Tesla Model X Crossover

Από ότι φαίνεται, καμία ιδέα δεν είναι υπερβολικά μικρή ή υπερβολικά μεγάλη για τον ιδρυτή και CEO της Tesla Motors, Elon Musk.

Τα οφέλη της πλήρους εξάλειψης των πλαϊνών καθρεφτών είναι κάτι παραπάνω από εμφανή: εκτός από την βελτίωση της αισθητικής του αυτοκινήτου, η σαφής μείωση των αεροδυναμικών αντιστάσεων θα έχει θετικό αντίκτυπο στην κατανάλωση του οχήματος, ενώ μειώνεται δραστικά και ο θόρυβος του αέρα που σε πολύ μεγάλο βαθμό οφείλεται στους καθρέφτες και όχι σε κάτι άλλο. Όμως υπάρχουν κωλύματα –και- σε αυτό το μέτωπο… και τα κωλύματα που υπάρχουν εδώ είναι κυρίως νομικά.

Όταν είδαμε το πρώτο concept του Model X, αυτό δεν είχε καθόλου πλαϊνούς καθρέφτες. Τους είχε αντικαταστήσει με κάμερες. Όμως το αυτοκίνητο παραγωγής που παρουσιάστηκε πριν λίγο καιρό, είχε τους συμβατικούς καθρέφτες κανονικά στη θέση τους. Τι έγινε; Απλά, σύμφωνα με τον ομοσπονδιακό κώδικα οδικής ασφάλειας της NHTSA, ένα αυτοκίνητο, οφείλει να έχει πλαϊνούς καθρέφτες για να μπορεί να κυκλοφορεί νόμιμα στον δρόμο.

Έρχεται όμως τώρα η Tesla και προσπαθεί να καταργήσει ή να αλλάξει αυτόν τον νόμο. Επιπλέον, ο νόμος που υποχρέωνε τους κατασκευαστές να εξοπλίζουν τα αυτοκίνητά του με κάμερες οπισθοπορείας για το παρκάρισμα, ενώ ήταν να τεθεί σε ισχύ στα τέλη του 2012, καθυστέρησε και θα γίνει πραγματικότητα το 2015, χρονολογία κυκλοφορίας και του Model X. Είναι λογικό να υποθέσουμε λοιπόν, πως η Tesla θέλει όσο τίποτε άλλο, ο νόμος που είναι να περάσει το 2015 να ενσωματώνει και 1-2 παραγράφους και για τους πλαϊνούς καθρέφτες και πιέζει αρκετά γι’ αυτό.

[Πηγή: Automotive News]