Mitsubishi Lancer Evolution X FQ-400 (2)

Όταν βλέπεις στον διεθνή τύπο δύο δημοσιεύματα με εμφανώς αντικρουόμενες ειδήσεις, σε κάνει να αναρωτιέσαι. Τι γίνεται με το μοντέλο που θα αντικαταστήσει το Mitsubishi Lancer Evo X και θα συνεχίσει την παράδοση τετρακίνητων θηρίων για την Mitsubishi;

Ας δούμε πρώτα τις ειδήσεις. Η πρώτη, έρχεται από το Auto Express που μίλησε με τον Managing Director της Mitsubishi στην Αγγλία. Ο Lance Bradley λοιπόν δήλωσε πως η περίοδος ξηρασίας φαίνεται να τελειώνει για την εταιρία, οπότε μπορούν πλέον να σκέφτονται projects όπως το επόμενο Evo, το οποίο πρόσθεσε πως μπορεί να είναι και υβριδικό. Οπότε έχουμε έναν πόντο για το Evo. Η δεύτερη είδηση όμως έρχεται από το Car Advice το οποίο μίλησε με τον Ryugo Nakao, Managing Director of Product Projects and Strategy. O Nakao-san ο οποίος δήλωσε:

Δεν μπορούμε να κάνουμε προστασία του περιβάλλοντος και sports cars ταυτόχρονα. Θα μας πάρει καιρό να το κάνουμε πιθανό. Οπότε εστιάζουμε στα PHEV και τα EV πρώτα και με βάση την εξέλιξη, θα θέλαμε να υποστηρίξουμε την επόμενη γενιά των sports cars αν είναι δυνατόν.

Είδατε; Αντίθετες ειδήσεις. Εγώ τώρα τι να υποθέσω από όλα αυτά; Τι να σου πω; Ας δούμε τι ξέρουμε. Ξέρουμε πως η Mitsubishi ήταν σε πολύ άσχημη κατάσταση τα τελευταία χρόνια. Οι πωλήσεις της στην Αμερική πήγαιναν από το κακό στο χειρότερο ενώ η Mitubishi USA σημειώνει ζημιές από το 2007 και έπειτα. Αυτό, φαίνεται να αλλάζει. Φέτος φαίνεται πως η κατάσταση θα σταθεροποιηθεί και από του χρόνου ίσως να παρουσιάσει και τα πρώτα της κέρδη μετά από 6 χρόνια. Προσθέστε σε αυτό και το αδύναμο Yen που βοηθάει πολύ τις εξαγωγές και σιγά-σιγά φαίνεται το φως στην άκρη του τούνελ… από πλευράς πωλήσεων τουλάχιστον. Έπειτα, ξέρουμε πως ο αντικαταστάτης του απλού Lancer δεν έχει παρουσιαστεί και δεν βρίσκεται ούτε καν στα μεσοπρόθεσμα πλάνα της εταιρίας. Από την άλλη βέβαια, μπορεί η Mitsubishi να διαφοροποιήσει το Evo από τη γκάμα του Lancer, ακριβώς όπως έκανε η Subaru με το 2015 WRX. Τέλος, έχουμε τα πρωτότυπα της Mitsubishi που έως έναν βαθμό μας δίνουν μία ιδέα για τη γραμμή της εταιρίας στο μέλλον. Όπως λέει και ο Nakao-san, είναι ξεκάθαρο πως αυτή τη στιγμή ο Ιάπωνας κατασκευαστής ρίχνει όλο του το βάρος στα υβριδικά και τα ηλεκτρικά οχήματα. Βέβαια, ξέρουμε ήδη πως το επόμενο Evo θα είναι υβριδικό. Όμως, η πλειοψηφία των concept cars που έχει παρουσιάσει τον τελευταίο καιρό είναι SUV, SAV ή crossovers. Αν θέλουμε να δούμε ένα Evo μέχρι το 2015, θα έπρεπε να είχαμε δει το πρωτότυπό του 6 μήνες πριν. Προφανώς δεν το είδαμε.

Τι γίνεται λοιπόν; Άγνωστο. Ο Nakao-san στην ίδια συνέντευξη είπε πως το Evo δεν έχει αποκλειστεί ως πιθανότητα αλλά το αν θα πάρει το πράσινο φως ή όχι θα εξαρτηθεί από την ζήτηση. Περιμένουν να δουν τι θα κάνει το WRX; Δεν το πιστεύω. Η αλήθεια είναι πως η Mitsubishi αυτή τη στιγμή μου θυμίζει την Honda πριν από 2-3 χρόνια… αλλά πολύ χειρότερα. Είναι σε άσχημη οικονομική κατάσταση και εστιάζει σε αυτό που κρίνει πως πουλάει πολλά αυτοκίνητα αυτή τη στιγμή: υβριδικά ή ηλεκτρικά SUV/crossover. Την ενδιαφέρει ο όγκος πωλήσεων και κακά τα ψέματα το Evo ποτέ δεν είχε μεγάλο όγκο. Έχει υπερβολικά περιορισμένο target group. Οπότε η γνώμη μου –όσο αξίζει- είναι πως αν όλα πάνε καλά για την Mitsubishi, θα δούμε το επόμενο Evo –ως μοντέλο παραγωγής- μετά το 2016-2017… και αν! Αλλά όταν παρουσιαστεί με το καλό, να είστε σίγουροι πως θα είναι κάτι το εντυπωσιακό!

[Πηγή: AutoExpress, CarAdvice]