briatore-radiato-formula-1

Ο πρώην επικεφαλής της ομάδας της Renault, Flavio Briatore, ξεσπάθωσε κατά της νέας εποχής της Formula 1. Ο Ιταλός υποστήριξε πως, σε ένα σπορ όπου τα αστέρια είναι οι οδηγοί και το θέαμα προέρχεται από τις μάχες μεταξύ τους, οι κανονισμοί που έγραψαν κάποιοι μηχανικοί, έδωσαν ένα απαίσιο αποτέλεσμα.

(Οι θεατές) Δεν καταλαβαίνουν γιατί οι οδηγοί δεν επιτίθενται, γιατί και πώς κάνουν εξοικονόμηση καυσίμων και γιατί πρωταθλητές αρνούνται ακόμα και να υπερασπιστούν τη θέση τους. Αυτό ήταν ένα παράξενο θέαμα, που πήγε πίσω πίσω το πιο όμορφο άθλημα στον κόσμο.

Ανέθεσαν τη συγγραφή των κανόνων σε μηχανικούς, οι οποίοι δεν νοιάζονται για τους οπαδούς ή το θέαμα και το αποτέλεσμα είναι απαίσιο. Φυσικά είναι αλήθεια ότι οι βασικές αρχές των κανόνων είναι σωστές, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Formula 1 πρέπει να περιστρέφεται γύρω από τον ανταγωνισμό μεταξύ των οδηγών.

Ο Briatore, γνωστός για την αγάπη του γύρω από το ποδόσφαιρο, προσπάθησε να παρομοιάσει τη σημερινή κατάσταση με έναν ποδοσφαιριστή που δεν θα μπορεί να ακουμπάει τη μπάλα καθ’ όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού. Κλείνοντας, τόνισε πως η ανάγκη για αλλαγές είναι επιτακτική, εάν οι υπεύθυνοι δεν θέλουν ο κόσμος να γυρίσει την πλάτη του στο σπορ.

Υποχρεώνοντας τους πιλότους να οδηγούν αργά, έρχεσαι σε αντίθεση με την κοινή λογική. Είναι σαν να εισάγεις ένα κανόνα που να λέει ότι, ο Ρονάλντο μπορεί να αγγίξει την μπάλα μόνο δέκα φορές σε έναν αγώνα. Τώρα έχουμε τα αστέρια (τους οδηγούς) να αναγκάζονται να συμπεριφέρονται μέσα στην πίστα όπως οι λογιστές.

Αν η Formula 1 δεν αλλάξει και πάλι στο άμεσο μέλλον, τότε το κοινό θα χαθεί. Κοιτάξτε τα σχόλια στο διαδίκτυο, σε blogs, στο Twitter. Δεν τους άρεσε το Αυστραλιανό Grand Prix. Ήταν ένα δυσανάγνωστο και θλιβερό θέαμα.

Αυτή η νέα F1 ήρθε πολύ γρήγορα και με λίγες δοκιμές, έτσι ώστε από την αρχή οι Vettel και Hamilton έλειπαν από τον αγώνα. Αυτό είναι απαράδεκτο και τώρα έχουμε χάος.

Valentino-Rossi-Try-F1-Ferrari-Wallpaper

Με φανερή δόση υπερβολής, ο Briatore προσπαθεί να εντοπίσει τα προβλήματα που προέκυψαν από τον πρώτο αγώνα της χρονιάς και τα οποία, όπως λέει, χρίζουν άμεσης αντιμετώπισης. Όμως, άλλος ένας πασίγνωστος Ιταλός δεν έμεινε ικανοποιημένος από το θέαμα της περασμένης Κυριακής. Πρόκειται για τον πολυπρωταθλητή του Moto GP, Valentino Rossi, ο οποίος προεκτείνει το πρόβλημα με την εξοικονόμηση καυσίμου και στους 2 τροχούς.

Περίμενα κάτι διαφορετικό από τους νέους κανόνες της Formula 1 και αντ’ αυτού βρήκα κάτι το βαρετό. Νομίζω πως οι μοτοσικλέτες και τα αυτοκίνητα θα πρέπει να αγωνίζονται με τα καύσιμα που χρειάζονται, αλλά αυτό που συμβαίνει τώρα είναι απλώς μια άσκηση για τους μηχανικούς και τίποτε περισσότερο.

Σε ό,τι αφορά τον ήχο των νέων μονοθεσίων, εμφανίζονται όλο και περισσότερα πρόσωπα που έμειναν ανικανοποίητα από τη Μελβούρνη, με τον Pat Symonds της Williams να προστίθεται σε αυτά.

Για εμένα, η αρχή είναι το πιο συναρπαστικό μέρος του αγώνα και μου άρεσε όταν οι 22 οδηγοί μάρσαραν τους κινητήρες τους. Γενικά δεν παραπονιέμαι για τον ήχο, αλλά η εκκίνηση (στη Μελβούρνη) ήταν λίγο ήσυχη.

Former Formula One racing driver and three-time F1 World Champion Lauda looks on in the Red Bull garage during the Singapore F1 Grand Prix in Singapore

Τις τελευταίες εξελίξεις γύρω από το συγκεκριμένο θέμα τις γνωρίζεις, ενώ σύγκριση με τους περσινούς V8 μπορείς να βρεις εδώ, ώστε να βγάλεις καλύτερα συμπεράσματα. Προσωπικά είμαι αντίθετος με τεχνητές λύσεις και ημίμετρα, όπως πειραγμένες εξατμίσεις ή ειδικά ηχεία. Απ’ ότι φαίνεται όμως, ακόμα και αυτό είναι δύσκολο να εφαρμοστεί τη δεδομένη στιγμή, με βάση τα όσα δηλώνει ο Niki Lauda. Ο Αυστριακός επιμένει πως -τι άλλο;- πρέπει να κάνουμε υπομονή, ώστε να συνηθίσουμε το νέο ήχο.

Η συζήτηση σχετικά με το θόρυβο του κινητήρα είναι παράλογη. Δεν μπορείς αυτό να το αλλάξεις τώρα. Αποφασίστηκε από όλες τις πλευρές πριν από πέντε χρόνια, ότι ήθελαν turbo κινητήρες και έτσι βάλαμε ένα υπερσυμπιεστή πριν από την εξάτμιση.

Έχει διαφορετικό ήχο, ακόμα κι ένα παιδί το ξέρει αυτό. Εάν αφαιρέσεις το turbo, δεν έχεις πια υβριδικούς κινητήρες.

Πρέπει να το συνηθίσουμε.

Οι κατασκευαστές σίγουρα γνώριζαν για την αλλαγή στον ήχο, οι θεατές όμως δεν μπορούσαν να μαντέψουν πόσο μεγάλη θα είναι η διαφορά. Ακόμη, κάποιοι πίστευαν -λανθασμένα- πως θα γυρνούσαμε στις θορυβώδης εποχές των ’80s. Πάντως, η συντριπτική πλειοψηφία των θεατών απογοητεύτηκε από τις πρώτες δοκιμές στα δυναμόμετρα των ομάδων και δεν περίμενε τα πρώτα τεστ ή τον αγώνα της Μελβούρνης για να εκφράσει την άποψή της. Αυτό μάλλον διέφυγε της προσοχής του, κατά τα άλλα συμπαθή, Niki Lauda.

[Πηγή: La Gazzetta dello SportTuttosport, GMM]