Sergio Marchionne, CEO of Fiat and Chrysler Group, attends a presentation of the new Panda car at the Fiat plant in Pomigliano D'Arco, near Naples

Αναλυτές της αγοράς της Ευρώπης, προβλέπουν ότι το 2013, θα είναι πολύ δύσκολο για τη Fiat και την PSA Peugeot-Citroen. Οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες βασίζονται κυρίως σε πωλήσεις από τον Νότο της Ευρώπης, αλλά μιας και οι χώρες του Νότου είναι αντιμέτωπες με την οικονομική κρίση, οι κάτοικοι της δεν προχωρούν στην αγορά νέων αυτοκινήτων.

Ο Sergio Marchionne, CEO της Fiat έχει ανακοινώσει εδώ και καιρό ότι είτε έχει σταματήσει την ανάπτυξη πολλών νέων μοντέλων της Fiat, είτε έχει τρενάρει την ανάπτυξη αυτών, όπως είναι η νέα γενιά του Punto. Η PSA από την άλλη, παρότι βγάζει συνεχώς νέα μοντέλα, λόγω του ότι έχει αποφασίσει να τα πουλά σε πολύ χαμηλές τιμές, χάνει αρκετά χρήματα απ’όσα ήταν να βγάλει κανονικά. Αναλυτές θεωρούν σχεδόν σίγουρα στο ότι μέσα στο 2013 θα μειωθούν οι πιστοληπτικές αξιολογήσεις και των δύο εταιριών, πράγμα που θα οδηγήσει στην αύξηση του κόστους δανεισμού τους, κίνηση που θα εμβαθύνει κι άλλο τις πληγές τους. Το 2012, η αγορά της Ευρώπης είδε τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων να μειώνεται κατά 8,2%, χάνοντας συνολικά 8 δισ. ευρώ.

Στις σχετικές ειδήσεις, οι εργαζόμενοι του εργοστασίου Aulnay της PSA, από τότε που έγινε γνωστό ότι η Γαλλική εταιρία θα το κλείσει, έχουν προχωρήσει σε αρκετές απεργίες όπου αρνούνται να απολυθούν χωρίς αποζημίωση. Οι διαπραγματεύσεις μέχρι τώρα έχουν αποβεί άκαρπες, αφού η Peugeot αρνείται να αντιμετωπίσει τα αιτήματα των προς απόλυση εργαζομένων.

[Πηγή: Autonews, Detroit News | Photo Copyright: Reuters/Alessandro Bianchi]