Ford GT90 Concept (1)

Όσοι από εσάς έχετε μεγαλώσει στη δεκαετία του ’90, τότε σίγουρα θα το θυμάστε. Το 1995, η Ford στην έκθεση του Detroit παρουσίασε το GT90 Concept, ένα supercar το οποίο η Μπλε Οβάλ εταιρία, του είχε δώσει τον τίτλο του ισχυρότερου supercar του κόσμου.


Μηχανικά εξοπλίζεται με έναν τετράτουρμπο 6,0-λίτρων V12 κινητήρα με τουρμπίνες garret T2, ο οποίος απέδιδε 720 άλογα στις 6.600 σ.α.λ με 895 Nm ροπής στις 4.750 σ.α.λ. Ο κινητήρας ουσιαστικά ήταν δύο V6 Ford Duratec κινητήρες ενωμένοι, με περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών, που είχε τη δυνατότητα να παράγει έως και 900 άλογα.

Είχε μήκος 4.470 mm, πλάτος 1.963 mm, ύψος 1.140 mm και μεταξόνιο 2.946 mm. Όλη η ανάρτηση με τα διπλά ψαλίδια αλλά και το 5-τάχυτο κιβωτίο ταχυτήτων προήλθαν από την Jaguar XJ220, επειδή εκείνη την εποχή η Ford είχε κάτω από την ομπρέλα την Jaguar. Ήταν κατασκευασμένο πάνω σε ένα monocoque σασί κατασκευασμένο από αλουμίνιο, ενώ το σώμα του ήταν κατασκευασμένο από ανθρακονήματα.

Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της Ford το οποίο διέθετε την σχεδιαστική φιλοσοφία “New Edge”, με τα πρώτα μοντέλα παραγωγής που υιοθετούσαν αυτή τη νέα σχεδιαστική προσέγγιση να ήταν τα Ford Ka και Focus.

Είχε θεωρητική τελική ταχύτητα 378 χλμ/ώρα, με τα 0-96 χλμ/ώρα να τα κάνει σε 3,1 δευτερόλεπτα, τα 0-161 χλμ/ώρα σε 6,2 δευτερόλεπτα, με το 400αρι να το κάνει σε 10,9 δευτερόλεπτα με ταχύτητα εξόδου τα 225 χλμ/ώρα. Δυστυχώς ποτέ δεν πέρασε στη παραγωγή. Αντίθετα, το 2004, η Ford παρουσίασε το Ford GT, ως τον διάδοχο του GT40.

Εσύ που είσαι λάτρεις των videogames θα πρέπει να το θυμάσαι και από τα Need for Speed II, Sega GT 2002, Ford Racing 2, Ford Racing 3, Gran Turismo 2, “Rush 2: Extreme Racing USA”, TOCA Race Driver 2, TOCA Race Driver 3, Project Gotham Racing 3 και Ford Street Racing.