12652.indd

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, έχει ξεκινήσει νομικές διαδικασίες εναντίον της Γερμανίας για την άρνηση της Daimler να σταματήσει να χρησιμοποιεί το απαγορευμένο ψυκτικό στα καινούρια της οχήματα.

Η απόφαση της Ε.Ε. έρχεται μετά από μήνες ερευνών και σε καμία περίπτωση δεν έχει κάποιο οριστικό αποτέλεσμα. Η επίσημη οδός είναι μία διαδικασία πολλών σταδίων που παίρνει μήνες για να ολοκληρωθεί. Τώρα, η Γερμανία έχει περιθώριο 2 μηνών να απαντήσει. Αν δεν βρεθεί διπλωματική λύση, το θέμα θα καταλήξει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο που μπορεί να επιβάλλει μεγάλα χρηματικά πρόστιμα. Εκτός από την Γερμανία, η Ευρωπαϊκή Ένωση, «απειλεί» και την Αγγλία, το Βέλγιο και το Λουξεμβούργο με κυρώσεις αφού υποπτεύεται πως προσπάθησαν να παρακάμψουν τους κανόνες για το ψυκτικό και να ταξινομήσουν νέα οχήματα με παλαιότερα standards.

Μία πολύ γρήγορη ανασκόπηση. Η Daimler αρνείται να σταματήσει να χρησιμοποιεί το HFC134a ψυκτικό. Η μοναδική εναλλακτική, είναι το R1234yf της Honeywell το οποίο η Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ισχυρίζεται πως είναι ανασφαλές. Η λύση που προτείνουν οι Γερμανοί (που ισχυρίζονται πως δεν παραβιάζουν κάποιον κανόνα της Ε.Ε. χρησιμοποιώντας το απαγορευμένο ψυκτικό) είναι να υπάρξει μία περίοδος χάριτος μέχρι να κατασκευαστεί ένα ψυκτικό «επόμενης γενιάς» που θα πληροί τις προδιαγραφές ασφαλείας της Daimler ενώ δεν θα είναι τόσο ζημιογόνο για το περιβάλλον όπως είναι το 134a ώστε να ικανοποιείται και η Ε.Ε. Παράλληλα, προσπαθούν να πείσουν τους Ευρωπαίους πως το R1234yf είναι επικίνδυνο.

Έχει ακόμα μέλλον η υπόθεση…

[Πηγή: Automotive News]