Brundle: Οι pay-drivers κερδίζουν έδαφος

Σχετικά άρθρα

martin brundle

Ο πρώην πιλότος και νυν σχολιαστής της Formula 1, τονίζει την ανάγκη για αλλαγές στο σπορ και στα υπέρογκα ποσά που δαπανούν ορισμένες ομάδες, κάτι που οδηγεί τις μικρότερες στην πρόσληψη pay-drivers. Σύμφωνα με τον Brundle, η κατάσταση είναι πιο περίπλοκη από ότι φαίνεται και σίγουρα είναι ανησυχητική.

Το κύριο πρόβλημα είναι ότι πρέπει να σταματήσει να είναι τόσο ακριβό το να τρέξεις τα αυτοκίνητα, έτσι ώστε να σταματήσει η ανάγκη για όλα αυτά τα μετρητά. Όταν μια ομάδα όπως η Lotus, η μόνη που πραγματικά στάθηκε απέναντι στη Red Bull με συνέπεια το περασμένο έτος, της λείπουν χρήματα, τότε κάτι βασικό είναι λάθος (στη Formula 1).

Με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, οι αγώνες πρέπει να πληρωθούν. Είτε είναι με την Santander που ακολουθεί τον Alonso , είτε με τη Vodafone όταν είχε τους Hamilton και Button για τη βρετανική αγορά. Δεν μπορείς να τρέξεις με “αέρα” και δεν μπαίνουν αρκετά χρήματα από την οργάνωση.

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι οι pay-drivers βρίσκουν πιο εύκολα το δρόμο τους προς το grid. Αλλά είναι καλοί οδηγοί αγώνων (οι pay-drivers). Μην νομίζετε ότι όποιος πλήρωσε για να βρεθεί εκεί, δεν είναι οδηγός αγώνων υψηλού επιπέδου.

Όμως ο Brundle διαχωρίζει τους pay-drivers, απ’ ότι φαίνεται, σε δυο κατηγορίες. Αυτούς που έχουν το ταλέντο και χρησιμοποιούν τα χρήματα για να έχουν την ευκαιρία τους και εκείνους που είναι χαμηλότερου επιπέδου και τα χρήματα τους φέρνουν στην F1.

Η πλάστιγγα γέρνει επικίνδυνα κοντά προς την μεριά της κυριαρχίας των pay-drivers.

Αλλά είναι μια φοβερή έκφραση. Είναι μια ετικέτα που δεν μπορείς να απαλλαγείς από αυτή. Ο Niki Lauda έφτασε στο σημείο που έπρεπε να δανειστεί χρήματα για να τρέξει τους πρώτους του αγώνες στη Formula 1. Εγώ, υποσχέθηκα στον Ken Tyrrell 150,000£, που απλά δεν είχα το 1984, και τελικά μου είπε “Ξέρω ότι δεν έχεις τα χρήματα, αλλά θέλω να οδηγήσεις για μένα έτσι κι αλλιώς”.

Με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, θα πρέπει να διευκολύνει ο οδηγός με τα χρήματα, οπότε ας μην μας ενοχλεί τόσο πολύ.

Fabio_leimer_racing_engineering_2013

Αυτή όμως η πραγματικότητα, αφήνει εκτός grid οδηγούς που έχουν δείξει πως αξίζουν μια ευκαιρία στο κορυφαίο σπορ, όπως ο πρωταθλητής GP2 2012 Davide Valsecchi και το τελευταίο “θύμα”, ο Fabio Leimer, τον οποίο παρέβλεψαν οι ομάδες της F1. Ο Ελβετός πήρε τον τίτλο και 3 νίκες στο GP2 πέρσι, όμως σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία που τον υποστήριζε οικονομικά έχει πλέον σταματήσει. Ο ίδιος δηλώνει “απογοητευμένος” από την εξέλιξη, ενώ πιστεύει πως:

Από αγωνιστικής πλευράς, πιστεύω πως αξίζω μια ευκαιρία στην F1.

Ποια είναι η άποψη του Brundle για τους οδηγούς που χάνουν τη θέση τους, εξαιτίας μη αγωνιστικών λόγων,και πως θα μπορούσε το σπορ να καλυτερέψει την κατάσταση;

Αλλά είναι απογοητευτικό να βλέπεις έναν οδηγό, όπως ο Paul di Resta, να παραγκωνίζεται από τη F1, όταν ξέρεις ότι κάποιοι άλλοι βρίσκονται εκεί επειδή φέρνουν μετρητά. Αυτό το κομμάτι με κάνει να νοιώθω άβολα.

Το χρήμα δεν βρίσκει το δρόμο πίσω προς τις “ρίζες” του (τις ομάδες), ή τουλάχιστον δεν φτάνει αρκετό από αυτό. Θα μπορούσε να γίνει κάτι όπως με το Wimbledon, που επαναφέρει κάθε χρόνο ένα πολύ σημαντικό αριθμό εκατομμυρίων πίσω στο σύστημα.

Λύσεις για τα προβλήματα της Formula 1, σίγουρα υπάρχουν. Το θέμα όμως είναι να υπάρξει θέληση για τέτοιες μεγάλες αλλαγές, από τους μεγάλους του σπορ. Είτε αυτοί το διοικούν, είτε το διαχειρίζονται, είτε απλά τρέχουν σε αυτό.

[Πηγή: GMM,Autosport | Photo Copyrights: Sky/Creative Commons]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

GP Κίνας 2024, FP1: Ο Stroll θέτει το ρυθμό

Μετά από απουσία 5 ετών η Formula 1 επέστρεψε επίσημα στην Κίνα και την πίστα της Σαγκάη, για ένα Σαββατοκύριακο που περιλαμβάνει τον πρώτο...