Έρευνα: Χάθηκαν 5,66 δισ. ευρώ από την ελληνική αγορά μεταφορικών μεσών & ανταλλακτικών από το 2009 έως το 2012

Σχετικά άρθρα

cars_vehicles_volkswagen parts

Τα αποτελέσματα της Πανελλαδικής έρευνας της Direction Business Reports, στις 115 μεγαλύτερες επιχειρήσεις εμπορίας και εισαγωγής μεταφορικών μέσων και ανταλλακτικών με βάση τον κύκλο εργασιών τους στην τετραετία (2009 έως 2012), έδειξαν συρρίκνωση κύκλου εργασιών και ζημιές (προ φόρων) ρεκόρ για τον κλάδο.

Συγκεκριμένα καταγράφηκε κατάρρευση του συνολικού τζίρου των εξεταζόμενων επιχειρήσεων όπου την περσινή χρονιά υποχώρησε στα 2,247 δισ. ευρώ από 7,909 δισ. ευρώ το 2009 (-71,59%) και σε αξία 5,66 δισ. ευρώ!. Πραγματική καθίζηση υπέστη και το μικτό κέρδος των επιχειρήσεων που ανήλθε για το 2012 στα 395,05 εκατ. ευρώ έναντι 1,07 δισ. ευρώ το 2009 (-63,09%). Ο συνολικές ζημίες προ φόρων των εταιρειών έφθασαν το 2012 στα 214,90 εκατ. ευρώ (αρνητικό ρεκόρ για τον κλάδο) έναντι επίσης ζημιών 196,66 εκατ. ευρώ το 2011, ενώ το 2010 οι ζημιές προ φόρων είχαν διαμορφωθεί στα 207,55 εκατ. ευρώ. Το 2009 που ήταν η χρονιά που σταδιακά τα μεγαλύτερα στρώματα της κοινωνίας εισέρχονταν στην ύφεση, ο κλάδος διατήρησε θετικό πρόσημο στα κέρδη προ φόρων του, καθώς είχαν διαμορφωθεί στα 80,86 εκατ. ευρώ. Επίσης αξίζει να αναφέρουμε ότι τα συνολικά ίδια κεφάλαια των 115 μεγαλύτερων επιχειρήσεων το 2012 διολίσθησαν στα 472,57 εκατ. ευρώ από 931,90 εκατ. ευρώ το οικονομικό έτος 2009. Κατεγράφη δηλαδή μία ισχυρή μείωση 49,29% στα 4 υφεσιακά χρόνια που προηγήθηκαν. Οι εταιρείες το 2012 εργάστηκαν με αρνητικό περιθώριο καθαρού κέρδους -9,56% έναντι 1,02% το 2009. Δυσμενή ήταν το 2012 και η σχέση ξένων προς ίδια κεφάλαια που διαμορφώθηκε στο 4,89 έναντι 4,39 το 2009, με τις περισσότερες επιχειρήσεις να παρουσιάζουν σημαντική αύξηση του δανεισμού τους.

[lightbox link=”https://www.autoblog.gr/wp-content/uploads/2013/11/etairies-2.png”]

etairies (2)
Κλικ για μεγέθυνση

[/lightbox]

Σύγκριση ενοποιημένων οικονομικών μεγεθών 2012 έναντι 2011.

Το 2012 αποδεικνύεται η χειρότερη χρονιά αφού η κορύφωση της εξαετούς ύφεσης στη χώρα μας βρίσκει τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου να συνθλίβονται από την καθίζηση των πωλήσεών τους και να καταγράφουν συνολικές ζημιές (προ φόρων) ρεκόρ για τον κλάδο.

Συνοπτικά προκύπτουν τα παρακάτω: Οι συνολικές πωλήσεις των 115 μεγαλύτερων επιχειρήσεων διαμορφώθηκαν σε 2,247 δισ. ευρώ το 2012, παρουσιάζοντας μείωση της τάξεως 31,93%, από 3,301 δισ. ευρώ το 2011. Το συνολικό μικτό κέρδος μειώθηκε κατά 23,27% σε σχέση με το 2011 και ανήλθε στα 395,06 εκατ. ευρώ το 2012 και το μικτό περιθώριο κέρδους διαμορφώθηκε στο 17,58%. Το πιο ανησυχητικό είναι πως το συνολικό αποτέλεσμα προ φόρων είναι επιδεινωμένο για το 2012, καθώς διαμορφώθηκε σε ζημία ύψους 214,90 εκατ. ευρώ έναντι ζημίας ύψους 196,66 εκατ. ευρώ το 2011. Μειωμένο εμφανίζεται και το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων των εν λόγω επιχειρήσεων, έχοντας συρρικνωθεί κατά 17,70% και να διαμορφωθεί το 2012 σε  472,57 εκατ. ευρώ από 574,19 εκατ. ευρώ το 2011. Οι εταιρείες το 2012 εργάστηκαν με αρνητικό περιθώριο καθαρού κέρδους -9,56% έναντι -5,96% για το 2011. Αυξημένη κατά 4,77% είναι η σχέση ξένων προς ίδια κεφάλαια για το 2012 έναντι του 2011.

[lightbox link=”https://www.autoblog.gr/wp-content/uploads/2013/11/etairies-1.png”]

etairies (1)
Κλικ για μεγέθυνση

[/lightbox]

Τα οικονομικά αποτελέσματα των 15 μεγαλύτερων επιχειρήσεων με βάση τον κύκλο εργασιών το 2012

Την πρώτη θέση με βάση τις πωλήσεις του 2012 κατέλαβε η KOSMOCAR ΑΕ με 148,44 εκατ. ευρώ (-38,71% σε σχέση 2011), μικτό κέρδος 16,61 εκατ. ευρώ και ζημίες προ φόρων 2,98 εκατ. ευρώ. Το σύνολο ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας ανήλθε στα 48,76 εκατ. ευρώ. Η επιχείρηση για το 2010 είχε πραγματοποιήσει πωλήσεις ύψους 292,78 εκατ. ευρώ, κέρδη προ φόρων 6,10 εκατ. ευρώ και είχε σύνολο ιδίων κεφαλαίων 51,67 εκατ. ευρώ. Το 2009 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας είχε ανέλθει στα 546,95 εκατ. ευρώ και τα κέρδη προ φόρων στα 16,60 εκατ. ευρώ.

Στη δεύτερη θέση η ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ AEBE που πραγματοποίησε πωλήσεις ύψους 134,58 εκατ. ευρώ (-29,21% σε σχέση με το 2011), ζημιές προ φόρων 39,31 εκατ. ευρώ και σύνολο ιδίων κεφαλαίων 19,10 εκατ. ευρώ. Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας για το 2010 ήταν 248,50 εκατ. ευρώ και για το 2009 ήταν 415,26 εκατ. ευρώ.

Στην τρίτη θέση η TOYOTA ΕΛΛΑΣ ΑΒΕΕ πραγματοποίησε κύκλο εργασιών που ανήλθε στα 119,13 εκατ. ευρώ (-46,55%) και κατέγραψε κέρδη προ φόρων 6,21 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία εργάστηκε με καθαρό περιθώριο κέρδους 5,22% για το 2012. Το σύνολο ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας ανήλθε στα 32,60 εκατ. ευρώ. Η επιχείρηση για το 2010 είχε πραγματοποιήσει πωλήσεις ύψους 322,29 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων 17,82 εκατ. ευρώ. Το 2009 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας είχε ανέλθει στα 425,56 εκατ. ευρώ και τα κέρδη προ φόρων στα 22,71 εκατ. ευρώ.

Στην 4η θέση η GENERAL MOTORS ΕΛΛΑΣ ΑΕ με πωλήσεις 83,48 εκατ. ευρώ (-45,38%), μικτό κέρδος 11,74 εκατ. ευρώ και ζημίες προ φόρων 1,27 εκατ. ευρώ έναντι κερδών προ φόρων 1,25 εκατ. ευρώ για το 2011. Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας για το 2010 ήταν 153,81 εκατ. ευρώ και για το 2009 ήταν 228,27 εκατ. ευρώ.

Στην 5η θέση η MERCEDES-BENZ ΕΛΛΑΣ ΑΕΕ που πραγματοποίησε πωλήσεις ύψους 75,02 εκατ. ευρώ, μικτή κερδοφορία 24,78 εκατ. ευρώ (+34,23% σε σχέση με το 2011) και κέρδη προ φόρων 11,31 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία εργάστηκε για το 2012 με καθαρό περιθώριο κέρδους 15,09%. Η επιχείρηση για το 2010 είχε πραγματοποιήσει πωλήσεις ύψους 158,80 εκατ. ευρώ και για το 2009 πωλήσεις στα 359,71 εκατ. ευρώ.

Στην 6η θέση η ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ ΝΙΚ. Ι. ΑΕ με πωλήσεις 71,20 εκατ. ευρώ (-34,32%) και ζημιές προ φόρων 8,61 εκατ. ευρώ. Το σύνολο ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας ανήλθε στα 21,43 εκατ. ευρώ. Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας για το 2010 ήταν 145,88 εκατ. ευρώ και για το 2009 αντίστοιχα 271,87 εκατ. ευρώ.

Στην 7η θέση η ΜΙΣΕΛΕΝ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΑΕΒΕ πραγματοποίησε κύκλο εργασιών που ανήλθε στα 70,66 εκατ. ευρώ, μικτό κέρδος 13,71 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων 1,41 εκατ. ευρώ. Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας για το 2010 ήταν 85,09 εκατ. ευρώ ενώ για το αντίστοιχο διάστημα του 2009 είχε διαμορφωθεί στα 83,15 εκατ. ευρώ.

Στην 8η θέση η BMW ΕΛΛΑΣ ΑΕ που πραγματοποίησε πωλήσεις ύψους 61,25 εκατ. ευρώ (-5,40% σε σχέση με το 2011), μικτό κέρδος 22,26 εκατ. ευρώ και κέρδη 91.475 ευρώ από ζημίες προ φόρων του 2011 που έφταναν στα 6,35 εκατ. ευρώ. Η επιχείρηση για το 2010 είχε πραγματοποιήσει πωλήσεις ύψους 98,15 εκατ. ευρώ και για το 2009 αντίστοιχα 238,31 εκατ. ευρώ.

Στην 9η θέση η ΦΙΑΤ ΓΚΡΟΥΠ ΑΟΥΤΟΜΟΜΠΙΛΣ ΕΛΛΑΣ ΑΕ με πωλήσεις 58,71 εκατ. ευρώ (-40,85 %) και ζημίες προ φόρων που ανήλθαν στα 7,88 εκατ. ευρώ. Το σύνολο ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας ανήλθε στα 10,08 εκατ. ευρώ. Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας για το 2010 ήταν 144,57 εκατ. ευρώ και για το 2009 είχε ανέλθει στα 186,59 εκατ. ευρώ.

Στη 10η θέση η CITROEN ΕΛΛΑΣ ΑΒΕΕ που πραγματοποίησε πωλήσεις ύψους 58,41 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 21,86 % σε σχέση με το 2011, μικτό κέρδος που ανήλθε στα 7,52 εκατ. ευρώ και ζημίες προ φόρων για το 2012 στα 7,89 εκατ. ευρώ. Οι πωλήσεις της εταιρείας για το 2010 είχαν ανέλθει στα 79,18 εκατ. ευρώ ενώ για το 2009 ήταν στα 97,49 εκατ. ευρώ.

Στην 11η θέση η KARENTA ΑΕ πραγματοποίησε κύκλο εργασιών που ανήλθε στα 57,02 εκατ. ευρώ και ζημίες προ φόρων 752,5 χιλ. ευρώ. Το σύνολο ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας ανήλθε στα 11,48 εκατ. ευρώ (+12,49% σε σχέση με το 2011). Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας για το 2010 ήταν 81,44 εκατ. ευρώ και αντίστοιχα για το 2009 είχε διαμορφωθεί στα 149,23 εκατ. ευρώ.

Στη 12η θέση η ΒΙΑΜΑΡ ΑΕ με πωλήσεις 53,60 εκατ. ευρώ (-36,75%), μικτό κέρδος 13,10 εκατ. ευρώ, ζημίες προ φόρων που ανήλθαν στα 5,65 εκατ. ευρώ και σύνολο ιδίων κεφαλαίων 15,03 εκατ. ευρώ. Η επιχείρηση για το 2010 είχε πραγματοποιήσει πωλήσεις ύψους 125,95 εκατ. ευρώ ενώ στην οικονομική χρήση του 2009 είχε καταγράψει πωλήσεις 161,93 εκατ. ευρώ.

Στη 13η θέση η ΒΕΛΜΑΡ ΑΕΒΕ με πωλήσεις που ανήλθαν σε 43,45 εκατ. ευρώ (-29,42%) και ζημίες προ φόρων στα 6,25 εκατ. ευρώ. Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας για το 2010 ήταν 72,28 εκατ. ευρώ και αντίστοιχα για το 2009 ήταν 97,93 εκατ. ευρώ.

Στη 14η θέση η ΛΑΪΟΝ ΕΛΛΑΣ ΑΕΒΕ που πραγματοποίησε πωλήσεις ύψους 40,47 εκατ. ευρώ (-27,28%) και ζημίες προ φόρων στα 8,68 εκατ. ευρώ. Το σύνολο ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας ανήλθε στα 17,65 εκατ. ευρώ. Οι πωλήσεις της εταιρείας για το 2010 είχαν ανέλθει στα 77,76 εκατ. ευρώ ενώ για το αντίστοιχο διάστημα του 2009 είχαν διαμορφωθεί στα 130,06 εκατ. ευρώ.

Στη 15η θέση η ΕΛΑΣΤΡΑΚ ΑΕ πραγματοποίησε κύκλο εργασιών που ανήλθε στα 38,53 εκατ. ευρώ, μικτό κέρδος 7,71 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων στα 254 χιλ. ευρώ. Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας για το 2010 ήταν 47,53 εκατ. ευρώ και για το 2009 ήταν 49,20 εκατ. ευρώ.

Αξίζει να σημειωθούν και οι επιδόσεις των εταιρειών για το 2012, ROBERT BOSCH ΑΕ (16η θέση) με πωλήσεις 34,50 εκατ. ευρώ (+11,39 σε σχέση με το 2011) ΕΜΑ ΑΕ (17η θέση) με πωλήσεις 33,81 εκατ. ευρώ (+8,05%) και κέρδη προ φόρων 1,31εκατ. ευρώ, VOLVO CAR ΕΛΛΑΣ ΑΕ&ΒΕ (19η θέση)  με κύκλο εργασιών 30,85 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων 318,4 χιλ. ευρώ, ΙΑΠΩΝΙΚΗ ΑΕ (25η θέση) με πωλήσεις 25,88 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 10% σε σχέση με το 2011 και LANCIA JEEP ΕΛΛΑΣ ΑΒΕΕ (29η θέση) με πωλήσεις 21,30 εκατ. ευρώ (+63,23%! σε σχέση με το 2011).

Σημείωση 1: O εξεταζόμενος εμπορικός κλάδος μεταφορικών μέσων & ανταλλακτικών αποτελείται από τους υποκλάδους των εισαγωγέων, των dealers, των δραστηριοποιούμενων στα δίτροχα, αυτών που ασχολούνται με τα ελαστικά, τα ανταλλακτικά αυτοκινήτων και τη χρηματοδότηση αυτοκινήτων.

Σημείωση 2: Εξετάστηκαν οι 115 μεγαλύτερες εταιρείες με βάση τον κύκλο εργασιών τους για το εκάστοτε έτος.

[Πηγή: Direction Business Reports]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Κλειστή μέχρι την 1η Μαΐου η σήραγγα “Μαλακάσι Α” της Εγνατίας Οδού

Η σήραγγα στην Κατάρα, "Μαλακάσι Α", παρόλο που δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα στατικότητας, θα παραμείνει κλειστή μέχρι την Μεγάλη Τετάρτη, 1η Μαΐου, προκειμένου να...