F1 Testing Jerez Day 2

Οι πρώτες δοκιμές χειμερινές δοκιμές για το 2013 ολοκληρώθηκαν στην πίστα της Χερέθ. Οι ομάδες είχαν στη διάθεσή τους 32 ώρες δοκιμών, για να ελέγξουν τα νέα τους μονοθέσια και να δοκιμάσουν νέα εξαρτήματα. Φυσικά, τα προβλήματα δεν έλειψαν κάτι που είναι λογικό, ιδιαίτερα στο πρώτο τεστ. Τώρα, οι τεχνικοί θ’ αναλύσουν τον πολύ μεγάλο όγκο δεδομένων που πήραν από τις 4 αυτές ημέρες, προσπαθώντας να κατανοήσουν ακόμα περισσότερα τα νέα τους μονοθέσια, ώστε να τα παρουσιάσουν πιο έτοιμα και πιο γρήγορα στο επόμενο τεστ, στις 19-22 Φεβρουαρίου, στην πίστα της Βαρκελώνης, εκεί όπου γίνεται και το Ισπανικό Grand Prix.

Σήμερα, στην πρώτη θέση ανέβηκε ο Kimi Raikkonen με την E21. Ο Φινλανδός έκανε σήμερα 83 γύρους, ενώ επικέντρωσε τις προσπάθειές του σε μικρά stints, σ’ ένα εκ των οποίων σημείωσε και το 1:18.148, που ήταν και ο δεύτερος καλύτερος χρόνος τού τεστ, πίσω από το 1:17.879 τού Felipe Massa, χθες. Ο χρόνος έγινε στις 16:00, τοπική ώρα, σ’ ένα stint 3 χρονομετρημένων γύρο, πριν από ένα μεγάλο stint 15 χρονομετρημένων γύρων. Η Lotus δοκίμασε διάφορες ρυθμίσεις στο set-up του μονοθεσίου, ενώ συνέχισε την αξιολόγηση των Pirelli.

Λίγο πίσω από τον “Iceman” ήταν ο Jules Bianchi, με τη Force India VJM06. Ο δοκιμαστής της ινδικής ομάδας μοιράστηκε το μονοθέσιο με τον Paul Di Resta, και ήταν αυτός που ξεκίνησε την ημέρα. Έγραψε τον δεύτερο καλύτερο χρόνο της ημέρας σε μια προσομοίωση κατατακτήριων δοκιμών στο προ-τελευταίο του stint, πριν δώσει την VJM06 στον Di Resta, σημείωσε το 1:18.175, ενώ, προτού βγει από το μονοθέσιο, έκανε ένα stint μεσαίας διάρκειας, συμπληρώνοντας 11 γύρους. Όσο για τον Di Resta, αυτός δεν ενδιαφέρθηκε για τους χρόνος, καθώς επικεντρώθηκε σε stints με μεγάλο φορτίο καυσίμου, ώστε ν’ αξιολογήσει τη φθορά των Pirelli, και να προσαρμόσει τ’ οδηγικό του στυλ στα νέα ελαστικά. Ο Σκοτσέζος έμεινε στην τελευταία θέση, πολύ μακριά από τους υπόλοιπους.

Ο Sebastian Vettel συνέχισε να δοκιμάζει την RB9, ολοκληρώνοντας ξανά την ημέρα στην τρίτη θέση, γράφοντας τον χρόνο του σ’ ένα stint 4 χρονομετρημένων γύρων, λίγο μετά από τις 12:00, τοπική ώρα. Ο Γερμανός έκανε αρκετά stints, μικρής και μεσαίας διάρκειας, δείχνοντας ξανά αρκετή σταθερότητα στο γυρολόγιό του. Οι αεροδυναμικές δοκιμές και η αξιολόγηση των ελαστικών της Pirelli συνεχίστηκαν, ενώ αναμένονται νέα εξαρτήματα στις επόμενες δοκιμές, στις 19-22 Φεβρουαρίου. Ο Γερμανός δε δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους χρόνους, καθώς θέλει να κατανοήσει όσο το δυνατόν καλύτερα την RB9, και να βοηθήσει τους μηχανικούς του να την κάνουν ακόμα πιο αποδοτική, μέσα από αναβαθμίσεις, αλλά και από βελτιώσεις στο set-up.

Ο δεύτερος πιο δραστήριος οδηγός σήμερα ήταν ο Esteban Gutierrez, ο οποίος συμπλήρωσε 142 γύρους, δηλαδή περίπου 630 χιλιόμετρα. Από το μεσημέρι και μετά, έκανε stints μεγάλης διάρκειας, με μεγάλες ποσότητες καύσιμου στο ρεζερβουάρ της C32. Ο καλύτερος χρόνος του σημειώθηκε ακριβώς πριν από τις 12:00, σε μια προσομοίωση κατατακτήριων δοκιμών. Πίσω του, ο Jean-Eric Verge, με την STR8, ο οποίος ανέβηκε στην 5η θέση 1,5 ώρα πριν ολοκληρωθεί το τεστ, μ’ έναν καλό γύρο στην αρχή ενός stint 8 χρονομετρημένων γύρων. Ο οδηγός της Toro Rosso έκανε κυρίως μικρά stints, δοκιμάζοντας ρυθμίσεις, ενώ έπαιρνε και δεδομένα για τα Pirelli.

Απροβλημάτιστη ημέρα για τον Lewis Hamilton: ο Βρετανός είχε πολλή δουλειά, αφού, την πρώτη του μέρα με την W04, την Τετάρτη, έκανε μόλις 15, λόγω προβλήματος στα πίσω φρένα, κάτι που οδήγησε σε σύγρουση πρόωρο τέλος για εκείνη την ημέρα. Ο 28χρονος κάλυψε 145 γύρους (τους περισσότερους απ’ όλους τους οδηγούς), κι δοκίμασε διάφορες ρυθμίσεις στην W04, προσπαθώντας να βελτιώσει το set-up και να το φέρει πιο κοντά στο δικό του επιθετικό στυλ οδήγησης. Τα μεγάλα stints ήταν στο πρόγραμμα, και δεν έδειξε να ενδιαφέρεται ακόμα για τους χρόνους. Η αξιολόγηση των Pirelli συνεχίστηκε, στα οποία θέλουν να μειώσουν τον ρυθμό φθοράς, διατηρώντας, παράλληλα, την ικανότητα του μονοθεσίου να τα φέρνει αμέσως στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας κάτι που είναι πολύ σημαντικό και καθοριστικό για την απόδοση στις κατατακτήριες δοκιμές. Ο καλύτερος χρόνος του σημειώθηκε στις 12:37, τοπική ώρα, στην αρχή ενός stint 8 χρονομετρημένων γύρων.

Πολύ λίγο πίσω, όσον αφορά τον ταχύτερό του χρόνο, ήταν ο Sergio Perez. Ο Μεξικανός έκανε καλή δουλειά σήμερα, γράφοντας 98 γύρους, κάνοντας stints μικρής και μεσαίας διάρκειας. Ο καλύτερος χρόνος της ημέρας έγινε μετά από τις 12:00, τοπική ώρα, στην αρχή ενός stint 7 χρονομετρημένων γύρων. Αυτό έδωσε σειρά σε 3 stints μεσαίας διάρκειας, ενώ, προς το τέλος της ημέρας, γινόταν πολύ in και out laps, δοκιμάζοντας ρυθμίσεις στην MP4-28, η οποία δείχνει ότι είναι ένα μονοθέσιο που ταιριάζει στο στυλ οδήγησης των Button και Perez, που δεν είναι καθόλου επιθετικό, αφού είναι από τους πιο “ευγενικούς” οδηγους με το αυτοκίνητο και τα ελαστικά.

Η Williams πήρε τα τελευταία δεδομένα που ήθελε από την περσινή FW34, τα οποία θα χρησιμοποιήσει για να βελτίωση την FW35, η οποία θα παρουσιαστεί στις 19 Φεβρουαρίου. Ο Valterri Bottas έκανε 92 γύρους, με τα stints μικρής διάρκειας να κυριαρχούν το πρωί και το μεσημέρι, ενώ έγιναν μεγαλύτερα προς το τέλος της ημέρας. Έγραψε τον καλύτερο του χρόνο λίγο πριν από τις 16:00, τοπική ώρα, στην αρχή ενός stint 5 χρονομετρημένων γύρων.

Το πρώτο πρόβλημα εμφανίστηκε για τη Ferrari, όταν ο Pedro de la Rosa αναγκάστηκε σε σταματήσει την F138 μόλις στον δεύτερό του γύρο με το ιταλικό μονοθέσιο, ύστερα από φωτιά που προκλήθηκε από διαρροή καυσίμου. Οι μηχανικοί της Scuderia έδωσαν αγώνα δρόμου, ώστε να προλάβουν να επιδιορθώσουν τις ζημιές που προκλήθηκαν, και το κατάφεραν, με αποτέλεσμα ο Ισπανός οδηγός να βγει ξανά στην πίστα λίγο πριν από τις 14:00, τοπική ώρα. Ξεκίνησε με δύο stints 9 γύρων το καθένα, και συνέχισε με 5 μικρότερα stints, μέχρι το τέλος της ημέρας, κάνοντας συνολικά 51 γύρους. Ο καλύτερός του χρόνος ήρθε στην αρχή ενός stint 6 χρονομετρημένων γύρων, ενώ στους 51 γύρους πήρε δεδομένα για τα Pirelli, ενώ συνέχισε και τις αεροδυναμικές δοκιμές.

Μπροστά από τον τελευταίο Paul Di Resta, ολοκλήρωσαν την ημέρα οι Charles Pic και Luiz Razia. Οι δυο του ήταν αρκετά δραστήριοι, αφού έκανα 109 και 82 γύρους, αντίστοιχα, δείχνοντας, όμως, ότι θα είναι και φέτος οι ομάδες που θα μάχονται μόνες τους για την προ-τελευταία θέση στην τελική βαθμολογία.

Το επόμενο τεστ είναι προγραμματισμένο για τις 19-22 Φεβρουαρίου, στο Circuit de Catalunya, και οι ομάδες αναμένεται να έχουν μαζί τους νέα εξαρτήματα για τα μονοθέσιά τους, τα οποία θέλουν να κάνουν ταχύτερα, αναλύοντας τα δεδομένα που έχουν από τις πρώτες δοκιμές. Στο δεύτερο τεστ, θα κάνει την εμφάνισή του και ο Fernando Alonso, ο οποίος επέλεξε να συνεχίσει τη σκληρή προετοιμασία για τη φετινή σεζόν, παρά να βρεθεί αμέσως μέσα στην F138.

Στη συνέχεια, οι καλύτεροι χρόνοι από την τέταρτη μέρα στη Χερέθ:

 Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
1 Kimi Raikkonen Lotus 1:18.148 83
2 Jules Bianchi Force India 1:18.175 +0.027 56
3 Sebastian Vettel Red Bull 1:18.565 +0.417 96
4 Esteban Gutierrez Sauber 1:18.669 +0.521 142
5 Jean-Eric Vergne Toro Rosso 1:18.760 +0.612 92
6 Lewis Hamilton Mercedes 1:18.905 +0.757 145
7 Sergio Perez McLaren 1:18.944 +0.796 98
8 Valtteri Bottas Williams 1:19.851 +1.703 92
9 Pedro de la Rosa Ferrari 1:20.316 +2.168 51
10 Charles Pic Caterham 1:21.105 +2.957 109
11 Luiz Razia Marussia 1:21.226 +3.078 82
12 Paul Di Resta Force India 1:23.435 +5.287 49

 

[Πηγή: Formula 1 | Photo Copyright: Alastair StaleyLAT Photographic/Lotus F1 Team]