James-Allison-Ferrari

Ο James Allison, που με τις δηλώσεις του από τότε που επέστρεψε στην Ferrari φαίνεται πως κρύβει έναν Ιταλό μέσα του, δήλωσε πολύ αισιόδοξος για το ερχόμενο πρωτάθλημα Formula 1.

Εμείς και οι Mercedes θα έχουμε μεγάλο πλεονέκτημα την πρώτη χρονιά, διότι καταφέραμε να εξελίξουμε παράλληλα το μονοθέσιο και τον κινητήρα. Οι μηχανικοί έκαναν κάποιους συμβιβασμούς για την βελτιστοποίηση του πλαισίου και το ίδιο κάναμε κι εμείς, για να πραγματοποιήσουμε κάποιες επιθυμίες των μηχανικών. H ενσωμάτωση οπότε του κινητήρα στο σασί, μπορεί να είναι καλύτερη από μια ομάδα που παίρνει έναν κινητήρα και τον τοποθετεί απλά στο πλαίσιό της.

Στην συνέχεια ο Βρετανός ρωτήθηκε για την κατεύθυνση που παίρνει η αεροδυναμική στην Formula 1: Θα συνεχίσουμε να βλέπουμε όσο το δυνατόν περισσότερη κάθετη δύναμη από τα μονοθέσια ή θα πρέπει να έχουμε χαμηλότερο αεροδυναμικό συντελεστή για αύξηση της απόδοσης των νέων κινητήρων;

Η Formula 1 αναζητά την απόδοση πλέον. Την επόμενη χρονιά η κάθετη δύναμη του μονοθεσίου θα είναι αρκετά μειωμένη, αλλά ακόμα και σε αυτόν τον τομέα υπήρξε πρόοδος. Το σημαντικό άρα είναι να αναζητήσουμε το κατάλληλο αεροδυναμικό φορτίο, χωρίς όμως να τιμωρήσουμε το μπροστινό μέρος του μονοθεσίου. Θα ψάξουμε κάθετη δύναμη προσπαθώντας να αποφύγουμε τα μεγάλα πτερύγια, γιατί θα πρέπει να κάνουμε τις μετρήσεις μας υπολογίζοντας και την οικονομία του καυσίμου, με την κατανάλωση περιορισμένη στα 100kg/h.

Allison 059-3 Ferrari
Ο James Allison την ώρα της συνέντευξης τύπου

 

Ο Allison, συνεχίζοντας τον ύμνο του υπέρ της Scuderia, θεωρεί πως πλέον δεν λείπει τίποτα από την Ιταλική ομάδα. Υπάρχουν οι επενδυτές, οι εγκαταστάσεις και το προσωπικό για να μπορέσει η ομάδα να στοχεύσει αντικειμενικά στην κορυφή. Η επόμενη ερώτηση, από την συνέντευξη τύπου στην παρουσίαση του νέου κινητήρα της Ferrari 059/3, δείχνει πως ακόμα και οι δημοσιογράφοι, πολλοί από τους οποίους Ιταλοί και υποστηρικτές της ομάδας από το Maranello, άκουγαν με κάποια δυσπιστία τον Τεχνικό Διευθυντή Πλαισίου. Απαντώντας λοιπόν στην ερώτηση: “Εκτός του ότι ήρθατε εσείς τον Σεπτέμβριο, τι άλλο άλλαξε στην ίδια ομάδα που έχασε τον τίτλο πριν μια εβδομάδα;” Ο Allison απαντά:

Η σύγκρισή σας δεν είναι σωστή. Είναι γεγονός πως είχαμε πρόβλημα με την αεροδυναμική μας εξέλιξη καθώς τον τελευταίο ενάμιση χρόνο ήμασταν αναγκασμένοι να χρησιμοποιούμε άλλες εγκαταστάσεις. Η αεροδυναμική σήραγγα του Maranello έχει πλέον εξελιχτεί και βελτιστοποιηθεί και βλέπουμε πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία στο μονοθέσιο του 2014. Παρόλο που οι εγκαταστάσεις δουλεύουν όπως θα έπρεπε, κάνουμε ακόμα συγκρίσεις των μετρήσεων, όχι όμως με την αεροδυναμική σήραγγα της Toyota, αλλά με αυτήν της Sauber στο Hinwil.

Απαντώντας έπειτα σε ερώτηση σχετικά με την ψύξη του κινητήρα και του συστήματος ERS, ο Allison επανέρχεται στα λόγια του για την σημαντικότητα του να είσαι ταυτόχρονα κατασκευαστής μονοθεσίου και κινητήρα. Τα προηγούμενα χρόνια το σύνηθες ήταν, να υπάρχει ένα ψυγείο νερού στην μία πλευρά του μονοθεσίου και ένα λαδιού στην άλλη. Βάση των νέων κανονισμών όμως, από το 2014 τα πράγματα περιπλέκονται, καθώς ο συνδυασμός κινητήρα-turbo-ERS απαιτεί 6 ψυγεία συνολικά, τα οποία θα πρέπει να τοποθετηθούν με τρόπο που να μην μειώνουν την αποδοτικότητα του μονοθεσίου. Η επόμενη ερώτηση δύσπιστου δημοσιογράφου, ήταν αν προσπαθεί να τους πείσει πως η Red Bull δεν θα έχει το ίδιο προβάδισμα δουλεύοντας με την Renault. Ατάραχος ο Βρετανός συνέχισε την πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση, λέγοντας πως η Γαλλική εταιρία είναι αναγκασμένη να ικανοποιήσει όλους τους πελάτες της, παρόλο που η Red Bull είναι το κύριο μέλημά της. Είναι όμως πεπεισμένος πως η ομαδική δουλειά της Ferrari θα αποδώσει σημαντικά αποτελέσματα, ειδικά τον πρώτο χρόνο. Αναφερόμενος έπειτα σε γκρίζες ζώνες στους νέους κανονισμούς ο Allison δήλωσε:

Οι νέοι κανονισμοί γράφτηκαν από όλους μαζί μετά από μια σειρά συσκέψεων, οπότε θα πρέπει να είναι ξεκάθαροι σε όλους. Από την άλλη, φυσικά και περιμένουμε εκπλήξεις όπως πάντα, γιατί σίγουρα θα υπάρχουν αυτοί που πλησιάζουν στο όριο. Αυτό δεν είναι τίποτα το καινούριο, γιατί οι ομάδες πρέπει να φτάνουν στο όριο για να φαίνεται οτιδήποτε δεν είναι άσπρο ή μαύρο.

Ferrari_Simulator
Ο εξομοιωτής της Ferrari

 

Ρωτούμενος για τις εντυπώσεις της ομάδας από την πρώτη δοκιμή του Fernando Alonso στον εξομοιωτή, ο Allison ανέφερε πως ο Ισπανός εκτίμησε τις αλλαγές στον εξομοιωτή, σε σχέση με την τελευταία φορά που τον είχε δοκιμάσει.

Το να έχεις έναν οδηγό με την εμπειρία του, σου επιτρέπει να αντιμετωπίζεις αναλυτικότατα τα προβλήματα που μπορούν να εμφανιστούν σε ένα grand prix. Από το πόση δύναμη θα έχει στις κατατακτήριες του Σαββάτου (το μονοθέσιο), μέχρι το πότε θα μπορεί να εκμεταλλευτεί όλη την ηλεκτρική δύναμη του. Ο αγώνας θα περιορίζεται από την κατανάλωση καυσίμου και τον περιορισμό στην χρήση του, οπότε τα πράγματα θα είναι τελείως διαφορετικά.

Ποιες είναι όμως οι προσδοκίες της Ferrari για τις πρώτες δοκιμές του 2014;

Η πρώτη δοκιμασία είναι πάντα και η πιο συναρπαστική. Αυτή τη φορά θα είναι ακόμα περισσότερο, γιατί υπάρχει μια πιο πολύπλοκη τεχνολογία στο αυτοκινήτου που δεν την έχουμε δει ποτέ. Δουλεύουμε σταθερά στην βελτίωση όλων των εξαρτημάτων του οχήματος. Συνήθως βλέπεις πολύ ανήσυχα πρόσωπα στις πρώτες δοκιμές, γιατί όλοι περιμένουν την ετυμηγορία των κόπων τους. Είμαι σίγουρος πως εμείς θα είμαστε από τους πιο ήσυχους.

Όπως αναφέραμε και σε προηγούμενα άρθρα, η προσπάθεια της Ferrari φαίνεται πιο ολοκληρωμένη απ’ ότι ήταν τα προηγούμενα χρόνια. Όλα τα πιόνια μπήκαν στις θέσεις τους και οι Tifosi περιμένουν εναγωνίως τα αποτελέσματα της Ιταλικής ομάδας. Για να δούμε αν του χρόνου τέτοια εποχή, θα ακούμε για την σημαντικότητα του δεύτερου χρόνου των αλλαγών ή αν η Scuderia βασίζεται στην φετινή χρονιά για μια πολύχρονη περίοδο ευμάρειας, εν όψη και των περιορισμών στα έξοδα του 2015.

[Πηγή: Franco Nugnes]