Volvo Concept Coupe Live in Frankfurt 2014 (15)

Όταν στον τίτλο λέω Volvo εννοώ φυσικά το Ευρωπαϊκό management της εταιρίας και όχι την Volvo στο σύνολό της. Όπως και να έχει όμως, το νόημα του τίτλου ισχύει. Το Ευρωπαϊκό management της Volvo διαφωνεί με την κατεύθυνση που θέλουν να δώσουν στην εταιρία οι επικεφαλής της Geely Holding Group.


Οι Κινέζοι, θέλουν να αναπροσαρμόσουν την ταυτότητα της Volvo ώστε τεθεί αντιμέτωπη με το πολυτελές κατεστημένο εταιριών όπως η BMW, η Mercedes-Benz και η Audi. Σύμφωνα με ανθρώπους κοντά τους Ευρωπαίους αλλά και τους Κινέζους, ο Li Shufu, πιστεύει πως η Κίνα –όπου πάνω από 1,2 εκατομμύρια πολυτελή οχήματα πωλήθηκαν το 2012- θα είναι το κλειδί για το μέλλον της Volvo και τον στόχο που έχει τεθεί για πώληση 800.000 οχημάτων ετησίως μέχρι το 2020. Ωστόσο για να είναι ρεαλιστικός ο στόχος και να «κερδίσει» την Κινεζική αγορά, η Volvo πρέπει να αλλάξει χαρακτήρα και να απεμπολήσει την παραδοσιακή Σουηδική ιδιοσυγκρασία της.

Η Volvo δεν θα μπορέσει ποτέ να ανταγωνιστεί σε μία κατηγορία που οι πελάτες θέλουν να έχουν V8 ή V12. Τα Volvo είναι τετρακύλινδρα και εξακύλινδρα αυτοκίνητα.

Είπε ο Hakan Samuelsson, CEO της Volvo, προσπαθώντας να δείξει πως η είσοδος της Volvo στην κατηγορία των (υπερ) πολυτελών οχημάτων είναι υπερβολικά ριψοκίνδυνο project. Η κατασκευή ενός αντιπάλου της σειράς 7 ή της S-Class θα είναι εξαιρετικά δαπανηρή καθώς η Volvo δεν έχει τις οικονομίες κλίμακας ώστε να μοιράσει το κόστος.

Ο συμβιβασμός των Ευρωπαίων στα Κινεζικά σχέδια φαίνεται πως είναι μία επιμηκυμένη έκδοση του επερχόμενου S80 που αυτή τη στιγμή σχεδιάζεται, αποκλειστική για την αγορά της Κίνας. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια πως συμφωνούν σε όλα. Από την μία, υπάρχει ο Li που θέλει να μετακινήσει την Volvo αρκετά up-market ώστε να κερδίσει την διαρκώς διογκούμενη αγορά των πολυτελών οχημάτων στην Κίνα και από την άλλη είναι ο Samuelsson με τον υπεύθυνο στρατηγικής, Lex Kerssemakers που πιστεύουν πως οι Κινέζοι αλλάζουν και δεν αναζητούν να δείξουν τον πλούτο τους μέσω ακριβών αυτοκινήτων όσο παλαιότερα. Ακόμα και να μην ήταν έτσι όμως, ο Samuelsson τόνισε στον Li πως οι επιδιξίες Κινέζοι πελάτες δεν αποτελούν τον κύριο στόχο της Volvo. Η τελευταία πρόταση, δεν έκανε τον Li πολύ ευχαριστημένο.

Τουλάχιστον, όσον αφορά στο design των μελλοντικών Volvo, φαίνεται να υπάρχει συμφωνία καθώς όλοι είναι ευχαριστημένοι, τόσο από το Concept Coupe, όσο και με την δουλειά του Thomas Ingenlath, του αρχισχεδιαστή της εταιρίας, στο σύνολό της.

[Πηγή: Reuters]