Citroen-Cactus-0480

Στην έκθεση της Φρανκφούρτης είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά και το ολοκαίνουριο Citroen Cactus Concept.


Το νέο γαλλικό concept φέρει σειρά πρωτοποριακών χαρακτηριστικών πάνω στα οποία θα βασιστούν τα μελλοντικά μοντέλα της σειράς C. Θεωρητικά είναι σχεδιασμένο με στόχο να ικανοποιεί πραγματικές ανάγκες των χρηστών, βασιζόμενο στον έξυπνο σχεδιασμό και το λειτουργικό design. Η βασική ιδέα ήταν να διατηρηθούν μόνο τα απολύτως απαραίτητα στοιχεία, κάτι που επέτρεψε στους σχεδιαστές να πειραματιστούν με νέες φόρμες και να καταλήξουν όπως οι απλές και λείες λευκές επιφάνειες, οι χυτές γραμμές και τα στυλιστικά στοιχεία με αντιθέσεις που ωστόσο δεν ξεφεύγουν από τα πλαίσια της λειτουργικότητας.

Ένα από τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου και αυτό που κλέβει την παράσταση τουλάχιστον στο εξωτερικό είναι το λεγόμενο “Air Bump”. Το υλικό από το οποίο είναι κατασκευασμένο το Air Bump είναι ανθεκτικό στις γρατζουνιές και οι θύλακες αέρα στο εσωτερικό του απορροφούν ενέργεια σε περίπτωση μικρο-συγκρούσεων. Κατά τα άλλα, το Cactus Concept, μετρά 4,21 μέτρα σε μήκος, 1,75 σε πλάτος και 1,53 σε ύψος.

Όσον αφορά στο εσωτερικό, οι σχεδιαστές είχαν ως στόχο τη μέγιστη δυνατή ευρυχωρία. Το λεπτό ταμπλό αφήνει ελεύθερη την επιφάνεια του πατώματος και δημιουργεί άπλετο αποθηκευτικό χώρο. Ο πίνακας οργάνων «αντικαταστάθηκε» από μία οθόνη 7 ιντσών ενώ τη θέση των διάφορων χειριστηρίων έχει πάρει μία άλλη οθόνη, αυτή τη φορά 8 ιντσών. Η αίσθηση ευρυχωρίας ενισχύεται και από την πανοραμική ηλιοροφή που έχει δεχθεί ειδική επεξεργασία ώστε να αφήνει το φως να περνάει αλλά όχι τη ζέστη.

Μηχανικά, το πρωτότυπο εξοπλίζεται με το νέο υβριδικό σύστημα Hybrid Air. Συνδυάζοντας τον κινητήρα βενζίνης Pure Tech με πεπιεσμένο αέρα και υδραυλικά συστήματα, το Cactus πετυχαίνει υψηλές επιδόσεις με κατανάλωση καυσίμου που δεν ξεπερνά τα 3 l/100km.

[Πηγή: Citroen]

Δελτίο Τύπου

Citroën Cactus

ΑΝΟΙΓΜΑ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Το Citroën Cactus δεν είναι απλά ένα πρωτότυπο. Αποτελεί μια εικόνα που έρχεται από το μέλλον των μοντέλων της σειράς C. Το Cactus είναι ένα φιλικό στη χρήση αυτοκίνητο που συνδυάζει ιδανικά το ξεχωριστό, αλλά και λειτουργικό design, την άνεση για όλους τους επιβάτες και την πρακτική τεχνολογία.

Η Citroën έχει συνηθίσει το κοινό στο να παρουσιάζει πρωτότυπα τα οποία, παρά το ξεχωριστό τους σχεδιασμό, αποτελούν τον προπομπό σχεδιαστικών ιδεών και λύσεων που μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα βρίσκουν το δρόμο προς την παραγωγή. Το νέο Citroën Cactus, που πραγματοποιεί την πρώτη επίσημη εμφάνιση του στο προσεχές σαλόνι αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (10-22 Σπετεμβρίου), δεν παρεκκλίνει από αυτή τη φιλοσοφία, όντας ο προπομπός των μελλοντικών μοντέλων της σειράς C.

Το Citroën Cactus είναι εμπνευσμένο από το πρωτότυπο C-Cactus που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2007 και το οποίο αποτέλεσε μια πρωτοποριακή απάντηση πάνω σε ερωτήματα όπως: Τι περιμένουν οι χρήστες από το αυτοκίνητο σήμερα; Ποια στοιχεία εξοπλισμού πραγματικά έχουν αξία για αυτούς; Στην πράξη η απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα δίνεται μέσα από την προσήλωση στο τι πραγματικά ευχαριστεί τους χρήστες των αυτοκινήτων. Το Citroën Cactus αποτελεί την πραγμάτωση αυτής της προσπάθειας.

Καθαρή και λειτουργική αισθητική

Ο σχεδιασμός του Citroën Cactus συνδυάζει την ελκυστική αισθητική με την πρακτικότητα. Η βασική ιδέα που ακολούθησαν οι σχεδιαστές ήταν να κρατήσουν μόνο εκείνα τα στοιχεία που είναι απολύτως απαραίτητα, προσέγγιση που τους επέτρεψε να ανακαλύψουν νέες φόρμες και λειτουργικά στοιχεία τα βασικότερα εκ των οποίων είναι:

> Απλές και λείες λευκές επιφάνειες

> Χυτές γραμμές

> Στυλιστικά στοιχεία με αντιθέσεις που όμως σε κάθε περίπτωση έχουν λειτουργικό ρόλο

Το χαρακτηριστικό που βέβαια ξεχωρίζει είναι τα προστατευτικά στοιχεία που βρίσκονται στον προφυλακτήρα και τα πλαϊνά του αυτοκινήτου με την ονομασία: Airbump.

Πέρα από τα αισθητικά οφέλη, το Airbump έχει και πρακτική αξία αφού είναι κατασκευασμένο από υλικό ανθεκτικό στις γρατζουνιές, ενώ παράλληλα οι θύλακες αέρα στο εσωτερικό του, απορροφούν την ενέργεια από μικρο-συγκρούσεις.

Ιδανικές είναι οι αναλογίες του μοντέλου με 4,21μ. μήκος, 1,75μ. πλάτος και ύψος μόλις 1,53μ. παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (21εκ.).

Τέλος τόσο το μπροστά, όσο και το πίσω μέρος, δίνουν μια πρόγευση για τα στιλιστικά χαρακτηριστικά των μελλοντικών μοντέλων της σειράς C, όπως είναι οι απαλές-χυτές επιφάνειες και τα φωτιστικά σώματα που ενσωματώνονται στα Airbumps.

Ευφυής σχεδιασμός εσωτερικού

Πρώτο μέλημα για τους σχεδιαστές κατά το σχεδιασμό της καμπίνας επιβατών του Cactus ήταν να ελευθερώσουν το μέγιστο δυνατό χώρο. Το λεπτό και χυτό ταμπλό αφήνει ελεύθερη την επιφάνεια του πατώματος, ενώ παράλληλα προσφέρει άπλετο και εύκολα προσβάσιμο αποθηκευτικό χώρο. Αυτή η λύση έγινε εφικτή αντικαθιστώντας τον πίνακα οργάνων με μια οθόνη 7 ιντσών και τοποθετώντας στη θέση όλων των χειριστηρίων μια οθόνη 8 ιντσών από όπου ελέγχονται όλες οι λειτουργίες του οχήματος (κλιματισμός, ηχοσύστημα, σύστημα πλοήγησης, κ.τ.λ.). Παράλληλα ο αερόσακος του συνοδηγού τοποθετήθηκε στην οροφή ελευθερώνοντας επιπλέον χώρο. Τέλος η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία επέτρεψε την τοποθέτηση ενός ενιαίου εμπρός καθίσματος για περισσότερη άνεση και πιο ζεστή ατμόσφαιρα.

Η αίσθηση άνεσης και ευρυχωρίας ενισχύεται και από την πανοραμική οροφή, η οποία χάρη στην ειδική κατεργασία που έχει υποστεί το γυαλί, επιτρέπει να περνά το φως όχι όμως και η ζέστη. Παράλληλα οι επιβάτες προστατεύονται από τις βλαβερές ακτινοβολίες UV με τεχνολογία παρόμοια με εκείνη που χρησιμοποιούν τα γυαλιά κατηγορίας 4.

Σημαντικό για τους σχεδιαστές ήταν το εσωτερικό να είναι κομψό και να χαλαρώνει τους επιβάτες μέσω και της χρήσης φυσικών υλικών. Τα καθίσματα, οι πόρτες, αλλά και μέρη του ταμπλό είναι επενδεδυμένα με συνδυασμό δύο υλικών που χρησιμοποιούνται και στην επιπλοποιεία: βαμβακερό ύφασμα και καφέ δέρμα.

Συνολικά οι σχεδιαστικές επιλογές καθορίστηκαν από μια νέα προσέγγιση. Έτσι το Citroën Cactus προσφέρει μια εντελώς νέα εμπειρία όπου όλοι οι επιβάτες απολαμβάνουν κάθε ημέρα την ελευθερία της μετακίνησης.

Φιλική στον χρήστη τεχνολογία

Οι τεχνολογίες που έχουν εφαρμοστεί στο Citroën Cactus είναι πρακτικές, οικονομικές και φιλικές προς το περιβάλλον. Σημείο αναφοράς αποτελεί το νέο υβριδικό σύστημα Hybrid Air. Συνδυάζοντας την αποδοτικότητα του κινητήρα βενζίνης Pure Tech, με τον πεπιεσμένο αέρα και τα υδραυλικά συστήματα του Hybrid Air -μια ιδέα που είναι χαραγμένη στο DNA της μάρκας- το Cactus επωφελείται από υψηλές επιδόσεις, με κατανάλωση καυσίμου κάτω από 3 λίτρα/100χλμ.

Επίσης η συγκέντρωση όλων των λειτουργιών στην κεντρική οθόνη αφής των 8 ιντσών, επιτρέπει την άνετη χρήση όλων των συστημάτων του αυτοκινήτου.

Επαναπροσδιορίζοντας τις ερωτήσεις καταλήγουμε σε νέες απαντήσεις

Με μια εντελώς νέα οπτική πάνω στις ανάγκες των ανθρώπων, το Citroën Cactus προσφέρει τη λύση σε όσους θέλουν να συνδυάσουν την πρακτικότητα με την ευχαρίστηση. Πάντα πρωτοπόρα στο να προσφέρει το μέγιστο στους αγοραστές, η Citroën με το Cactus, προσφέρει ένα ελκυστικό, φιλικό στη χρήση αυτοκίνητο που είναι:

> «Απλό να το χρησιμοποιείς» Μέσω του σχεδιασμού και της έξυπνης τεχνολογίας

> «Απλό να το αγαπάς» Μέσω του ιδιαίτερου, πρακτικού, όσο και ελκυστικού σχεδιασμού του

> «Απλό να το μοιράζεσαι» Μέσω της φιλόξενης καμπίνας των επιβατών και των τεχνολογιών συνδεσιμότητας

65η Έκθεση Φρανκφούρτης

Πρωτοποριακές ιδέες, ρηξικέλευθες λύσεις, νέες φόρμες. Για ακόμα μία φορά, η Citroën, είναι έτοιμη να ταράξει τα νερά της αυτοκίνησης δίνοντας μια νέα εικόνα για το μέλλον της.

Η σειρά C σε νέα εποχή

C4 Picasso & Grand C4 Picasso

Στη Φρανκφούρτη ολοκληρώνεται η παρουσίαση της νέας γενιάς της οικογένειας C4 Picasso με την παρουσίαση της 7θεσιας έκδοσης Grand C4 Picasso. Βασισμένη στη νέα πλατφόρμα EMP2, η 2η γενιά του πολυμορφικού μοντέλου εντυπωσιάζει τόσο με το σχεδιασμό της, όσο και με τις συνολικές δυνατότητες της. Με στυλ που παραπέμπει σε πρωτότυπο το νέο C4 Picasso προσφέρει μια εξαιρετικά ευρύχωρη, ποιοτική, άνετη, αλλά κυρίως ευχάριστη καμπίνα για τους επιβάτες. Παρά τις συμπαγείς διαστάσεις (C4 Picasso: 4.43μ./μηκ., 1.83μ./πλ., 1.61μ./υψ. & Grand C4 Picasso (4.59μ./μηκ., 1.83μ./πλ., 1.63μ./υψ.) εντυπωσιακοί είναι οι χώροι και για τις αποσκευές, με 537 λίτρα για την 5θεσια και 645 λίτρα για την 7θεσια έκδοση. Η εφαρμογή της νέας πλατφόρμας επέτρεψε και τη σημαντική μείωση του βάρους σε σχέση με την 1η γενιά (περίπου 140 κιλά), στοιχείο που ωφελεί τις επιδώσεις, την οικονομία καυσίμου, αλλά και τα δυναμικά χαρακτηριστικά. Ειδικότερα σε συνδυασμό με τον αεροδυναμικό σχεδιασμό, αλλά και τις μηχανολογικές επιλογές, το C4 Picasso επιτυγχάνει τις μικρότερες εκπομπές CO2 στην κατηγορία του (98γρμ./χλμ.).

Citroën Cactus

Παρά την εντυπωσιακή του εμφάνιση το Cactus δεν αποτελεί μόνο ένα πρωτότυπο. Ουσιαστικά αποτελεί τον προπομπό της πορείας που θα ακολουθήσει η σειρά C, όχι μόνο σε επίπεδο αισθητικής, αλλά και γενικότερης φιλοσοφίας. Οι σχεδιαστές εστίασαν την προσοχή τους στις πραγματικές ανάγκες των χρηστών δημιουργώντας ένα σύνολο που χαρακτηρίζεται από τις χυτές γραμμές, τα ενδιαφέροντα στιλιστικά στοιχεία -που όμως παράλληλα έχουν και λειτουργική αξία- όπως τα προστατευτικά «Airbumps». Αντίστοιχα στο εσωτερικό, μέσω της χρήσης δύο οθόνων, οι σχεδιαστές εξάλειψαν την ανάγκη τοποθέτησης των παραδοσιακών χειριστηρίων για τον κλιματισμό, το ηχοσύστημα, κ.τ.λ., απελευθερώνοντας πολύτιμο χώρο.

Την κίνηση του Cactus εξασφαλίζει ένα εξίσου με το αυτοκίνητο πρωτοποριακό υβριδικό σύστημα. Το Hybrid Air συνδυάζει έναν σύγχρονο βενζινοκινητήρα της οικογένειας Pure Tech, με ένα υδραυλικό σύστημα που ενεργοποιείται μέσω πεπιεσμένου αέρα.

Σειρά DS, δυναμική όσο ποτέ!

Βασισμένη στον ξεχωριστό σχεδιασμό, την κορυφαία ποιότητα, το δυναμικό χαρακτήρα, αλλά και την εκλεπτυσμένη αίσθηση πολυτέλειας η σειρά DS, συνεχίζει την πορεία της πιο δυναμική από ποτέ. Στην Φρανκφούρτη εκτός από τα μοντέλα παραγωγής (DS3 & DS3 Cabrio, DS4, DS5), το παρόν θα δώσουν το πρωτότυπο DS3 Cabrio Racing, αλλά και για πρώτη φορά στην Ευρώπη το εντυπωσιακό SUV Wild Rubis.

Créative Technologie: η αλλιώς, τεχνολογία για όλους

Όντας πλέον απόλυτα συνδεδεμένος με την Citroën,  ο όρος Créative Technologie, δηλαδή η δημιουργία πρωτοποριακών, αλλά απόλυτα πρακτικών και προσιτών τεχνολογιών, εκφράζεται με τον καλύτερο τρόπο στο περίπτερο της μάρκας στη Φρανκφούρτη. Οι νέες τεχνολογίες καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών οι οποίες αποκαλύπτονται μέσω ενός ρομπότ, με την ονομασία «ΝΑΟ», που εκτός των άλλων θα απαντά και στις ερωτήσεις των επισκεπτών. Αναλυτικότερα θα παρουσιαστούν:

  • Η νέα πλατφόρμα EMP2 η οποία προσφέρει τη δυνατότητα δημιουργίας πλαισίων με σημαντικά διαφορετικά χαρακτηριστικά.
  • Ο πετρελαιοκινητήρας BlueHDi. Η μακρά παράδοση της Citroën στους κινητήρες Diesel συνεχίζεται με ένα νέο σύνολο προδιαγραφών Euro6, το οποίο εκτός από το φίλτρο μικροσωματιδίων, εφοδιάζεται και με καταλύτη SCR που μετατρέπει τα ρυπογόνα οξείδια του Αζώτου, σε νερό και άζωτο.
  • Ο νέος υπερτροφοδοτούμενος 3κυλινδρος βενζινοκινητήρας της οικογένειας Pure Tech, προδιαγραφών Euro6, με χωρητικότητα 1.2 λίτρα και απόδοση 130 ίππους.
  • Το υβριδικό σύστημα Hybrid Air που χρησιμοποιεί πεπιεσμένο αέρα και ένα υδραυλικό σύστημα. Το Hybrid Air δεν απαιτεί μπαταρίες παρέχοντας σημαντικό πλεονέκτημα τόσο όσον αφορά το κόστος και το βάρος, αλλά και την απόδοση.  

Citroë CElysée WTCC

Έχοντας κυριαρχήσει για πάνω από 2 δεκαετίες σε αγώνες σε όλο τον κόσμο η Citroën ετοιμάζεται για το 2014 να συμμετάσχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Τουρισμού (WTCC). Οι παγκόσμιοι πρωταθλητές Sébastien Loeb και Yvan Muller θα έχουν στη διάθεση τους το Citroën C-Elysée WTCC που για πρώτη φορά το κοινό θα έχει την ευκαιρία να το δει από κοντά στη Φρανκφούρτη.