Fallback-Bild-HUD-03

Πριν κάποια χρόνια, head-up display έβλεπες μόνο σε μαχητικά αεροσκάφη, παιχνίδια και ταινίες επιστημονικής φαντασίας. Τώρα, παρότι ακόμα δεν ανήκουν στον standard εξοπλισμό πολλών μοντέλων, αρχίζουν να κερδίζουν έδαφος έχοντας εισχωρήσει ακόμα και σε οχήματα μικρότερου κόστους.

Η τεχνολογία σίγουρα δεν είναι καινούρια. Η General Motors ήταν μία από τις εταιρίες που την έφερε στα αυτοκίνητα τη δεκαετία του ’90 αλλά όπως γίνεται πάντοτε στον τομέα της τεχνολογίας, έπρεπε να περάσουν κάποια χρόνια μέχρι τα head-up displays να βρουν τον δρόμο τους σε οχήματα που μπορεί να αγοράσει σημαντικό κομμάτι του κοινού. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το 2014 Mini Cooper και το Mazda3. Γενικά όμως, υπάρχουν 38 μοντέλα αυτή τη στιγμή προς πώληση στις Η.Π.Α. με head-up display στον standard ή τον προαιρετικό εξοπλισμό τους. Το 2009, τα μοντέλα ήταν μόλις 13.

Το σύστημα, με υπερβολικά απλά λόγια, αποτελείται από ένα κουτί οπτικών που προβάλει “φως” στο παρμπρίζ, δημιουργώντας μία εικόνα. Υπάρχουν προβλήματα όμως. Τα HUDs απαιτούν ειδική κατεργασία στο κομμάτι του παρμπρίζ που προβάλλουν ενώ το κουτί των οπτικών είναι ακόμα μεγάλο σε μέγεθος και παράγει μεγάλα ποσά θερμότητας. Με λίγα λόγια, η τεχνολογία δεν έχει φτάσει στο σημείο που πρέπει να βρίσκεται. Με κολοσσούς όπως η Nippon Seiki, η Harman, η Denso, η Continental, η Bosch, η Panasonic, η Delphi κ.ά. να ασχολούνται με το θέμα όμως, να είσαι σίγουρος πως σύντομα θα βρεθούν οι λύσεις που πρέπει να βρεθούν.

Υπάρχει βέβαια και η μέση λύση που φαίνεται να προτιμούν κάποιοι κατασκευαστές. Ένα σύστημα που προβάλει εικόνα σε ένα μικρό πλαστικό panel που τοποθετείται στο ταμπλό. Η λύση αυτή έχει μικρότερο μέγεθος και μικρότερο κόστος αλλά είναι χειρότερη ποιοτικά. Η τεχνολογία προχωράει όμως και σε 2-3 χρόνια θα δούμε νέας γενιάς συστήματα σε ακριβά οχήματα και βελτιωμένα HUD παλιότερης γενιάς σε μοντέλα ευρείας παραγωγής. Να είσαι σίγουρος πως αν όχι το επόμενο, το μεθεπόμενο αυτοκίνητο σου, θα προσφέρει κάποιου είδους HUD ως extra…

[Πηγή: Automotive News]