Η Honda ανακοίνωσε την έκδοση παραγωγής του Micro Commuter Concept που είδαμε πέρυσι στην έκθεση του Τόκιο. Η Honda το περιγράφει ως ένα μικρό αυτοκίνητο EV αυτοκίνητο πόλης σχεδιασμένο ως ένα από τα πρώτα μοντέλα μιας νέας κατηγορίας, που ακόμη εξετάζεται αν θα πάρουν άδεια από την Ιαπωνική κυβέρνηση.

Έχει μήκος 2,5 μέτρα, πλάτος 1,25 μέτρα και ύψος 1,45 μέτρα. Ο ηλεκτροκινητήρας του είναι τοποθετημένος στο πίσω μέρος και τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων-λιθίου 15 kWh. Του δίνει τελική ταχύτητα 80 χλμ/ώρα και αυτονομία 60 χλμ ανά φόρτιση.

Στο εσωτερικό έχει διάταξη 1+2 με τον οδηγό να κάθεται στο κέντρο και πίσω να υπάρχει χώρος για δύο μικρά παιδιά. Τα συμβατικά όργανα έχουν δώσει τη θέση τους σε έναν ηλεκτρονικό πίνακα. Η Honda θα κατασκευάσει αρκετά “πρωτότυπα” από τις αρχές του 2013 ώστε να δοκιμαστούν στην Ιαπωνία.

Bonus! Καλά τα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά ας δούμε και ένα γρήγορο Honda, όπως είναι αυτό το Integra στημένο για Time Attack με 500 άλογα.

[Πηγή: Honda, YouTube]

Δελτίο Τύπου

Η Honda παρουσίασε το Μικρό Ηλεκτρικό Πρωτότυπο Όχημα “Micro Commuter Prototype” – Οι Δοκιμές Ξεκινούν το 2013 με Οχήματα Βασισμένα στην ‘Πλατφόρμα Μεταβλητής Σχεδίασης’

Η Honda Motor Co., Ltd. παρουσίασε το Micro Commuter Prototype, ένα μικρό EV για καθημερινές μετακινήσεις μικρών αποστάσεων. Το όχημα εξελίχθηκε με γνώμονα τις κατηγορίες οχημάτων για προϊόντα μετακίνησης μικρών διαστάσεων που αυτή τη στιγμή άπτονται της πρωτοβουλίας του Ιαπωνικού Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Τουρισμού αλλά και των κανονισμών της κατηγορίας L7*1 στην Ευρώπη.

Χρησιμοποιώντας οχήματα βασισμένα στο πρωτότυπο μοντέλο, η Honda ξεκινά δοκιμές στην Ιαπωνία το 2013, όπου θα διερευνηθούν οι δυνατότητές τους για χρήσεις όπως: καθημερινές, σύντομες μετακινήσεις από οικογένειες με μικρά παιδιά και άτομα μεγαλύτερης ηλικίες, διανομές κατ’ οίκον, συνήθεις διαδρομές πόλης και κοινοχρησία (car sharing).

Μετεξέλιξη του Micro Commuter Concept που είδαμε για πρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο 2011, το πρωτότυπο διέθετε μία καμπίνα που μπορούσε να φιλοξενήσει τον οδηγό και δύο παιδιά*2 σε ένα αμάξωμα μικρών διαστάσεων.

Χάρη στην Πλατφόρμα Μεταβλητής Σχεδίασης, εξαρτήματα όπως η μπαταρία, ο ηλεκτροκινητήρας και η μονάδα ελέγχου τοποθετήθηκαν κάτω από το πάτωμα και στο πίσω τμήμα ώστε να είναι συγκεντρωμένα σε μικρό χώρο. Έτσι ήταν ευκολότερη η εξέλιξη και δημιουργία οχήματος κατάλληλου για διάφορες χρήσεις και ανάγκες πελατών – σε σχέση με τα όσα κυκλοφορούν.

Άλλα χαρακτηριστικά είναι η χρήση ιδιόκτητης ταμπλέτας για λειτουργίες όπως ένδειξη οργάνων, πλοήγηση, ηχοσύστημα, κάμερα οπισθοπορείας, ενώ προφέρεται η δυνατότητα φόρτισης της μπαταρίας της ταμπλέτας με ηλιακές κυψέλες τοποθετημένες στην οροφή του οχήματος. Επιπλέον, η Honda συνεχίζει την έρευνα ενσωματωμένων ηλιακών κυψελών για λήψη της απαραίτητης ηλιακής ενέργειας.

Επιπλέον, σε συνεργασία με το Honda Smart Home System (HSHS) που έχει ήδη ξεκινήσει δοκιμές στην πόλη Saitama της Ιαπωνία, η Honda προτίθεται να επιβεβαιώσει τη μείωση των εκπομπών CO2 από τη βελτιστοποιημένη διαχείριση της ενέργειας στην καθημερινότητα και τα πλεονεκτήματα του πελάτη όταν χρησιμοποιεί το όχημα όχι μόνο σαν EV αλλά και σαν οικιακή μπαταρία (παροχή ενέργειας).

Θέλοντας να δημιουργεί συνεχώς οχήματα επόμενης γενιάς που αυξάνουν τη χαρά και την απόλαυση της μετακίνησης και παράλληλα ελαχιστοποιούν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, η Honda παραμένει δεσμευμένη στην ενεργό έρευνα & ανάπτυξη τέτοιων τεχνολογιών και προϊόντων. Κύριες Προδιαγραφές του Micro Commuter Prototype

Διαστάσεις (μήκος × πλάτος × ύψος) 2.500 × 1.250 × 1.445 (mm)
Τελική ταχύτητα 80 km/h
Μέγιστη αυτονομία Περίπου 60 km
Χρόνος φόρτισης Λιγότερο από 3 ώρες
Τύπος μπαταρίας Μπαταρία ιόντων λιθίου
Μέγιστη ισχύς 15 kW