Volkswagen-Golf_GTI_2010_1600x1200_wallpaper_3f

Το DSG κιβώτιο εξελίσσεται αργά από την μεγαλύτερη δύναμη της Volkswagen στην μεγαλύτερη αδυναμία της. Μέχρι σήμερα το κιβώτιο έχει οδηγήσει την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου σε χιλιάδες ανακλήσεις. Στη Κίνα ανακαλέστηκαν 384.181 αυτοκίνητα, στην Ιαπωνία 91.000 ενώ στη Σιγκαπούρη 6.181 αυτοκίνητα.


Το DSG κιβώτιο, διαθέτει ένα περίπλοκο σύστημα με συμπλέκτες, με τον έναν να επιλέγει τις μονές σχέσεις (1-3-5) και τον άλλο τις ζυγές (2-4-6). Έτσι με την επόμενη σχέση στην ουσία προεπιλεγμένη από τον άλλο συμπλέκτη, οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται μέσα σε μερικά ms.

Ωστόσο η πολυπλοκότητα του συστήματος έχει δημιουργήσει αρκετά προβλήματα με την VW, θέλοντας να καθησυχάσει τους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων της με DSG κιβώτια, να επεκτείνει την εγγύηση του κιβωτίου στα 10 χρόνια σε ορισμένες χώρες όπως είναι η Κίνα. Ωστόσο, η VW Αυστραλίας αρνείται να προβεί σε ανάκληση, παρότι έχουν εμφανιστεί και εκεί προβληματικά DSG, και πλέον τη κατάσταση την έχει πάρει στα χέρια της η Αυστραλιανή Επιτροπή Ανταγωνισμού και Προστασίας Καταναλωτών ACCC (Australian Competition and Consumer Commission).

dsg

Η ACCC έκανε πρόσφατα αυτοψία σχετικά με ένα θανατηφόρο ατύχημα που συνέβη το 2011 σε έναν αυτοκινητόδρομο στη Monash της Μελβούρνης, με πρωταγωνιστή ένα Volkswagen Golf. Η 32-χρονη οδηγός του Golf Melissa Ryan έχασε τη ζωή της όταν πάνω της έπεσε ένα φορτηγό. Ο οδηγός του φορτηγού δήλωσε πως έπεσε πάνω στο αυτοκίνητο χωρίς να το καταλάβει, ενώ δεν άναψαν τα φώτα των φρένων του Golf. Από τότε, τουλάχιστον 15 άλλοι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με DSG κιβώτια, εξέφρασαν παράπονα σχετικά το κιβώτιο.

Το πρόβλημα της απώλειας επιτάχυνσης των DSG κιβωτίων είναι κάτι πλέον το γνωστό. Οι αναλυτές πιστεύουν πως ο συμπλέκτης δεν μπορεί να προκαλέσει αυτή την ταχεία επιβράδυνση στο αυτοκίνητου. Αντ ‘αυτού, το φρενάρισμα του κινητήρα (engine braking) σε συνδυασμό με το downshifting θα μπορούσε να προκαλέσει το πρόβλημα. Η οικογένεια της άτυχης 32-χρονης υποστηρίζει τον παραπάνω ισχυρισμό, όπως επίσης και άλλοι ιδιοκτήτες DSG αυτοκινήτων, οι οποίοι έχουν βιώσει παρόμοια προβλήματα.

Η Volkswagen προσπαθεί να απομονώσει την ανάκληση στην Κίνα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα DSG κιβώτια στον υπόλοιπο κόσμο, λέγοντας ότι τα αυτοκίνητα που ανακλήθηκαν στη Κίνα, κατασκευάστηκαν στη χώρα της Ασίας, με τα προβληματικά DSG κιβώτια να χρησιμοποίησαν μια κακή παρτίδα ανταλλακτικών. Τα Αυστραλέζικα DSG αναφέρει πως έχουν κατασκευαστεί στην Ευρώπη, αλλά η Volkswagen δεν έχει δηλώσει που κατασκευάστηκαν τα DSG κιβώτια που ανακλήθηκαν στην Ιαπωνία.

Μένει να δούμε τώρα τι θα γίνει με την ιστορία αυτή αν και θεωρώ σχεδόν σίγουρο ότι τελικά η Volkswagen θα προβεί σε ανάκληση. Εσείς που διαβάζετε αυτό το άρθρο και έχετε στη κατοχή σας κάποιο αυτοκίνητο του VW Group με DSG κιβώτιο, έχετε αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα;

[Πηγή: Drive.com.au, The Herald]