automnbus-thumb-large

Τα Τρίκαλα είναι μία από τις πέντε ευρωπαϊκές πόλεις στην οποία θα δοκιμαστούν λεωφορεία χωρίς οδηγό στο πλαίσιο του προγράμματος CityMobil2. Τα Τρίκαλα, τα οποία είχαν βραβευτεί το 2009 ως μια από τις πιο «έξυπνες» πόλεις του κόσμου, διαγωνίστηκαν με άλλες 11 ευρωπαϊκές πόλεις ανά την Ευρώπη και κατάφεραν να προκριθούν στις πέντε πόλεις που θα πραγματοποιήσουν εξάμηνες δοκιμές.

Με επιστολή του προς την Αναπτυξιακή Εταιρεία του Δήμου Τρικκαίων e-TrikalaA.E., ο συντονιστής του Προγράμματος CityMobil2 κος Adriano Alessandrini ανακοίνωσε την επιλογή της πόλης των Τρικάλων, ως Ευρωπαϊκό πιλότο για την κυκλοφορία των οχημάτων χωρίς οδηγό στην διαδρομή που έχει προταθεί. Εντυπωσιακό σημείο της επιστολής είναι ότι η πρότασή της Ελληνικής πόλης συγκέντρωσε την υψηλότερη βαθμολογία από τις υποψήφιες πόλεις και για τον λόγο αυτό μας μεταφέρει τα συγχαρητήρια των ελεγκτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η e-TrikalaA.E. με τον συντονιστή εταίρο βρίσκονται ήδη στην διαδικασία νομιμοποίησης της πιλοτικής κυκλοφορίας των οχημάτων στην πόλη μας, με διαρκή ανταλλαγή στοιχείων με το αρμόδιο τμήμα του Υπουργείου Μεταφορών και ειδικότερα το γραφείο του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κου Μιχάλη Παπαδόπουλου, η συμβολή του οποίου υπήρξε πολύτιμη.

Το τετραετές πρόγραμμα CityMobil2 (Cities demonstrating cybernetic mobility) ξεκίνησε το Σεπτέμβριο του 2012 και έχει διάρκεια 4 έτη. Συνολικά συμμετέχουν 45 ευρωπαίοι εταίροι, ενώ από την Ελλάδα εκτός από την e- Trikala ΑΕ συμμετέχει και το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών & Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

Οι 12 εταίροι εκπροσωπούν ισάριθμες πόλεις/περιοχές (Τρίκαλα, Ρέτζιο Καλάμπρια, Λεόν, Σεν Σουλπίς, Σοφία Αντίπολις, Βάντα, Βρυξέλλες, Λα Ροσέλ, Σαν Σεμπαστιάν, CERN, Μιλάνο, Οριστάνο) ενώ άλλοι πέντε εκπροσωπούν τους κατασκευαστές αυτοματοποιημένων οχημάτων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα: Yamaha, Robosoft, 2GetThere, Induct, Movemile.

Για την αδειοδότηση των πειραματικών οχημάτων, η e-Trikala AE έχει ξεκινήσει την ανταλλαγή στοιχείων με το γραφείο του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Παπαδόπουλου.

Σκοπός του προγράμματος είναι η διενέργεια επιδείξεων με αυτοματοποιημένα οχήματα (χωρίς οδηγό) σε συγκεκριμένα δρομολόγια εντός πέντε πόλεων/περιοχών. Μέχρι στιγμής έχει καθορισθεί η προτεινόμενη διαδρομή που θα ακολουθήσει δυνητικά ένα αυτόματο όχημα μαζικής μεταφοράς πολιτών, και μελετώνται οι διάφορες παράμετροι όπως αυτές ορίζονται από το consortium.

[Πηγή: ΑΜΕ ΜΠΕ | Ευχαριστώ όλους για το tip]