Todt-Ecclestone

Ο πρώτος αγώνας την νέας εποχής της Formula 1 αποτελεί παρελθόν εδώ και 48 ώρες, όμως ο διχασμός γύρω από το νέο αυτό πρόσωπό της, συνεχίζει να απασχολεί. Κάποιοι, ειδικοί και μη, υποστηρίζουν πως το άθλημα έχασε τον προσανατολισμό και τη μαγεία του, ενώ άλλοι επιμένουν πως το θέαμα είναι εξαιρετικό, όμως διαφορετικό, και απλά θα πρέπει να το συνηθίσουμε.

Το θέμα που κυρίως απασχολεί είναι ο ήχος των turbo V6 power units, ο οποίος δεν έχει την αγριάδα και την ένταση των παλαιότερων μοτέρ. Αυτό δεν άρεσε στην πλειοψηφία των θεατών που παρακολούθησαν από κοντά το Αυστραλιανό Grand Prix, με τις εντυπώσεις να κλέβει η διθέσια Minardi του Paul Stoddart, με τον V10 στην πλάτη. Στο twitter τα νέα μονοθέσια παρομοιάζονταν με αυτοκίνητα του golf και παράλληλα συγκριτικά βίντεο ανεβαίνουν συνεχώς από το τέλος του αγώνα και μετά.

Ο Bernie Ecclestone ήταν εξαρχής αντίθετος με την αλλαγή από V8 σε V6 κινητήρες και ήδη από την Κυριακή έχει ξεκινήσει συζητήσεις με σκοπό να βρεθεί λύση. Μάλιστα, όταν ο Βρετανός ρωτήθηκε αν φοβήθηκε από το νέο ήχο της Formula 1, απάντησε αφοπλιστικά:

Δεν τρομοκρατήθηκα από το θόρυβο, τρομοκρατήθηκα από την έλλειψή του. Και λυπήθηκα που αποδείχθηκε ότι είχα δίκιο σε όσα έχω πει. Αυτά τα αυτοκίνητα δεν ακούγονται σαν αγωνιστικά αυτοκίνητα.

Μιλούσα με τον Jean (Todt) το απόγευμα (Κυριακή) και αυτό που έχω πει, είναι ότι θα πρέπει να δούμε αν υπάρχει κάποιος τρόπος να τα κάνουμε να ακούγονται σαν αγωνιστικά αυτοκίνητα.

Δεν ξέρω αν είναι δυνατόν (να βελτιώσουμε τον ήχο), αλλά θα πρέπει να το διερευνήσουμε. Δεν μπορούμε να περιμένουμε όλη τη σεζόν. Θα μπορούσε να είναι πολύ αργά μέχρι τότε.

Ecclestone Montezemolo

Ο Ecclestone θέλει οι αλλαγές να πραγματοποιηθούν με το πέρας των πρώτων αγώνων και μόλις το πρωτάθλημα επιστρέψει στην Ευρώπη, αφού εκεί αναμένονται οι μεγαλύτερες αντιδράσεις. Σε συνομιλία που είχε με τον πρόεδρο της Ferrari, Luca di Montezemolo, αποκάλυψε πως και ο Ιταλός δέχθηκε πολλά παράπονα, κάτι που ίσως σημαίνει πως οι κατασκευαστές κινητήρων πιεστούν για να αλλάξουν την κατάσταση, ενώ, χθες διάβασες πως οι διοργανωτές του αγώνα στην Αυστραλία σκέφτονται να κινηθούν νομικά για το συγκεκριμένο θέμα.

Μίλησα με τον Luca di Montezemolo μόλις τώρα (Κυριακή) και μου είπε ότι ποτέ άλλοτε δεν είχε τόσα πολλά emails με διαμαρτυρίες, που να του λένε πως αυτό δεν είναι Formula 1.

Άλλο ένα θέμα για το οποίο πήρε θέση ο Ecclestone, είναι το όριο ροής καυσίμου προς τον κινητήρα, που ήταν η αιτία για την, αργοπορημένη αλλά δίκαια, τιμωρία του Daniel Ricciardo. Ο Βρετανός υποστηρίζει πως από τη στιγμή που υπάρχει το όριο στην κατανάλωση καυσίμου, δεν χρειάζεται να υπάρχει όριο στη ροή ή το αντίθετο. Πιστεύει πως όλοι αυτοί οι κανονισμοί μπερδεύουν τους θεατές, αφού ένα σημαντικό μέρος τους παρακολουθεί απλά για να ψυχαγωγηθεί και δεν ενδιαφέρεται για τέτοιες λεπτομέρειες που περιπλέκουν τη διαδικασία.

Το σύνολο του κανονισμού, για εμένα, φαίνεται σαν αστείο.

Εμείς δεν κάνουμε αγώνες αντοχής. Εάν κάτι ελέγχει την ποσότητα του καυσίμου που χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια ενός αγώνα, δεν υπάρχει καμία ανάγκη να πούμε πόσα καύσιμα πρέπει να έχει κάποιος στην αρχή (του αγώνα).

Εάν χρησιμοποιήσεις παραπάνω θα μείνεις από καύσιμα. Φαίνεται να είναι τόσο απλό και αν δεν είναι, θα έπρεπε να είναι.

[Πηγή: Telegraph, Mirror | Photo Copyrights: Andrew Ferraro/Lotus F1 Team/Studio Colombo/Ferrari]