Ferrari 059-3 2014

Η παρουσίαση του νέου κινητήρα της Ferrari έγινε με μεγάλη μυστικότητα, καθώς παρόλο που η Shell Motorsport είχε δηλώσει πως την παρουσίαση θα μπορούσαν να την παρακολουθήσουν και οπαδοί της Ιταλικής εταιρίας μέσω Internet, η Scuderia είχε άλλη άποψη.

Η Ferrari αποφάσισε να καλέσει έναν μικρό αριθμό δημοσιογράφων, στους οποίους έγινε μια τρισδιάστατη παρουσίαση του κινητήρα 059/3 και δεν είδαν ποτέ τον κινητήρα μπροστά τους. Για τις λεπτομέρειες, ο V8 που αποσύρθηκε φέτος ήταν ο Tipo 056, ο 057 ήταν μια προσπάθεια βελτίωσης του V8, που δεν υλοποιήθηκε ποτέ λόγω παγώματος της εξέλιξης των κινητήρων και ο 058 ήταν ένας 4-κύλινδρος που μελετήθηκε, όταν η FIA σκεφτόταν τους V4. To “3” στο όνομα του κινητήρα είναι ένδειξη ότι ο κινητήρας βρίσκετε ήδη στην τρίτη του εξέλιξη, παρότι δεν έχει ακόμα χρησιμοποιηθεί σε αγώνα.

Ferrari 059-3

Από τους καλεσμένους δημοσιογράφους διέρρευσαν ήδη κάποιες απόψεις της περιφανής Ιταλικής ομάδας, που χρησιμοποίησε στην παρουσίασή της λέξεις όπως “εξωτικά υλικά” και “πανάλαφρος”, επιβεβαιώνοντας την άποψη μας για την μυστικότητά της. Ο Luca Marmorini δήλωσε πως μια πιθανή εξέλιξη του κινητήρα θα μπορούσε να είναι ένας δεύτερος ηλεκτροκινητήρας, συνδεδεμένος με το turbo χωρίς προκανονισμένο σκοπό:

Οι ομάδες θα μπορούσαν να τον χρησιμοποιήσουν για να συγκεντρώσουν περισσότερη ενέργεια ή για να δώσουν κίνηση στο turbo

Αποκαλυπτικές ήταν και οι ομιλίες της βραδιάς, με τον Stefano Domenicali να αναφέρει πως οι θεατές θα μπορούν πλέον να βλέπουν στην μετάδοση τα διαθέσιμα καύσιμα των μονοθεσίων και το ποσοστό φόρτισης του ERS και τον Luca di Montezemolo να ξεκαθαρίζει επιτέλους τις φήμες περί Kubica, αναφέροντας πως ο Πολωνός είχε ήδη συμφωνήσει με την Scuderia για το 2011.

Θα ακολουθήσουν περισσότερα άρθρα και ανανεώσεις, καθώς η παρουσίαση δεν έχει ολοκληρωθεί.

Ανανέωση:

Σύμφωνα με τον Ιταλό δημοσιογράφο Antonini ο ήχος του κινητήρα της παρουσίασης ήταν δυνατός και θύμιζε αρκετά αγωνιστικό κινητήρα. Ο ήχος ήταν πιο μπάσος από τους V8 και σίγουρα στην ηχητική παρουσίαση δεν είχαν ηχογραφημένο τον κινητήρα στο όριο των στροφών του.

Ακούγοντας τον ήχο των άλλων κινητήρων Formula 1, οι περισσότεροι δημοσιογράφοι (και όχι μόνο) πίστεψαν πως ο ήχος της νέας εποχής Formula 1, θα θυμίζει περισσότερο αιμοβόρα, καλοκαιρινά έντομα παρά αγωνιστικά αυτοκίνητα. Ο Luca Marmorini όμως καθησυχάζει του πάντες με τα λεγόμενά του:

Ο νέος κινητήρας έχει χωρητικότητα μόλις 1.6Lt και δυστυχώς το turbo αποσιωπά ακόμα περισσότερο τον κινητήρα. Στην παρουσίαση όμως ο ήχος που ακούσατε είναι μόνο το 70% του πραγματικού ήχου, καθώς κάποιες συχνότητες κόπηκαν…

Παρόλο που δεν υπάρχει ακόμα εικόνα της φωτογραφίας, η Ferrari κυκλοφόρησε ένα video με κάποια γραφικά λειτουργίας του κινητήρα της.

[Πηγές: Twitter, Autosprint, F1Sport, Youtube]