Και αν οι φωτογραφίες σας κάνουν να πιστεύετε ότι το 350SR όπως ονομάστηκε το αλλαγμένο Micra R είναι αγωνιστικό και δεν αξίζει μία θέση στη λίστα, σας ενημερώνω ότι είναι απόλυτα road legal και αν θέλεις πριν την βόλτα στην πίστα πας και για ψώνια!

Εδώ τελειώνει και αυτή η λίστα. Θα μπορούσα να «λυγίσω» λίγο τους κανόνες και να βάλω μέσα και το Aygo Crazy ή το Ford Festiva SHOgun ή την BMW Z3 V12 αλλά για διαφορετικούς λόγους το καθένα απορρίφθηκε. Θα μπορούσα επίσης όπως είπα στην αρχή, να βάλω μέσα Ariel Atom V8, Caterham 7 Levante και το αυτοκίνητο που τα ξεκίνησε όλα, την AC Cobra αλλά από την αρχή είχα αποφασίσει ότι δεν θα μπουν τόσο ειδικές κατασκευές. Θα περιοριστώ σε hatchbacks.

Τέλος θα μπορούσα άνετα να βάλω το Juke R και πραγματικά το σκέφτηκα πάρα πολύ αλλά όχι! Το έχω βαρεθεί το Juke R, έγινε πολύς ντόρος –δίκαια ή άδικα- για ένα αυτοκίνητο που είναι «περίεργο» εμφανισιακά –εμένα προσωπικά δεν μου αρέσει- και επικίνδυνο αν κινείσαι αρκετά γρήγορα.

Αν δεν είχε το drivetrain του GT-R, άκλαφτο θα είχε πάει. Φτάνει πια με το Juke R, ήμαρτον! Anyway, θα σταματήσω το κράξιμο για να μην με πάρουν με τις πέτρες… αυτά είχα να πω εγώ. Αν μου ξέφυγε κανένα ή έχετε αντιρρήσεις για κάποιο που έβαλα στη λίστα, τα σχόλια είναι ανοιχτά όπως πάντα για να μοιραστείτε τις σκέψεις σας.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

H Renault πούλησε 99.132.100 μετοχές της στη Nissan, αξίας €358 εκατ.

Μετά την πρώτη πώληση μετοχών της Nissan στις 13 Δεκεμβρίου 2023, ο όμιλος της Renault ολοκλήρωσε σήμερα μια δεύτερη συναλλαγή, και πούλησε στη Nissan...

Το Ford Mustang το best-seller σπορ αυτοκίνητο του κόσμου

Για περισσότερα από 10 χρόνια το Ford Mustang παραμένει το best seller σπορ αυτοκίνητο παγκοσμίως. Οι Ηνωμένες Πολιτείες ήταν η χώρα που το μοντέλο...

Δες την Michele Mouton να αντιδρά στη νίκη της στο Rally Ακρόπολις

Η Michele Mouton είναι η πιο επιτυχημένη γυναίκα που συμμετείχε ποτέ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από τον πρώτο της...
Autoblog.gr