IMG_9403

Το γρηγορότερο αυτοκίνητο της έκθεσης της Γενεύης αλλά και του κόσμου βρίσκεται στη Γενεύη. Το megacar του Christian von Koenigsegg μπροστά τα μάτια σου! Κυρίες και κύριοι η Koenigsegg One:1, το επιστέγασμα της προσπάθειας της Σουηδικής εταιρίας. Όλη η τεχνογνωσία, η εφευρετικότητα, η φαντασία, το πάθος και η διάθεση να πιέσει την υπάρχουσα τεχνολογία στα όρια της, συνδυάστηκαν και αυτό είναι το αποτέλεσμα.

IMG_9410

Μηχανικά φορά τον V8 κινητήρα με χωρητικότητα 5 λίτρων, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, διπλούς εκκεντροφόρους επικεφαλής και δύο turbos μεταβλητής γεωμετρίας. Έχει 0.3mm μεγαλύτερη διαδρομή (92mm) από τον κινητήρα που βρίσκεται στην Agera R ενώ και η μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης έχει αυξηθεί από το 1.4 bar στο 1.8. Έχει carbon πολλαπλή εισαγωγής με βελτιστοποιημένη ροή και εξάτμιση από Inconel. Μπορεί να κάψει E85 biofuel, αγωνιστική βενζίνη ή φυσιολογική αμόλυβδη. Και παρά τις αλλαγές, ζυγίζει το ίδιο με αυτόν της Agera R. Αλλά και πάλι, νομίζω τα νούμερα είναι πιο εντυπωσιακά. Η Koenigsegg μας λέει πως όλα αυτά που μόλις ανέφερα, έχουν ως αποτέλεσμα 1 MW ισχύος. Ναι, παρότι γνωστό το νούμερο, όσες φορές και να το ακούσω/γράψω μου φαίνεται απίστευτο. 1341 άλογα και 1371 Nm ροπής στις 6.000 σ.α.λ. με τον κόφτη να βρίσκεται στις 8.250 σ.α.λ. Συνδυάζεται δε, με ένα 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με ενσωματωμένο το ηλεκτρονικό διαφορικό.

IMG_9438

Σε ότι αφορά την αεροδυναμική της. Για τα πτερύγια στον εμπρός προφυλακτήρα, τα venturi tunnels και τα πλαϊνά splitters; Για την εμπνευσμένη από το Le Mans ενεργή πίσω αεροτομή, για το τροποποιημένο πάτωμα ώστε να υπάρχει ακόμα καλύτερη ροή του αέρα ή για τους άφθονους αεραγωγούς σε όλο το μήκος και το πλάτος του αυτοκινήτου με μοναδικό σκοπό την ψύξη του θηρίου; Ή μήπως να σου πω τα νούμερα; Συντελεστής οπισθέλκουσας της τάξη του 0.45-0.50 (εξαρτάται από το setup). Αεροδυναμικά παραγόμενη κάθετη δύναμη στα 260km/h: 610 κιλά (η McLaren P1 παράγει 600 κιλά). Στα 440km/h: 830 κιλά. Δύο φορές περισσότερο downforce από την “ταπεινή” Agera R στα 250km/h.

IMG_9422

Το αυτοκίνητο, ζυγίζει 1.360 κιλά. Η μέτρηση έγινε με το ρεζερβουάρ στο 50% της μέγιστης χωρητικότητας του και το 100% των υγρών αλλά χωρίς οδηγό. Αυτό σημαίνει 70 κιλά λιγότερα από την Agera R και ας μην μιλήσουμε καν για την Bugatti Veyron γιατί μπροστά στη One:1, είναι βαρέων βαρών. Η αεροδυναμική του αυτοκινήτου του επιτρέπει να παράγει έως 2G στις στροφές.

IMG_9433

Η Koenigsegg δεν έδωσε στη δημοσιότητα τον χρόνο για το 0-100. Δεν έχει ιδιαίτερη σημασία άλλωστε. Είπε όμως πως τα 400 χιλιόμετρα ανά ώρα από στάση έρχονται σε περίπου 20 δευτερόλεπτα και το 400-0 γίνεται σε περίπου 10. Έτσι, για την ιστορία, να αναφέρω πως η One:1 ακινητοποιείται από τα 100km/h σε μόλις 28 μέτρα! Πώς; Παίζουν κάποιον ρόλο οι τεράστιοι (397mm) κεραμικοί δίσκοι με τις εξαπίστονες δαγκάνες στον μπροστά άξονα και οι επίσης τεράστιοι (380mm) κεραμικοί δίσκοι με τις τετραπίστονες δαγκάνες στον πίσω. Φυσικά παίζει ρόλο και η αεροδυναμική, το χαμηλό βάρος και οι 19άρες ανθρακονημάτινες ζάντες με ελαστικά 265/35 εμπρός και 20 ιντσών με ελαστικά 345/30 πίσω.

IMG_9441

Η τιμή φυσικά για αυτό το πραγματικά ασύγκριτο αυτοκίνητο δεν έχει γίνει γνωστή. Αυτό που προκαλεί εντύπωση όμως είναι ότι υπάρχουν extras. Δεν είναι αυτοκίνητο του τύπου “Αυτό είναι κι άμα σου αρέσει”. Στον προαιρετικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται τα μονοκόμματα αγωνιστικά bucket καθίσματα, το άβαφο αμάξωμα για να φαίνεται το carbon, ρίγες, αναβαθμισμένο ηχοσύστημα, βαμμένες δαγκάνες, “personalized logo” στο πίσω μέρος, διακοσμητικά από μαύρο αλουμίνιο, One:1 βαλίτσες, κλειδί με διαμάντι, απόληξη εξατμίσεων από τιτάνιο κ.ά.

[Πηγή: Koenigsegg]

Δελτίο Τύπου

Celebrating 20 Years

By introducing – The Agera One:1 – Worlds first Megacar

  • Worlds first 1:1 (One:1) power to curb weight ratio homologated production car (kg/hp)
  • World’s first Megacar – 1 Megawatt of power homologated production car
  • 2 G cornering capability on road legal production cup tires
  • 610 kg down force at 260 km/h (160 mph) utilizing advanced active under and over body aerodynamics
  • Chassis with active ride height and shock absorbers including variable stiffness spring ratios
  • Fully active aero with independent left and right front flaps under front splitter and hydraulically actuated top mounted dual plane rear wing
  • 3G and GPS controlled Predictive Active Chassis and Aero Track Mode
  • 3G connection for telemetry, performance, lap times and software upgrades, including owners iPhone app
  • 20% lighter carbon chassis and body due to implementation of M46J & M55J high modulus fibers
  • 3D-VGT – Koenigsegg patented 3D printed variable turbo housing – gives improved response and bottom end torque
  • Koenigsegg developed carbon fiber ventilated memory foam racing seats
  • 3D printed titanium exhaust end piece saves 400 grams compared to Aluminum counterpart
  • Active noise canceling seat option
  • Top Speed – has not been a priority, as the One:1 is a track focused car – however, the One:1 is anticipated to be, the world’s fastest homologated production car, with a simulated top speed of > 440 km/h, due to high power and high rpm capability in combination with strong tires and active aero
  • One:1 program fully pre-sold prior to introduction
  • Many more exiting and new features will be presented at the show

Celebrating 20 Years

The journey of Koenigsegg, since inception, is truly incredible. It all started on August 12th 1994 when a young man, aged 22, set out to realize his childhood dream. A young man fuelled by passion, ingenuity and mind-bending will.

Christian von Koenigsegg had just made up his mind to live his dream and start his own car company. The odds were stacked against him. It was a now or never moment.

His idea was to create a sports car that he felt did not currently exist and one which he believed would be desired – two essential necessities for success, Christian felt.

The concept: A lightweight mid-engined car, with a detachable, stowable hardtop. A wrap-around screen for good visibility and aerodynamics. Short overhangs with two large intercooler intakes on the side of the car, behind the mass center to aid high speed stability.

A car that looked and felt good with the top up, as well as in roadster guise, transformed in minutes with the hard top neatly tucked away inside the car. A car with a timeless efficient appearance that ages like good wine.

This was a mid-engine car concept that did not exist at the time. The CC8S was born. Every Koenigsegg created since includes this simple but effective DNA and stay true to Christian’s original vision.

It has been an amazing ride. From boyhood dream to a shining, all-conquering and powerful reality. It’s awe-inspiring stuff that dreams are made of.

Five production models with as many Guinness production car records later – it is a fact, Koenigsegg has exploded on to the scene and is here to stay.

When Christian is asked what his greatest achievement is – he says without hesitation: -Living the dream!

Just imagine what the next 20 years will hold.