f1 crash

Μπορεί πλέον η Φόρμουλα 1 να θεωρείται από τα ασφαλέστερα, αν όχι το ασφαλέστερο, σπορ στον πλανήτη, όμως το Ινστιτούτο της FIA σε συνεργασία με τις ομάδες, δουλεύει ώστε να κάνει τα πράγματα ακόμη καλύτερα.

Μετά το ατύχημα του Robert Kubica το 2007 στον Καναδά, φάνηκαν αδυναμίες στην περίπτωση που ένα μονοθέσιο προσκρούσει με το πλάι και υπό περίεργη γωνία σε κάποιο εμπόδιο. Μέχρι σήμερα, η προστασία σε πλάγια πρόσκρουση παρέχεται από συνθλίψιμες σωληνοειδής δομές, οι οποίες συνδέονται στα πλαϊνά του σασί. Παρόλο που οι δομές αυτές κρίνονται αποτελεσματικές σε φυσιολογικές ευθύς προσκρούσεις, δεν ισχύει το ίδιο όταν η γωνία αλλάζει. Γι’αυτό το λόγο οι Marussia, McLaren, Red Bull και Mercedes προσπάθησαν να βρούν νέους τρόπους ώστε να βελτιώσουν την παθητική ασφάλεια των μονοθεσίων.

Η λύση που επικράτησε ήταν αυτή της Marussia, βελτιωμένη από την ομάδα της Red Bull. Το νέο σύστημα βασίζεται ξανά σε σωληνοειδής δομές, όμως κατασκευάζεται με ανθρακονήματα υψηλής απόδοσης, με ιδιαίτερη γεωμετρία τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά και έχει ειδικά μελετημένη διαμόρφωση. Το αποτέλεσμα είναι να μην θρυμματιστεί η κατασκευή κατά την πρόσκρουση, αλλά να συντριβεί προοδευτικά και να επιβραδύνει το μονοθέσιο με ελεγχόμενο τρόπο.

Οι δοκιμές αποκάλυψαν πως μπορεί να απορροφηθεί ενέργεια της τάξης των 40KJ, υπό οποιαδήποτε γωνία πρόσκρουσης. Μάλιστα οι ομάδες θα εξοικονομήσουν χρήματα, αφού το νέο σύστημα και ο τρόπος με τον οποίο θα συνδεθεί με το σασί, αναμένεται να  τυποποιηθούν από τη FIA, μειώνοντας έτσι τα κόστη για δοκιμές πρόσκρουσης.Ακολουθεί βίντεο με τις δοκιμές παλαιότερων δομών αλλά και της νέας.