mqb platform

To VW Group έχει ξεκινήσει να κατασκευάζει τα πρώτα μοντέλα πάνω στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα MQB με την οποία θεωρεί πως θα εξοικονομήσει χρήματα που αντιστοιχούν στο 20% του κύκλου παραγωγής, αλλά αναλυτές δεν φαίνεται πως συμφωνούν με αυτό.

Σύμφωνα με τον Max Warburton αναλυτή της Bernstien Research, η MQB πλατφόρμα του ομίλου δεν μπορεί να εξοικονομήσει τόσα πολλά χρήματα που αναφέρει ο γιγαντιαίος όμιλος από το Wolfsburg. Οι επενδυτικές τράπεζες έχουν προβλέψει πως το VW Group θα εξοικονομήσει από τη νέα πλατφόρμα μεταξύ 5,5 και 7,5 δις ευρώ, ωστόσο, ο Warburton ισχυρίζεται ότι αυτό θα ήταν εφικτό μόνο αν η VW θα πουλούσε περισσότερα από 4 εκατ. αυτοκίνητα κατασκευασμένα πάνω στη MQB πλατφόρμα έως το 2016.

Συμφωνεί με το γεγονός ότι θα υπάρξει μείωση στις δαπάνες και στο κόστος κατασκευής νέων μοντέλων, αλλά διαφωνεί στον βαθμό που ισχυρίζεται η VW ότι θα έχει. Όπως και να έχει, η VW έχει βγάλει στην αγορά ήδη 4 νέα μοντέλα που βασίζονται πάνω στην MQB πλατφόρμα (Audi A3, VW Golf, Seat Leon και Skoda Octavia), ενώ ετοιμάζει άλλα 36 που θα κατασκευαστούν πάνω στην αρθρωτή της πλατφόρμα. Ο χρόνος και τα οικονομικά αποτελέσματα θα δείξουν ποιος από τους δύο είχε δίκιο, η VW ή ο Warburton. Τα λεφτά μου προσωπικά τα βάζω στη VW. Οι Γερμανοί μας έχουν αποδείξει όλα αυτά τα χρόνια, πως κάθε βήμα που κάνουν, και ιδιαίτερα ένα τόσο μεγάλο όσο είναι η MQB πλατφόρμα, το έχουν σχεδιάσει πάρα πολύ καλά.

Στις σχετικές ειδήσεις η Volkswagen ανακοίνωσε πως απολύει 500 υπαλλήλους στο εργοστάσιο της στη Chattanooga του Tennessee, αφού η παραγωγή του Passat, είναι παραπάνω από τις πωλήσεις, κατά 20.000 μονάδες.

Η παραγωγική ικανότητα του εργοστασίου είναι στις 170.000 Passat, 20.000 περισσότερα από τον αρχικό προγραμματισμό. Το 2012 πουλήθηκαν 117.023 αυτοκίνητα (+22.000 περισσότερα από το 2011), ενώ από τις αρχές του χρόνου, η VW έχει πουλήσει 25.909 Passat στην Αμερική (+5,6%).

[Πηγή: Detroit News, Autonews]