9466266632_825bd4af2c_o

Τον Hans-Albert Zender όσοι τον ξέρουν και τον θυμούνται θα τον θυμούνται λόγω των εξαιρετικών bodykits που έφτιαχνε για διάφορα αυτοκίνητα τη δεκαετία ’70. Οχήματα πολλών εταιριών πέρασαν από τα χέρια του: Audi, VW, Ford, Opel, Porsche, Ferrari, Alfa Romeo κλπ και η δουλειά του, όντας κλασική και διαχρονική, εξακολουθεί να είναι ποθητή ακόμα και σήμερα. Το ίδιο δεν μπορούμε να πούμε όμως και για τα αυτοκίνητα που κατασκεύασε ο ίδιος.

Το συγκεκριμένο παράδειγμα, είναι το Zender Vision 3, ένα από τα έξι συνολικά «οράματα» που είχε ο Zender τη δεκαετία του ’80. Όλα άρχισαν το 1983, όταν ο Zender ένωσε δυνάμεις με έναν ταλαντούχο σχεδιαστή ονόματι Gunther Zillner. Το πρώτο αυτοκίνητο στο οποίο συνεργάστηκαν οι δυο τους ήταν το Vision 1S που παρουσιάστηκε στην έκθεση της Φρανκφούρτης το 1983. Ακολούθησε το Vision 2 το 1985 και το Vision 3C roadster στην έκθεση της Γενεύης το 1986. Αυτό που βλέπετε στις φωτογραφίες παρουσιάστηκε στην έκθεση της Φρανκφούρτης το 1987.

9466266188_a3d0f1b94f_o

Το Zender Vision 3 ήταν ένα δίθυρο, διθέσιο coupe. Από την αρχή της ενασχόλησης του Hans-Albert με τα αυτοκίνητα, το πάθος του ήταν τα ενισχυμένα πλαστικά. Από αυτό το υλικό κατασκεύαζε τα bucket καθίσματα τη δεκαετία του ’60 και τα bodykits της δεκαετία του ’70. Από αυτό το υλικό κατασκεύασε και το Vision 3 και χάρη σε αυτό το υλικό, το βάρος του αυτοκινήτου δεν ξεπερνούσε τα 1.350 κιλά. Για την κίνηση του πρωτοτύπου, επιλέχθηκε ένας ατμοσφαιρικός V8 5,6 λίτρων από την Mercedes-Benz με απόδοση 300 ίππων και 454Nm ροπής. Συνδυαζόταν με ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων που έστελνε την δύναμη στους πίσω τροχούς. Χάρη σε όλα αυτά, το Vision 3 επιτάχυνε έως τα 100km/h από στάση σε μόλις 6 δευτερόλεπτα και συνέχιζε μέχρι τα 282km/h της τελικής του.

Το Vision 3 δεν ήταν το τελευταίο concept που παρουσίασε η εταιρία όμως. Ακολούθησε το Fact 4 Biturbo το 1989 με έναν twin-turbo κινητήρα 3,6 λίτρων της Audi που απέδιδε 440 άλογα, το Progretto 5 που ήταν βασισμένο σε μία Alfa Romeo το 1995, το Escape 6 το 1997 που είχε κάτω από το καπό έναν VR6 κινητήρα από την VW, το Thirty 7 το 1999 και πάλι με μηχανικά VW ενώ τελευταίο ήταν το Straight 8 που παρουσιάστηκε το 2001 και φορούσε μηχανικά της BMW. Ο Zender δεν είχε ποτέ ως στόχο τη μαζική παραγωγή των αυτοκινήτων του… γι’ αυτό άλλωστε και τα περισσότερα έμειναν πρωτότυπα. Ήθελε απλά να δείξει το πάθος του για τα αυτοκίνητα και την τεχνογνωσία της εταιρίας του και ο καλύτερος τρόπος να το κάνεις αυτό είναι αν καταφέρεις να τραβήξεις την προσοχή του κοινού στις μεγάλες εκθέσεις. Και αυτό το έκανε πολύ καλά ο Hans-Albert και η παρέα του.

http://youtu.be/HdSfcTwVIoY

[Photo Credits: Eddy Clio via Flickr]