toyota logo

Η Toyota Motor Corporation ανακοίνωσε πως κατάφερε να μειώσει το κόστος του συστήματος κυψελών καυσίμου για το νέο αυτοκίνητο υδρογόνου της κατά 1 εκατομμύριο δολάρια. Το καινούριο αυτό μεσαίο sedan αναμένεται να βγει στην αγορά το 2015 με κόστος που δεν θα υπερβαίνει τις 100.000 δολάρια ενώ μία πρώτη γεύση θα πάρουμε στην έκθεση αυτοκινήτου του Τόκιο τον επόμενο μήνα.

Ο κατασκευαστής ανακοίνωσε πως το σύστημα κυψελών καυσίμου θα κοστίζει περίπου 51.000$ ανά όχημα, κόστος που ωχριά και δείχνει τις προόδους που έχει κάνει η Toyota, συγκρινόμενο με το 1 εκατομμύριο που κόστιζε το πρωτότυπο. Η Toyota ποντάρει πολλά στα αυτοκίνητα υδρογόνου που μετατρέπουν το στοιχείο σε ηλεκτρισμό, εκπέμπουν μονάχα υδρατμούς και έχουν παρόμοια εμβέλεια με τα συμβατικά οχήματα, υπολογίζοντας να πωλούν δεκάδες χιλιάδων τέτοιων οχημάτων μέχρι την δεκαετία του 2020.

Ο μηχανικός της Toyota, Hitoshi Nomasa είπε πως η εταιρία περιόρισε τη χρήση πλατίνας που κοστίζει περίπου 1.380$ ανά 28 γραμμάρια, από περίπου 100 γραμμάρια ανά κυψέλη σε μόλις 30 γραμμάρια. Οι μηχανικοί όμως δεν είναι ευχαριστημένοι καθώς θέλουν ακόμα 10 γραμμάρια για να φτάσουν τα επίπεδα των καταλυτών των diesel οχημάτων. Η Toyota θέλει επίσης να χρησιμοποιεί λιγότερο carbon fiber στις δεξαμενές υψηλής πίεσης του υδρογόνου και να το αντικαταστήσει με φθηνότερα υλικά.

Η Toyota προς το παρόν έχει παραχωρήσει με τη μορφή leasing 100 SUV υδρογόνου σε κυβερνήσεις και τοπικές διοικήσεις στην Ιαπωνία και τις Η.Π.Α. ενώ τονίζει πως η υποδομή για τα οχήματα υδρογόνου πρέπει να αναπτυχθεί και το κόστος των αυτοκινήτων να πέσει πριν διαδοθούν περαιτέρω. Έχει ενδιαφέρον ωστόσο το γεγονός πως ενώ άλλοι κατασκευαστές στοχεύουν στην παρουσίαση ηλεκτρικών/υβριδικών οχημάτων και αυτοκινούμενων αυτοκινήτων, η Toyota ανεβάζει τον πήχη στοχεύοντας σε αυτοκίνητα υδρογόνου. Επίσης, να αναφέρουμε πως η Toyota συνεργάζεται με την BMW που έχει δηλώσει πως θέλει να παρουσιάσει αυτοκίνητο που θα χρησιμοποιεί αυτή την τεχνολογία έως το 2020.

[Πηγή: Reuters]