F1 Grand Prix of Malaysia - Practice

Ο δεύτερος αγώνας του πρωταθλήματος του 2014 βρίσκεται προ των πυλών και το Autoblog.gr συνεχίζει την προσπάθεια που ξεκίνησε από την Αυστραλία, με συγκεκριμένα άρθρα που έχουν ως στόχο την καλύτερη προετοιμασία, ενημέρωση και ανάλυση, καθενός από τα 19 φετινά Grands Prix.


Επόμενη στάση για τις ομάδες της Formula 1, είναι αυτή στην πίστα Sepang της Μαλαισίας. Το άνοιγμα σε νέες, αναπτυσσόμενες, αγορές, που ξεκίνησε ο Bernie Ecclestone για λογαριασμό του σπορ, έχει φέρει τα μονοθέσια σε μέρη όπως η Κίνα, Κορέα, Ινδία, Σιγκαπούρη, Μπαχρέιν και Άμπου Ντάμπι. Η αρχή έγινε το 1999, με τη Μαλαισία να είναι η πρώτη από τις αγορές αυτές που φιλοξένησε επίσημο αγώνα. Το Sepang International Circuit βρίσκεται 60 χιλιόμετρα έξω από την πρωτεύουσα της χώρας, Κουάλα Λουμπούρ, κι αποτελεί δημιούργημα –ποιου άλλου- του Γερμανού σχεδιαστή Hermann Tilke.

Η πίστα έχει δεξιόστροφη φορά και συνολικό μήκος 5.543 km, με τη χάραξή της να παραμένει αμετάβλητη αυτά τα 15 χρόνια. Αποτελείται από 15 στροφές, που στην πλειοψηφία τους είναι καμπές μέσης και υψηλής ταχύτητας, ενώ διαθέτει δυο μεγάλες ευθείες οι οποίες συνδέονται με τη φουρκέτα 15, την τελευταία στροφή του γύρου. Ένα μονοθέσιο πρέπει να έχει εξαιρετική αεροδυναμική συμπεριφορά και ισορροπία για να είναι ανταγωνιστικό στη Μαλαισία, ενώ σημαντικό ρόλο παίζει και η τελική ταχύτητα, αφού στο τέλος των δυο μεγάλων ευθειών βρίσκονται και τα καλύτερα σημεία για προσπέρασμα. Χαρακτηριστικό είναι και το μεγάλο πλάτος του S.I.C. (16 μέτρα στο ελάχιστο σημείο του), το οποίο δίνει την ευκαιρία στους οδηγούς να δοκιμάσουν διαφορετικές γραμμές στην είσοδο των στροφών, ενώ προσφέρει αρκετό χώρο για μάχες και προσπεράσματα.

Malaysian-Circuit

Σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα παίζουν και οι τροπικές συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή. Η θερμοκρασία και η υγρασία κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα, κάνοντας δύσκολο το έργο μηχανών και οδηγών, οι οποίοι χάνουν έως και 3 κιλά κατά τη διάρκεια του αγώνα. Ιδιαίτερα φέτος, τα νέα power units αναμένεται να αντιμετωπίσουν πολλές δυσκολίες στην προσπάθεια να καλύψουν τους 56 γύρους και η αξιοπιστία να πρωταγωνιστήσει στη διαμόρφωση της τελικής κατάταξης. Επίσης, οι ισχυροί μουσώνες που δημιουργούνται στην περιοχή, προσφέρουν απρόβλεπτα Grand Prix, με τη βροχή να έχει κάνει την εμφάνισή της συχνά-πυκνά την Κυριακή και να ανατρέπει τα δεδομένα.

Grands Prix: 15

Πολυνίκης οδηγός: 3 M.Schumacher, F.Alonso, S.Vettel

Πολυνίκης ομάδα: 6 Ferrari

Ταχύτερος γύρος: 1:34.223 – J.P. Montoya Williams-BMW (2004)

Ο περσινός αγώνας έμεινε στην ιστορία για τις μάχες μεταξύ των teammates σε Red Bull και Mercedes, αλλά και για τα team orders τα οποία καθόρισαν το τελικό αποτέλεσμα. Νικητής αναδείχθηκε ο Sebastian Vettel με την RB9, ενώ το podium συμπλήρωσαν οι Mark Webber και Lewis Hamilton, εν μέσω κριτικής από τους οπαδούς του σπορ. Απ’ ότι φαίνεται, η Formula 1 συνεχώς ψάχνει λόγους για να γκρινιάζει…

Έτος Νικητής Ομάδα-Κινητήρας Pole Position Ομάδα-Κινητήρας
2013 S.Vettel Red Bull-Renault S.Vettel Red Bull-Renault
2012 F.Alonso Ferrari L.Hamilton McLaren-Mercedes
2011 S.Vettel Red Bull-Renault S.Vettel Red Bull-Renault
2010 S.Vettel Red Bull-Renault M.Webber Red Bull-Renault
2009 J.Button Brawn-Mercedes J.Button Brawn-Mercedes
2008 K.Raikkonen Ferrari F.Massa Ferrari
2007 F.Alonso McLaren-Mercedes F.Massa Ferrari
2006 G.Fisichella Renault G.Fisichella Renault

Φέτος, όπως και πέρυσι, θα υπάρχουν δυο ζώνες DRS. Η πρώτη θα βρίσκεται στην πίσω ευθεία της πίστας, με το σημείο ανίχνευσης στις στροφές 13 και 14, ενώ η δεύτερη στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού και το σημείο ανίχνευσης στη στροφή 15. Η Pirelli θα φέρει στη Μαλαισία τη σκληρή (πορτοκαλί σιρίτι) και τη μεσαία γόμα (λευκό σιρίτι), αφού οι υψηλές θερμοκρασίες, οι γρήγορες καμπές και η μεσαίας τριβής άσφαλτος θα καταπονήσουν αρκετά τα ελαστικά.

Μετά από τον αγώνα στη Μελβούρνη, Rosberg και Mercedes θα προσπαθήσουν να συνεχίσουν από εκεί που έμειναν και οι Hamilton, Massa, Vettel να επανακάμψουν από τα προβλήματα που τους άφησαν με μηδενική συγκομιδή βαθμών. Η W05 δείχνει να είναι με διαφορά το ταχύτερο μονοθέσιο αυτή τη στιγμή και οι υπόλοιπες ομάδες παλεύουν για να κλείσουν την ψαλίδα. Η πρόγνωση του καιρού αναφέρει καταιγίδες για ολόκληρο το τριήμερο, κάτι που μπορεί να ανακατέψει ακόμη περισσότερο την τράπουλα και να προσφέρει ευκαιρίες για διάκριση σε πιο αργούς συνδυασμούς.

Το πρόγραμμα του φετινού αγώνα:

Διαδικασία Ημέρα Ώρα Ελλάδος
Ελεύθερες δοκιμές 1 Παρασκευή 4:00
Ελεύθερες δοκιμές 2 Παρασκευή 8:00
Ελεύθερες δοκιμές 3 Σάββατο 7:00
Κατατακτήριες Σάββατο 10:00
Αγώνας Κυριακή 11:00

Bonus: Δες τα highlights ενός από τους καλύτερους αγώνες που έλαβαν χώρα στη Μαλαισία, το 2001.

[Photo Copyrights: Clive Mason/Getty Images]