[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Mercedes-Benz CLA 200

H Mercedes-Benz έχει βάλει ως στόχο να αλλάξει εντελώς την εικόνα της σε ότι αφορά τα μικρά της μοντέλα και σε μια προσπάθεια να προσελκύσει νεαρότερο ηλικιακά κοινό, έβγαλε στην αγορά τη νέα A-Class, η οποία παρουσιάστηκε στον Μάρτιο του 2012 στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης.

Σχεδόν 10 μήνες μετά, η Mercedes-Benz παρουσίασε στην έκθεση του Detroit τον Ιανουάριο του 2013, την sedan έκδοση της A-Class, την CLA, η οποία εγκαινίασε μια νέα κατηγορία, αυτή των μικρών premium sedan, στην οποία αργότερα προστέθηκε το Audi A3 Sedan ενώ σε λίγους μήνες, θα προστεθεί και η BMW 2-Series.

Τα μικρά πολυτελή μοντέλα της, ήδη άρχισαν να αποδίδουν καρπούς. Oι πωλήσεις του πρώτου εξαμήνου για τη Mercedes-Benz έδειξαν πως από τα 694.433 αυτοκίνητα που πούλησε η Γερμανική εταιρία, τα 173.362 ήταν A-Class, B-Class και CLA. Αυτό επιβεβαιώνει το γεγονός πως τα μικρά μοντέλα είναι αυτά που καθορίζουν την εμπορική πορεία μιας premium αυτοκινητοβιομηχανίας.

[one_half]

Στα συν

[custom_list]

  • Εμφάνιση
  • Χώροι/Εργονομία
  • Ποιότητα Κύλισης
  • Ποιότητα Κατασκευής
  • Άνεση/Ηχομόνωση
  • Οδική Συμπεριφορά

[/custom_list] [/one_half] [one_half_last]

Στα μείον

[custom_list type=”x”]

  • Διαθέσιμο ύψος πίσω επιβατών
  • Κόστος έξτρα εξοπλισμού
  • Απουσία πίσω κίνησης

[/custom_list] [/one_half_last]

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Εμφάνιση

Mercedes-Benz CLA 200 Test Drive (113)

H Mercedes-Benz χρειάστηκε 2,5 χρόνια για να σχεδιάσει από το μηδέν την CLA, και δεν θεωρεί πως θα κλέψει πωλήσεις από τη C-Class, λόγω του γεγονότος πως όταν παρουσιαστεί η νέα γενιά της C-Class στις αρχές του 2014, ο κόσμος θα καταλάβει τις διαφορές των δύο μοντέλων, με τα δύο μοντέλα να απευθύνονται ουσιαστικά σε διαφορετικό κοινό. Η μεν CLA σε ένα νεανικό κοινό με σπορ πολυτελής ανησυχίες, η δε C-Class σε ένα πιο μεγάλο ηλικιακά κοινό, αφού η σχεδίαση της θα είναι πιο πολυτελής και κλασσική, σε σχέση με την CLA, με την C-Class να ακολουθεί τη γνώριμη σχεδιαστική φιλοσοφία που ακολουθεί η Mercedes-Benz στα πρόσφατα μεγάλα μοντέλα της (E-Class Facelift και S-Class).

Η coupe σχεδίαση της, με τις έντονες και επιθετικές ακμές, δημιουργούν ένα πανέμορφο οπτικοαισθητικό αποτέλεσμα, κάνοντας το αυτοκίνητο να αποκτήσει, όχι αδίκως, το προσωνύμιο της μικρής CLS. Με 4.630 mm μήκος, 1.777 mm πλάτος, 1.437 mm ύψος και 2.699 mm μεταξόνιο η Mercedes-Benz δημιούργησε ένα αυτοκίνητο που μπορεί στα χαρτιά να λέει πως είναι η sedan έκδοση της A-Class, και τα δύο εξάλλου είναι κατασκευασμένα πάνω στην ίδια μπροστοκίνητη MFA πλατφόρμα, αλλά στη πράξη, η απουσία πλαισίου στις τέσσερις πόρτες, η έντονα κεκλιμένη γραμμή οροφής και η προσθήκη του τρίτου όγκου, κατά προσωπική μου γνώμη απογείωσαν τον σχεδιασμό της.

Mercedes-Benz CLA 200 Test Drive (5)

Το μοντέλο έχει αεροδυναμικό συντελεστή 0,23 Cd, καλύτερο από οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο παραγωγής στο κόσμο, και όταν το κοιτάς για πρώτη φορά, ξεχωρίζει το προτεταμένο ρύγχος με την γρίλια που διαθέτει τα ένθετα χρωμιομένα διακοσμητικά, στο κέντρο της οποίας κυριαρχεί το ευμεγέθη αστέρι της γερμανικής εταιρίας. Σε σχέση με την A-Class η Mercedes έχει προσθέσει δύο έντονα νεύρα στο καπό, ενώ στο πλάι της, υπάρχουν δύο γραμμές που διατρέχουν όλο το μήκος της, δημιουργώντας ένα οπτικά αρμονικό σύνολο, άκρως θελκτικό στο μάτι.

Mercedes-Benz CLA 200 Test Drive (37)

Στο πίσω μέρος η σχεδίαση της CLA είναι εντελώς διαφορετική από αυτή της A-Class, και από οποιαδήποτε άλλη νωρίτερη σχεδιαστική προσέγγιση των Γερμανών. Το μικρό πορτμπαγκάζ με την ενσωματωμένη ρέουσα αεροτομή, τα μεγάλα, πανέμορφα “κυμαστικά” LED φωτιστικά σώματα που δένουν αρμονικά με τα πλαϊνά πίσω φτερά και οι επιθετικές γραμμές του προφυλακτήρα, ολοκληρώνουν με τον ομορφότερο τρόπο τον σχεδιασμό του coupe αμαξώματος.

Mercedes-Benz CLA 200 Test Drive (137)

Οι σχεδιαστές της Mercedes-Benz έδωσαν ιδιαίτερο βάρος στη μείωση του αεροδυναμικού δείκτη και έτσι ο σχεδιασμός της μπροστά κολόνας, είναι έτσι ώστε να βοηθά τη ροή του αέρα, δίχως να δημιουργεί στροβιλισμούς, μειώνοντας παράλληλα αισθητά και τον αεροδυναμικό θόρυβο μέσα στη καμπίνα. Και δεν έμειναν μόνο εκεί, αφού όλο το πάτωμα είναι καλυμμένο με πλαστικά, τα οποία βελτιώνουν τη ροή του αέρα στο κάτω μέρος. Έτσι όσο και να ψάχνει κάποιος από κάτω της να δει τα μηχανικά μέρη, δεν μπορεί, αφού αυτά είναι καλά κρυμμένα κάτω από τα πλαστικά. Μπροστά από κάθε τροχό, υπάρχει ένα σπόιλερ το οποίο κατευθύνει τη ροή του αέρα, με το πίσω μέρος του αυτοκινήτου να λειτουργεί ως διαχύτης. Έτσι επιτυγχάνεται η εκπληκτική τιμή του 0,23 Cd (0,22 Cd στην έκδοση CLA 180 BlueEfficiency) συμβάλλοντας στη περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης, μιας και η αεροδυναμική παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στον τομέα αυτό.

AMG χαρακτηριστικά

Μπορεί κάποιος να κάνει την CLA ομορφότερη; Ασφαλώς! Επιλέγοντας το οπτικό πακέτο της AMG, το οποίο απογειώνει την ομορφιά του αυτοκινήτου, αν και η τσιμπημένη τιμή του (3.335,58 ευρώ), θα λειτουργήσει ως τροχοπέδη. Το πακέτο διαθέτει φουσκωμένο bodykit αποτελούμενο από επιθετικούς σχεδίασης προφυλακτήρες, πλαϊνά spoilers, διπλές χρωμιομένες απολήξεις εξατμίσεων, ενώ ολοκληρώνεται από τις χαμηλές σπορ αναρτήσεις και τις ζάντες 18″ AMG.

Mercedes-Benz CLA 200 Test Drive (16)

Το οπτικό αποτέλεσμα φαίνεται στις φωτογραφίες, αν και η CLA αδικείται από τον φακό, αφού το bodykit δημιουργεί μια ακόμη πιο επιθετική εικόνα, στην ήδη σπορ σχεδίαση της CLA, κάνοντας την πιο νεανική και πιο ποθητή.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Εσωτερικό

Η εικόνα που αφήνει το εσωτερικό στο οδηγό είναι πως πρόκειται για ένα πολυτελές αυτοκίνητο με αρκετά σπορ, μοντέρνα και πολυτελή στοιχεία αφού σε αυτά συμβάλουν τα βουρτισμένα αλουμινένια διακοσμητικά, ο σπορ πίνακας οργάνων και ο κρυφός φωτισμός στις πόρτες, στα πόδια, στις χειρολαβές και κάτω από τα προσκέφαλα των καθισμάτων.

Mercedes-Benz CLA 200 Test Drive (153)

Το εσωτερικό έχει μεταφερθεί αυτούσιο από την A-Class, αποκτώντας όμως διαφορετικά διακοσμητικά. Η επιλογή δεν ξενίζει, αφού το εσωτερικό της A-Class είναι όμορφο και δεν χρίζει βελτίωσης. Τόσο η ποιότητα συναρμογής όσο και των υλικών ικανοποιούν και με το παραπάνω τα στάνταρ της κατηγορίας.

Με το μήκος της να φτάνει τα 4,63 μέτρα, μεγαλύτερο ακόμη και από αυτό της C-Class, το εσωτερικό της CLA είναι ευρύχωρο και σε αυτό φυσικά συμβάλουν τα σχεδόν 2,7 μέτρα του μεταξονίου. Οι χώροι των πίσω επιβατών είναι άκρως ικανοποιητικοί με τους ψηλούς της παρέας (άνω των 1,85 μέτρων) να νοιώθουν κάπως άβολα, λόγω της έντονα κεκλιμένης οροφής. Τα καθίσματα είναι άνετα, η εργονομία κινείται σε υψηλά στάνταρς και μπορεί να μεταφέρει με άνεση 4 ενήλικες, με τον πέμπτο της παρέας να χωρά άνετα αν είναι “μικρός σε διαστάσεις”.

Mercedes-Benz CLA 200 Test Drive (152)

Ανοίγοντας τη πόρτα σίγουρα η απουσία πλαισίου, σου δημιουργεί μια ευχάριστη έκπληξη, ενισχύοντας έτσι τη νεανική υπόσταση της CLA. Η κεντρική κονσόλα, ο πίνακας οργάνων και τα μπροστά καθίσματα έχουν μεταφερθεί αυτούσια από την A-Class. Το δερμάτινα bucket καθίσματα και ο δερμάτινος εσωτερικός διάκοσμος προσδίδουν στο αυτοκίνητο μια σπορ πολυτέλεια, ότι ακριβώς ζητά από ένα τέτοιο μοντέλο ένας 30άρης και άνω.

Mercedes-Benz CLA 200 Test Drive (155)

Τα καθίσματα με ενσωματωμένο το προσκέφαλο, είναι επενδυμένα με μαύρο συνθετικό δέρμα artico dinamica με κόκκινες ραφές, ενώ από τα ίδια υλικά είναι επενδυμένες και οι πόρτες. Στη κορυφή του ταμπλό υπάρχει μαλακό μαύρο δέρμα, με την εικόνα να ολοκληρώνεται με τα μαλακά πλαστικά στο κάτω μέρος του ταμπλό και τα βουρτσισμένα διακοσμητικά στο κέντρο του. Η πολυτελής εικόνα ολοκληρώνεται από τους αλουμινένιους αεραγωγούς, την μεγάλη οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που το συγκεκριμένο αυτοκίνητο διέθετε και σύστημα πλοήγησης, καθώς και το κοφτό τριάκτινο πολυλειτουργικό τιμόνι με αλουμινένιο σκελετό, επενδυμένο με δέρμα. Το τιμόνι ρυθμίζεται ασφαλώς τόσο σε ύψος όσο και σε βάθος ενώ τα bucket καθίσματα δεν θα σε κουράσουν όσες ώρες και αν ταξιδεύεις. Έτσι μπορείς εύκολα να φέρεις τα πάντα στα δικά σου μέτρα και σταθμά, δημιουργώντας τη δική σου ιδανική θέση οδήγησης.

Mercedes-Benz CLA 200 Test Drive (147)

Ο οδηγός κάθεται χαμηλά, κοντά στον δρόμο, με τον επιλογέα του 6-τάχυτου μηχανικού κιβωτίου, να είναι άνετος, με άψογη αίσθηση τόσο στην αφή όσο και στην επιλογή των ταχυτήτων, αφού “κουμπώνει” την επιλεγόμενη σχέση χωρίς να το καταβάλεις τη παραμικρή προσπάθεια.

Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που ήταν εξοπλισμένη η CLA ήταν αντίστοιχο με αυτό των A200 και A180 CDI που δοκιμάσαμε, μόνο που διέθετε και σύστημα πλοήγησης. Ο παραγόμενος ήχος από τα 8 ηχεία θα ικανοποιήσουν με την απόδοση τους τον μέσο χρήστη, αφού αυτά δεν μπουκώνουν ακόμη και όταν το αυξήσεις στη μέγιστη ένταση. Στο κεντρικό υποβραχιόνιο υπάρχει θύρα AUX και USB έτσι ώστε να ακούς για ώρες την αγαπημένη σου μουσική με τον χειρισμό του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας να γίνεται είτε μέσω του πολυλειτουργικού τιμονιού, είτε μέσω του πολυχειριστηρίου, με τον οποίο χρειάζεται να ασχοληθείς για μερικά λεπτά μαζί του, ώστε να καταλάβεις το πως λειτουργεί.

Mercedes-Benz CLA 200 Test Drive (70)

Ο χειρισμός του προγράμματος πλοήγησης σηκώνει βελτίωση μιας και δεν είναι αυτός που θα περίμενε κάποιος σε ένα τέτοιο μοντέλο, αφού μπερδεύει τον οδηγό σε ότι αφορά την πλοήγηση μέσα στο μενού. Χρειάζεται αρκετή ώρα ώστε να εξοικειωθείς μαζί του, αφού ο στροφικός επιλογέας του πολυχειριστηρίου, έχει διαφορετικές επιλογές μέσα στο μενού του συστήματος πλοήγησης, από αυτές που έχεις συνηθίσει π.χ στο ραδιόφωνο.

Mercedes-Benz CLA 200 Test Drive (156)

Παρότι τον coupe σχεδιασμό της, ο χώρος των αποσκευών της CLA είναι άκρως ικανοποιητικός, αφού ανέρχεται στα 470 λίτρα, αν και το στενό άνοιγμα του πορτμπακγάζ, λόγω σχεδίασης, θα δυσκολέψει την φόρτωση ογκωδών αντικειμένων. Ωστόσο είναι αρκετά βαθύ και χωρά πάρα πολλά αντικείμενα.

Mercedes-Benz CLA 200 Test Drive (59)

Σε ό,τι αφορά την ηχομόνωση, αυτή δεν αποτελεί πρόβλημα αφού βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα. Με το κοντέρ να δείχνει αρκετά χιλιόμετρα, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι που μεταφέρονται στο εσωτερικό της καμπίνας είναι ελάχιστοι, λόγω του ειδικού σχεδιασμού των μπροστά κολονών, όπως προανέφερα.

Mercedes-Benz CLA 200 Test Drive (146)

O πίνακας οργάνων είναι ίδιος με αυτόν της A-Class. Αποτελείται από δύο μεγάλα στρογγυλά όργανα, καθένα από τα οποία διαθέτει ένα μικρό όργανο στο εσωτερικό του. Τα όργανα του αυτοκινήτου δοκιμής ήταν ασημί, με κόκκινους δείκτες, στο κέντρο των οποίων υπάρχει μια μεγάλη έγχρωμη πολυλειτουργική οθόνη.

Γενικά υπάρχουν διαθέσιμα δυο σειρές εξοπλισμού, (Urban και AMG Line) αλλά και τρία αισθητικά πακέτα (Exclusive, AMG Exclusive και Night package) που κάνουν ακόμα πιο ιδιαίτερη της CLA.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Μηχανικά

Η CLA μηχανικά εξοπλίζεται με 3 κινητήρες βενζίνης (CLA 180, CLA 180 BlueEFFICIENCY, CLA 200, CLA 250, CLA 250 4MATIC ) και 1 πετρελαίου (CLA 220 CDI). Το αυτοκίνητο δοκιμής ήταν η CLA 200 που φορούσε τον Μ270 αλουμινένιο 1.600αρη κινητήρα βενζίνης, με άμεσο ψεκασμό, πιεζοηλεκτρικά μπεκ, διπλό μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων ενώ διαθέτει και μεταβλητό βύθισμα βαλβίδων εισαγωγής Camtronic. Αποδίδει 156 άλογα στις 5.300 σ.α.λ με 250 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.250 έως τις 4.000 σ.α.λ. Η τουρμπίνα σηκώνει μέχρι 1,9 bar πίεση και περιστρέφεται μέχρι τις 230.000 σ.α.λ.

Mercedes-Benz CLA 200 Test Drive (159)

Ο κινητήρας έχει την δύναμη ώστε να μπορεί να κινήσει με άνεση το σκάφος βάρους 1.395 κιλών της CLA με τα 0-100 χλμ/ώρα να τα κάνει σε 8,3 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα του ανέρχεται στα 230 χλμ/ώρα, τα οποία τα βλέπει στο κοντέρ κάποιος σχετικά εύκολα. Η απόδοση του είναι γραμμική δίχως να κομπιάζει πουθενά, ενώ ακόμη και στις 6.000 σ.α.λ ο κινητήρας δεν κρεμάει.

Η κίνηση μεταφέρεται στον μπροστά άξονα, όπως και στην A-Class (υπάρχει διαθέσιμο και σύστημα τετρακίνησης) με τον κινητήρα να είναι οικονομικός, αλλά να μην μπορεί να αποσπάσει βραβείο οικονομίας, αφού παρότι η Mercedes-Benz δίνει επίσημα νούμερα κατανάλωσης 5,4-λίτρων/100 χλμ, αν θελήσεις να ευχαριστηθείς το αυτοκίνητο, βυθίζοντας το δεξί σου πόδι στο πάτωμα, ο κινητήρας θα σε υπακούσει πιστά, τραβώντας έως τα κόκκινα του κοντέρ, παράγοντας ένα υπέροχο γουργουριτό από τις διπλές εξατμίσεις, αλλά θα εκτινάξει τη κατανάλωση, σε επίπεδα καταναλώσεων μεγαλύτερης χωρητικότητας μοτέρ.

Mercedes-Benz CLA 200 Test Drive (86)

Με 120-130 χλμ/ώρα στην εθνική οδό θα δεις μέση κατανάλωση κοντά στα 6,5 λίτρα. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής ο δείκτης της μέσης κατανάλωσης στον υπολογιστή ταξιδιού έδειξε 7,4 λίτρα/100 χλμ, καλύπτοντας απόσταση λίγο πάνω των 1.000 χλμ. Μέσα στη πόλη, με συχνά σταματήματα και πρώτη-δευτέρα στο κιβώτιο, η μέση κατανάλωση ωστόσο αυξάνεται, αφού αγγίζει σχεδόν τα 8 λίτρα, με προσεκτική οδήγηση και όχι απότομες επιταχύνσεις.

Ο κινητήρας, που πληροί τα πρότυπα του Euro 6 συνδυάζεται αρμονικά με το 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, το οποίο διαθέτει σύστημα Start/Stop, που λειτουργεί απρόσκοπτα χωρίς το παραμικρό πρόβλημα. Σε ότι αφορά τις εκπομπές CO2, αυτές ανέρχονται στα 126 γρ/χλμ, κάνοντας το μοντέλο να πληρώνει 138,6 ευρώ τέλη κυκλοφορίας.

Mercedes-Benz CLA 200 Test Drive (101)

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

Στον δρόμο

Η Mercedes-Benz έχει εξοπλίσει τη CLA με το γόνατα MacPherson μπροστά και νέο πίσω άξονα με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Πρόκειται για τρεις εγκάρσια τοποθετημένους συνδέσμους που δημιουργούν πλήρη ανεξαρτησία μεταξύ των δύο τροχών, ώστε να υπάρξει με τον τρόπο αυτό, καλύτερη δυναμική συμπεριφορά και έλεγχος. Θετικά στην καλύτερη οδηγική συμπεριφορά συμβάλει και το γεγονός πως τόσο οι βάσεις των ελατηρίων όσο και οι πλήμνες των τροχών, είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο, μειώνοντας έτσι το βάρος των μην αναρτημένων μαζών.

Mercedes-Benz CLA 200 (1)

Το αυτοκίνητο δοκιμής ήταν εξοπλισμένο με το σπορ πακέτο AMG το οποίο αποτελείται από πιο σκληρά αμορτισέρ και ελατήρια, τα οποία μειώνουν την απόσταση από το έδαφος κατά 15 mm μπροστά και 10 mm πίσω. Η ανάρτηση είναι αρκετά σκληρή στη καθημερινότητα, αφού σε συνδυασμό με τις ζάντες 18″ με χαμηλό προφίλ RunFlat ελαστικών (225/40/18), μεταφέρουν αρκετές εγκάρσιες ανωμαλίες στο εσωτερικό. Η σκληρότητα αυτή ωστόσο, αποκαλύπτει τις χάρες της, στον αυτοκινητόδρομο και στις στριφτερές επαρχιακές διαδρομές, αφού δεν πλαγιάζουν το αυτοκίνητο, προσφέροντας μια απολαυστική ποιότητα κύλισης στον καλοστρωμένο αυτοκινητόδρομο, με την στιβαρή εικόνα να παραμένει ακόμη και στα πολλά χιλιόμετρα.

Mercedes-Benz CLA 200 (3)

Τα 156 άλογα του 1.600αρη κινητήρα περνούν στον δρόμο χωρίς απώλειες και σπινιαρίσματα, ενώ τα φρένα του, αποτελούμενα από 4 δισκόφρενα, τρυπητά αεριζόμενα τα μπροστά, θα σου αφήνουν άκρως θετική εντύπωση, μιας και φρενάρουν ικανοποιητικά το αυτοκίνητο.

Τρένο

Η CLA μπαίνει με πολλά χιλιόμετρα στις στροφές, με τις κλήσεις να είναι ελάχιστες ενώ η πρόσφυση κινείται σε πολύ υψηλά επίπεδα, αφού όσο και να το πιέσεις το μπροστινό μέρος θα παραμείνει εντός τροχιάς. Δύσκολα θα μπορέσει κάποιος να δει υποστροφή με τη CLA με το AMG πακέτο, αλλά και να το κάνει, τότε το ESP με δυνατότητα Extended Traction Control, είναι πανταχού παρόν έτσι ώστε να διορθώσει οποιοδήποτε λάθος σου, ακόμη και όταν αυτό έχει απενεργοποιηθεί μερικώς με το πάτημα του κουμπιού.

Mercedes-Benz CLA 200 (2)

Για τους πολύ ανήσυχους, υπάρχει κρυφό μενού το οποίο κλείνει εντελώς το ESP, αλλά αυτό προτείνεται μόνο αν ποτέ βάλεις την CLA μέσα σε κάποια πίστα. Το στήσιμο της CLA 200 με το AMG πακέτο είναι άμεσο και κοφτερό, αναδεικνύοντας τις δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει το σασί της CLA, το οποίο είναι ικανό να τιθασεύσει ακόμη και τα 360 άλογα της CLA 45 AMG.

Προσωπική επιλογή είναι πως αν επέλεγα να προβώ στην αγορά μιας CLA, τότε θα την αγόραζα με την comfort ανάρτηση και όχι με τη σπορ, γιατί όπως και να το κάνουμε σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο αυτό που κοιτάς περισσότερο είναι η άνεση παρά οι οδηγικές επιδόσεις της στις κλειστές διαδρομές, οι οποίες θα είναι ελάχιστες. Η comfort ανάρτηση ταιριάζει καλύτερα στους ελληνικούς δρόμους, αφού μπορεί και απορροφά τις -πολλές- ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων.

Mercedes-Benz CLA 200 Test Drive (23)

Η ποιότητα κύλισης κινείται σε υψηλά στάνταρ, πράγμα που βοηθά και το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης Direct Steering με μεταβλητό βαθμό υποβοήθησης, πράγμα που σημαίνει ότι το σύστημα διεύθυνσης είναι “ελαφρύ” σε εντός πόλης διαδρομές και “βαραίνει” όταν κινείσαι με πολλά χιλιόμετρα. Το σύστημα ενεργοποιεί την υποβοήθηση μόνο όταν περιστρέφεται το τιμόνι και επεμβαίνει ανάλογα με την δυναμική κατάσταση του αυτοκινήτου. Συλλέγει στοιχεία από το ESP και βοηθά τον οδηγό να στρίψει το τιμόνι προς στη σωστή φορά, για να μειωθεί η υπερστροφή, ενώ παράλληλα λειτουργεί και ως βοηθός, αφού αλλάζει προς το καλύτερο τη πορεία του αυτοκινήτου, όταν αυτό φρενάρει πάνω σε έδαφος με διαφορετική πρόσφυση στους δύο τροχούς (πάγος, χώμα, νερό κτλ). Με απλά λόγια το σύστημα μπορεί να κόψει το τιμόνι ακόμη και “ανάποδα” όταν και αν χρειαστεί.

Η CLA διαθέτει επίσης στον βασικό εξοπλισμό το σύστημα Attention Assist και το σύστημα Collision Prevention Assist το οποίο συλλέγει δεδομένα από ραντάρ και φρενάρει το αυτοκίνητο σε περίπτωση που επίκειται σύγκρουση και ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα. Έτσι φρενάρει μόνο του το αυτοκίνητο όταν αυτό κινείται με ταχύτητες μεγαλύτερες των 7 χλμ/ώρα.

Mercedes-Benz CLA 200 Test Drive (42)

Το αυτοκίνητο δοκιμής ήταν εξοπλισμένο και με τον βοηθό αυτόματου παρκαρίσματος, ο οποίος σε συνδυασμό με τους αισθητήρες παρκαρίσματος και τη κάμερα οπισθοπορείας, πάρκαρε το αυτοκίνητο στη κυριολεξία μόνο του!

Η αίσθηση που αφήνει στον οδηγό το τιμόνι, είναι σαφές, μεταφέροντας και τη παραμικρή λεπτομέρεια στα χέρια του οδηγού. Κύριο χαρακτηριστικό τους συστήματος διεύθυνσης είναι η σαφήνεια και η αμεσότητα, τόσο στις ευθείες όσο και στις κλειστές στροφές, με το τιμόνι να είναι όσο μαλακό χρειάζεται για την εύκολη μετακίνηση εντός πόλης, αλλά και μεταφέρει πάντα στον δρόμο τη παραμικρή εντολή που θα του δώσεις. Σε αυτό συμβάλει και η κοντή κρεμαγιέρα 2,7 στροφών, δίνοντας στο αυτοκίνητο κύκλο στροφής 11 μέτρα.

Η γενική αίσθηση που σου αφήνει η CLA στον δρόμο είναι πως η sedan έκδοση της A-Class, δεν διαφέρει σημαντικά από αυτή, παρά την προσθήκη του τρίτου όγκου, μιας και η καλύτερη αεροδυναμική, η άριστη ποιότητα κύλισης, και ο ελάχιστος αεροδυναμικός θόρυβος που μεταφέρεται στο εσωτερικό της καμπίνας, δεν θα κουράσουν ποτέ τον οδηγό, προσφέροντας την άνεση και την ευκολία να κινηθεί χωρίς δυσκολία ακόμη και μέσα στη πόλη.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμή” ]

Τιμή

Με αρχική τιμή τις €27.735 (€28.900 χωρίς απόσυρση) η CLA (έκδοση CLA 180) σε εποχές προ κρίσης θα ήταν το entry-level premium μοντέλο πολλών και η πρώτη επιλογή για όλους εκείνους που θα ήθελαν αποκτήσουν ένα αυτοκίνητο με το αστέρι στο καπό. Ωστόσο η οικονομική κρίση που πλήττει εδώ και μια τετραετία τη χώρα μας, έχει οδηγήσει την πλειοψηφία των Ελλήνων να κοιτούν αυτά τα αυτοκίνητα μόνο στις βιτρίνες των αντιπροσωπειών.

Mercedes-Benz CLA 200 Test Drive (9)

Η CLA 200 ξεκινά από τις €30.624 (€31.900 χωρίς απόσυρση), με το αυτοκίνητο δοκιμής λόγω των πολλών έξτρα που ήταν εξοπλισμένο (χρώμα (871,36 ευρώ), AMG πακέτο (3.335,58 ευρώ), σύστημα πλοήγησης Becker (1.048,26 ευρώ), Media Interface – Θύρα για σύνδεση με φορητές συσκευές ήχου (353,99 ευρώ), ενεργή υποβοήθηση στάθμευσης με Parktronic (918,96 ευρώ), Bi-Xenon φωτιστικά σώματα (1.150,52 ευρώ), κάμερα οπισθοπορείας (421,97 ευρώ), σκούρα φιμέ και θερμομονωτικά κρύσταλλα (340,28 ευρώ), πακέτο φωτισμού και ορατότητας (517,37 ευρώ)), το έκαναν να κοστίζει 40.858,27 ευρώ.

Τα έξτρα όπως θα δεις και εσύ στον online configurator της είναι πάρα πολλά, καλύπτουν κάθε γούστο αλλά εκτοξεύουν τη τιμή στα ύψη, κάνοντας μια CLA με αρκετά έξτρα, να κοστίζει περισσότερο και από μια Ε-Class με τον βασικό εξοπλισμό.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

Κλείνοντας

Η CLA είναι πανέμορφη, αν και υπάρχει μια μερίδα του κοινού που τη θεωρεί άσχημη. Όχι, δεν θα συμφωνήσω σε αυτό. Στα μάτια μου, η CLA είναι ένα πολύ όμορφο sedan μοντέλο με έντονη κουπέ σχεδίαση και δυναμικά χαρακτηριστικά.

Mercedes-Benz CLA 200 Test Drive (26)

Εξοπλίζεται με άρτια μηχανικά κινητήρια σύνολα, τα οποία προσφέρουν επιδόσεις και οικονομία, σημαντικό στις μέρες μας. Οι επιδόσεις της είναι ικανοποιητικές με αυτές να ικανοποιούν το νεανικό κοινό που απευθύνεται. Εξάλλου για τους πολύ ανήσυχους υπάρχει και η CLA 45 AMG με τον 2,0-λιτρο turbo κινητήρα και τα 360 άλογα με κόστος 53.850 ευρώ.

Mercedes-Benz CLA 200 Test Drive (20)

Κατασκευασμένο ώστε να εξωτερικεύσει τη σχεδιαστική δυναμική της Mercedes-Benz, η οποία είχε εγκλωβιστεί στον συντηρητικό σχεδιασμό των μέχρι πρότινος μοντέλων της, η CLA, μαζί με την A-Class, αποτελεί την επανάσταση της εταιρίας με σήμα το αστέρι.

Mercedes-Benz CLA 200 Test Drive (45)

Πρέπει να καταλάβουμε πως δεν πρόκειται για ένα οικογενειακό σεντάν αυτοκίνητο, βλέπε C-Class, αλλά για ένα σπορ κουπέ μικρό τετράθυρο όχημα, ικανό να ανταπεξέλθει στα θέλω εκείνων που η επιθυμία τους είναι να αγοράσουν ένα κομψό, πανέμορφο αυτοκίνητο που δεν περνά από πουθενά απαρατήρητο. Από όπου περνά το αυτοκίνητο, προκαλεί έντονο ενδιαφέρον κάνοντας τους πάντες να γυρνούν και να το κοιτούν, επιτρέποντας τον οδηγό να φουσκώνει από υπερηφάνεια, νοιώθοντας δικαιωμένος για την επιλογή του.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Τεχνικά Χαρ/κά” ]

Κινητήρας και επιδόσεις
Κυλινδρισμός/Αριθμός κυλίνδρων Εν σειρά/4
Κυβισμός (cc) 1595
Ονομαστική ισχύς (kW σε rpm) [2] 115/5300 (115/5300)
Ονομαστική ροπή στρέψης (Nm σε rpm) [2] 250/1250–4000 (250/1250–4000)
Σχέση συμπίεσης 10.3 : 1 (10.3 : 1)
Επιτάχυνση 0–100 km/h (s) 8.6 (8.5)
Τελική ταχύτητα (km/h) 230 (230)
Κατηγορία εκπομπής ρύπων Euro 6
Λειτουργία ECO start/stop N (ναι)
Κατανάλωση και εκπομπές ρύπων
Καύσιμο Premium καύσιμο
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμου/με ρεζέρβα (l) 50/6.0
Κατανάλωση καυσίμου, αστικός κύκλος (l/100km) [3] 7,5–7,4
Κατανάλωση καυσίμου, υπεραστικός κύκλος (l/100km) [3] 4,5–4,3
Κατανάλωση καυσίμου, συνδυασμένη (l/100km) [3] 5,6–5,4
Εκπομπές CO2 (g/km) συνδυαστικά [3] 130–126
Τιμή Cd 0,23
Μετάδοση ισχύος
σύστημα κίνησης Κίνηση στον μπροστινό άξονα
Μετάδοση Μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων (αυτόματο κιβώτιο 7G-DCT)
Σχέσεις μηχανικής μετάδοσης 4.31/ 2.44/ 1.35/ 0.94/ 0.82/ 0.70/ R 3.38
Σχέσεις αυτόματης μετάδοσης 3.86/ 2.43/ 2.90/ 1.19/ 0.87/ 1.16/ 0.94/ R 3.10
Τελική σχέση μετάδοσης 3.35 (4.13)
Ανάρτηση και σύστημα διεύθυνσης
Εμπρός άξονας Ελατήριο και εγκάρσιος σύνδεσμος
Πίσω άξονας Βραχίονας ελέγχου και υστερούν βραχίονας
Ανάρτηση εμπρός/πίσω Ελατήρια, αποσβεστήρες κραδασμών αερίου διπλού σωλήνα με SDD/ελατήρια, αποσβεστήρες κραδασμών αερίου μονού σωλήνα με SDD
Εμπρός ελαστικά/ζάντες 205/55 R 16
Πίσω ελαστικά/ζάντες 205/55 R 16
Εμπρός φρένα Δίσκοι, εσωτερικά αεριζόμενοι
Πίσω φρένα Δίσκοι, συμπαγείς
Ποσότητα, διαστάσεις & βάρη
Χωρητικότητα χώρου αποσκευών (VDA) (I) 470
Κύκλος στροφής (m) 11.00
Μικτό βάρος / ωφέλιμο φορτίο (kg) [4] 1.395/525 (1.430/485)
Επιτρεπόμενο μεικτό φορτίο (kg) 1920 (1915)
Μέγιστο φορτίο οροφής (kg) 100
Επιτρεπόμενη ικανότητα ρυμούλκησης χωρίς φρένα / με φρένα (kg) 695/1.400 (715/1.500)
Τιμές
Βασική Τιμή €30.624 (€31.900 χωρίς απόσυρση)
Τιμή Μοντέλου Δοκιμής €40.858,27

[/nextpage]