Luca di Montezemolo

Ο Luca di Montezemolo, εκτός από Πρόεδρος της Ferrari, είναι ένας άνθρωπος που δε φοβάται να εκφράσει την άποψή του για διάφορα θέματα, κάτι που δεν αποτελεί συχνό φαινόμενο στις μέρες μας, καθώς οι περισσότερες δηλώσεις είναι διπλωματικές, και προσωπικά δε μου αρέσει και τόσο πολύ. Ο Ιταλός έχει τα έχει βάλει αρκετές φορές με τους κανονισμούς τής FIA και τις επιλογές τις να παγώσει τη μηχανική εξέλιξη, με αποτέλεσμα η αεροδυναμική απόδοση να είναι το 90% τής απόδοσης εντός μονοθεσίου.


Ένα θέμα που έχει θίξει στο παρελθόν ο Montezemolo είναι η απαγόρευση των δοκιμών εξέλιξης εντός τής σεζόν, ένα μέτρο που ισχύει από το 2009, με μια εξαίρεση το 2012, με το 3ήμερο δοκιμών στο Mugello, στις αρχές Μαΐου. Αυτό έχει οδηγήσει τις ομάδες να κάνουν εκτενή χρήση των προσομοιωτών σε μια προσπάθεια να κατανοήσουν καλύτερα τα μονοθέσιά τους και να βρουν καλύτερες ρυθμίσεις γι’ αυτά.

Ο 66χρονος ισχυρίζεται ότι αυτό είναι γελοίο και ίσως να πιο ακριβό κι αυτό τις δοκιμές, γιατί δαπανούν πολλά χρήματα για την εξέλιξη των προσομοιωτών.

Είναι αστείο. Έχουμε αναγκαστεί να επενδύσουμε ένα τεράστιο ποσό χρημάτων σε αυτές τις μηχανές, αντί να κάνουμε δοκιμές στο Fiorano και το Mugello. Αν κάποιος δεν έχει λεφτά να κάνει δοκιμές, καλύτερα να τρέξει στο GP2, να πάει στα kart ή να παίξει μπάσκετ. Θέλω να κάνω δοκιμές για να δώσω κατ’ αρχάς την ευκαιρία στους νέους οδηγούς ν’ αποκτήσουν εμπειρία.

Αλλά, θέλω να δώσω, επίσης, περισσότερες ευκαιρίες στον κόσμο, επειδή δεν υπάρχει απολύτως τίποτα ανάμεσα στους αγώνες. Επιπλέον, οι δοκιμές είναι μια καλή ευκαιρία και για τους χορηγούς, να προσελκύσουν τον κόσμο. Και οι δοκιμές είναι λιγότερο ακριβές από το να κατασκευάζουμε και ν’ αναπτύσσουμε κάθε μήνα αυτούς τους άθλιους προσομοιωτές. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να συζητήσουμε για το μέλλον.

Ο Montezemolo κάνει συχνές αναφορές σε άλλα αθλήματα, κάτι που κάνει ξανά, και φυσικά δεν έχει άδικο.

Νομίζω ότι στο ποδόσφαιρο, αν θέλεις ν’ αγωνιστείς στο Champions League, θα πρέπει ν’ αγοράσεις καλούς παίκτες και πρέπει να προπονήσεις κάποιους ακόμα και 5 φορές την ημέρα. Αυτό είναι ανταγωνισμός.

Νομίζω ότι αυτό είναι γελοίο στη Formula 1: από τη μία, δεν μπορούμε να κάνουμε δοκιμές, και από την άλλη, είμαστε αναγκασμένοι να ξοδεύουμε ένα τεράστιο ποσό χρημάτων στην αεροδυναμική σήραγγα για την αεροδυναμική που ποτέ δε θα περάσει στα αυτοκίνητα παραγωγής.

Δε θέλω να φανεί ότι είμαι συντηρητικός οπαδός τής Formula 1. Νομίζω ότι αν είχαμε τη δυνατότητα να κάνουμε περισσότερες δοκιμές, το σκάνδαλο με τα ελαστικά δε θα συνέβαινε, επειδή ακόμα και για την Pirelli είναι πολύ δύσκολο να μην κάνουμε δοκιμές.

Ευτυχώς, τα πράγματα θα είναι διαφορετικά το 2014, όπου θα έχουμε 4 τεστ μέσα στη χρονιά, διάρκειας δύο ημερών, τα οποία θα πραγματοποιηθούν μετά από 4 ευρωπαϊκά Grands Prix, τις ημέρες Τρίτη και Τετάρτη, εννοείται στην ίδια πίστα που θα διεξαχθεί και το Grand Prix.

[Πηγή: AutoSport]