Nissan Nismo Watch (1)

Μετά την θήκη για iPhone που επιδιορθώνονται μόνες της από τις γρατσουνιές η Nissan βγάζει στην αγορά και ένα έξυπνο ρολόι χειρός. Το ονομάζει Nissan Nismo Watch και απευθύνεται κυρίως στους κατόχους των Nismo μοντέλων της. Το smartwatch της Nissan, σε αντίθεση με ένα “κοινό smartwatch” έχει περισσότερο με τη σύνδεση με το αυτοκίνητο και λιγότερο με το smartphone του χρήστη.


Nissan Nismo Watch (3)

Το Nissan Nismo Watch μπορεί να συνδεθεί με το Nismo αυτοκίνητου του/της οδηγού μέσω μιας smartphone εφαρμογής, παρέχοντα δεδομένα απόδοσης και τηλεματικής του οχήματος. Επίσης είναι σε θέση να καταγράφει βιομετρικά δεδομένα μέσω ενός μετρητή σφυγμών, να παρακολουθεί την κατανάλωση του αυτοκινήτου σε συνάρτηση με την ταχύτητα και πολλά ακόμη. Τέλος, μέσω του Social Speed software θα ενημερώνει τον οδηγό για τα updates στα κοινωνικά δίκτυα που χρησιμοποιεί.

Nissan Nismo Watch (2)

To Nissan Nismo Watch θα παρουσιαστεί αύριο στην έκθεση της Φρανκφούρτης και θα βγει στην αγορά σε τρία χρώμα (μαύρο, ασπρόμαυρο και κόκκινο χρώμα). Έχει αυτονομία 7 ημερών με την Nissan να μην ανακοινώνει ακόμη τη τιμή του. Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς να βρεις στο δελτίο τύπου που ακολουθεί.

[Πηγή: Nissan]

Δελτίο Τύπου

Nissan Nismo Watch: Ένα πρωτότυπο “έξυπνο” ρολόι χειρός από τη Nissan, με λειτουργίες smartphone.

Είναι το πρώτο έξυπνο ρολόι παραγωγής, που συνδέεται με το αυτοκίνητο, καταγράφει τις επιδόσεις του, παρέχει βιομετρικά δεδομένα του κατόχου του και συνδέεται με τα κοινωνικά δίκτυα!

Η Nissan πρωτοπορεί για μια ακόμη φορά, όντας ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που δημιουργεί ένα έξυπνο ρολόι χειρός, σχεδιασμένο αποκλειστικά για τους οδηγούς των Nismo μοντέλων της. Συγκεκριμένα, το Nissan Nismo Concept Watch, θα είναι το πρώτο έξυπνο ρολόι που θα παρέχει αφενός πληροφόρηση με δεδομένα απόδοσης και τηλεματικής του οχήματος, αφετέρου και βιομετρικά δεδομένα του κατόχου του, σε πραγματικό χρόνο.

Το συγκεκριμένο ρολόι, θα βρίσκεται στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (10 – 22 Σεπτεμβρίου 2013), αποτελώντας το πρώτο βήμα της Nissan στις φορητές τεχνολογίες, αλλά και μια επιτομή στην προσέγγισης που θέλει τον οδηγό ενός Nissan Nismo, στο επίκεντρο της φιλοσοφίας της.

Ενδεικτικά, το Nissan Nismo Watch, θα επιτρέπει στον οδηγό να :

  • παρακολουθεί δείκτες απόδοσης του αυτοκινήτου, όπως μέση ταχύτητα και κατανάλωση.
  • έχει πρόσβαση σε δεδομένα τηλεματικής και απόδοσης του αυτοκινήτου, εν κινήσει.
  • παρέχει βιομετρικά δεδομένα, μέσω ενός μετρητή σφυγμών.
  • συνδεθεί με το αυτοκίνητο μέσω bluetooth (χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης) και με μια “έξυπνη” εφαρμογή.
  • λαμβάνει προσωποποιημένα μηνύματα από τη Nissan

Παράλληλα, το Nismo Watch έχει τη δυνατότητα σύνδεσης με τα κοινωνικά δίκτυα που χρησιμοποιεί ο κάτοχός του, όπως Facebook, Twitter, Pinterest και Instagram, μέσω ενός εξειδικευμένου λογισμικού της Nissan.

Σύμφωνα με τη Nissan, η αυτονομία του Nismo Watch ξεπερνά τις επτά ημέρες με συνηθισμένη χρήση. Φορτίζεται μέσω θύρας micro-USB, ενώ η μπαταρία του είναι ιόντων Λιθίου.

NISSAN ENTERS WEARABLE TECHNOLOGY SPACE WITH THE UNVEIL OF THE NISMO WATCH CONCEPT

Nissan launches first smartwatch to connect car and driver performance

  • First smartwatch concept to connect driver and car
  • Nismo Watch showcases Nissan’s intent to deliver biometric data that enhances driver performance and efficiency
  • Nissan is investigating heart and brain monitoring technologies for future wearable tech

Rolle, Switzerland, 9th September, 2013 – Nissan will become the first car manufacturer to create a smartwatch designed specifically for drivers of Nissan Nismo cars. The Nissan Nismo Concept Watch will be the first smartwatch to connect a driver to the car and will provide drivers with real-time biometric data.

The watch, unveiled today ahead of its display at the Frankfurt Motor Show (10th – 22nd September 2013), is Nissan’s first step into wearable technology and epitomises its ‘fan first’ approach to performance.

The Nissan Nismo Watch will allow drivers to:

  • monitor the efficiency of their vehicle with average speed and fuel consumption readings;
  • access vehicle telematics and performance data while on track;
  • capture biometric data via a heart rate monitor;
  • connect to the car using a smartphone app via Bluetooth Low Energy;
  • receive tailored car messages from Nissan;

Gareth Dunsmore, Marketing Communications General Manager, Nissan in Europe, commented: “Wearable technology is fast becoming the next big thing and we want to take advantage of this innovative technology to make our Nismo Brand more accessible. On track, Nissan uses the latest biometric training technologies to improve the performance of our Nissan Nismo Athletes and it is this technology we want to bring to our fans to enhance their driving experience and Nismo ownership.”

Earlier this year, Nissan launched the Nismo Lab – a bespoke, mobile laboratory that features the latest, advanced biometric training tools such as brainwave technology and JukeRide – a cutting-edge performance analysis tool, that captures live biometric and telematics data from the race cars and Nissan Nismo Athletes during races. Nismo’s vision is to take these digital age technologies and make them available to athletes from other disciplines and to Nissan owners through future wearable tech. Three key technologies have already identified for future development:

  • ECG (Electrocardiogram) – to measure the intervals of the R-R rhythm of the heart, and identify early fatigue;
  • EEG (Electroencephalogram) Brainwave – to monitor the drivers’ levels of concentration and emotions, and help athletes to get ‘In The Zone’;
  • Skin Temperature – to record core body temperature and hydration levels;

The Nismo Watch will also track and rate the user’s social performance across Facebook, Twitter, Pinterest and Instagram via Nissan’s proprietary Social Speed software.

The sleek Nismo Watch will be available in three colours – black, white and the flagship black and red. The watch design was inspired by the Nismo ring and is reflected in a seamless, futuristic and ergonomic design. The simple user interface can be controlled by two buttons and is secured onto the driver’s wrist via a simple snap-fit mechanism.

Even the packaging will have a unique n Nismo identity.

Dunsmore concluded: “We have brought the Nismo experience to life in every aspect of the watch, including its packaging, which will be made using tyres and rubber from the racetrack. As Nismo is the performance arm of Nissan, we wanted a way of integrating Nismo’s heritage in racing into this futuristic innovation.”

The Nismo Watch will use a lithium battery and will be charged by micro-USB, with a battery life of over seven days under normal usage conditions.

About Nissan in Europe

Nissan has one of the most comprehensive European presences of any overseas manufacturer, employing more than 14,500 staff across locally-based design, research & development, manufacturing, logistics and sales & marketing operations. Last year Nissan plants in the UK, Spain and Russia produced more than 695,000 vehicles including mini-MPVs, award-winning crossovers, SUVs and commercial vehicles. Nissan now offers 24 diverse and innovative products for sale in Europe today, and is positioned to become the number one Asian brand in Europe.

About Nissan Motor Co. Nissan Motor Co., Ltd., Japan’s second-largest automotive company, is headquartered in Yokohama, Japan, and is part of the Renault-Nissan Alliance. Operating with more than 267,000 employees globally, Nissan sold more than 4.9 million vehicles and generated revenue of 9.6 trillion yen (USD 116.16 billion) in fiscal year 2012. Nissan delivers a comprehensive range of over 60 models under the Nissan and Infiniti brands. In 2010, Nissan introduced the Nissan LEAF, and continues to lead in zero-emission mobility. The LEAF, the first mass-market, pure-electric vehicle launched globally, is now the best-selling EV in history.