Η σχεδίαση του Renault Clio V6 ξεκίνησε ως ιδέα για ένα Twingo στο πλαίσιο μιας Ferrari 308

Σχετικά άρθρα

To Clio V6 είναι από τα πιο εντυπωσιακά αυτοκίνητα που έχει κατασκευάσει η Renault. Πρακτικά αποτελεί τον “εγγονό” του Renault 5 Turbo και σε ένα νέο video, ο σχεδιαστής του, ο Axel Breun, ο οποίος επί του παρόντος είναι ο ανώτερος διευθυντής σχεδίασης της γαλλικής εταιρίας, αποκάλυψε πως η σχεδίαση του μοντέλου ξεκίνησε ως ιδέα για ένα Twingo στο πλαίσιο μιας Ferrari 308.

Το μοντέλο παρουσιάστηκε στην έκθεση του Παρισιού το 1998 ως πρωτότυπο και πέρασε στη παραγωγή το 2000. To Clio V6 δεν ήταν κάποιο track-day-special ούτε ένα one-off project. Η Renault δεν ανακοίνωσε ποτέ τα επίσημα νούμερα πωλήσεων, αλλά Clio V6 Phase 1 -το οποίο κυκλοφόρησε από το 2001 έως το 2003- πούλησε 1.513 αντίτυπα παγκοσμίως, ενώ από το 2003 έως το 2005 κυκλοφόρησαν 1.309 αυτοκίνητα του Phase 2, ήτοι της facelift έκδοσης του.

Όχι και άσχημα για Clio που κόστιζε -τότε- πάνω από 25.000 λίρες Αγγλίας καινούριο! Βέβαια, για αυτά τα χρήματα δεν έπαιρνες ένα απλό Clio… κάθε άλλο μάλιστα. Τα πίσω καθίσματα έχουν δώσει την θέση τους στον 3,0-λιτρο ατμοσφαιρικό V6 κινητήρα (L7X), προερχόμενο από το Laguna, ο οποίος απέδιδε 230 άλογα στο Phase 1 και 255 στο Phase 2, με τη ροπή να αγγίζει τα 300 Nm σε κάθε περίπτωση. Η κίνηση περνούσε στον πίσω άξονα, μέσω ενός εξατάχυτου κιβωτίου και ελεύθερου διαφορικού.

Λίγα στοιχεία συνδέουν την V6 έκδοση με το απλό Clio II, καθώς το σασί υπέστη εκτενείς αλλαγές, που αύξησε το βάρος του Phase 1 V6 κατά 300 κιλά, σε σχέση με το 2-λιτρο Clio 172 Cup, φτάνοντας σύνολο τα 1.335 κιλά. Στο λίφτινγκ του Phase II, τοποθετήθηκαν νέοι προφυλακτήρες και φωτιστικά σώματα, με την Porsche να βοηθά τη γαλλική εταιρία και να βελτιώνει/αυξάνει την ιπποδύναμη του κινητήρα.

Η Renault Sport είχε τοποθετήσει πιο σκληρά αμορτισέρ και επανασχεδίασε την ανάρτηση με γνώμονα τη σταθερότητα, κάτι που έλειπε το pre-facelift. Το facelift του μοντέλου ήταν πιο βαρύ (1.400 κιλά), αλλά τα 0-100 χλμ/ώρα. έρχονταν σε 5,8 δευτ. (0,6 δευτ. πιο γρήγορα από το Phase I), και η τελική του ταχύτητα άγγιζε 245 χλμ/ώρα. Fun Fact: Μέχρι το 2006, είχε τον τίτλο του ισχυρότερου hatchback στον κόσμο!

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Δες μια Pagani Utopia να διασχίζει έναν πλημμυρισμένο δρόμο στο Ντουμπάι

Μια από τις χειρότερες κακοκαιρίες των τελευταίων ετών "χτύπησε" τις περασμένες ημέρες τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, με το Ντουμπάι να μετατρέπεται σε μία απέραντη...