tesla-model-s-undergoing-assembly_100393601_h

Σύμφωνα με τον Adam Jonas, αναλυτή της Morgan Stanley, ο δισταγμός πολλών εταιριών να πρωτοπορήσουν πραγματικά στον τομέα της τεχνολογίας καθώς οι οικονομικές συνθήκες που αλλάζουν, ίσως οδηγήσουν σε δραματικές συγχωνεύσεις τη βιομηχανία αυτοκινήτου τα επόμενα 15-20 χρόνια. Συγχωνεύσεις που όταν φτάσουν στο τέλος τους, ίσως αφήσουν τη βιομηχανία με 5-6 μεγάλους “παίκτες”.

Το επιχείρημα του Jonas είναι πως ο κόσμος έχει υπερβολικά πολλούς κατασκευαστές και δεν μπορεί να τους συντηρήσει όλους σε βάθος χρόνου. Ακόμα χειρότερα, οι περισσότεροι από αυτούς, ασχολούνται σε πολύ μεγάλο βαθμό με την εξέλιξη των μοντέλων της επόμενης χρονιάς και όχι με την προσαρμογή τους στις αλλαγές στην τεχνολογία. Με απλά λόγια, όποιος δεν προσαρμόζεται, πεθαίνει.

Φυσικά, όταν μιλάμε για τεχνολογία και αυτοκίνητα, δεν γίνεται να μην πάει η κουβέντα στην Tesla.

Η Tesla θα είναι είτε ο χειρότερος εφιάλτης του Detroit, είτε η σωτηρία του. Κατά τη γνώμη μας, η Tesla ήρθε αρκετά νωρίς ώστε να υπάρχει επαρκής χρόνος για προσαρμογή των άλλων στην κουλτούρα της, αναδιανομή κεφαλαίου καθώς και στρατηγική προσλήψεων. Με σωστή εκτέλεση, το Detroit ίσως τελικά ευχαριστήσει την Tesla Motors για το χαστούκι που του έδωσε όταν το χρειαζόταν.

Ενδιαφέροντα όλα αυτά και ως έναν βαθμό αληθή αλλά θα πω ότι λέω πάντα όταν προκύπτει κάποιος “αναλυτής” που νομίζει πως ανακάλυψε την αλήθεια. Δεν μας λες κάτι καινούριο Adam Jonas και Morgan Stanley. Τα ίδια ακούγαμε και όταν προέκυψε η οικονομική κρίση πριν 5-6 χρόνια και το ίδιο θα μας πούνε κάποιοι 5-6 χρόνια μετά. Και είναι λογικό. Η βιομηχανία αυτοκινήτου είναι διαρκώς μεταβαλλόμενη. Αλλάζει κάθε χρόνο.  5-6 παίκτες όμως; Όχι. Δεν πρόκειται να μείνει η αυτοκινητοβιομηχανία με 5 παίκτες. Σαφώς και θα υπάρξουν συγχωνεύσεις, όπως έγινε τα τελευταία έτη με κάποιους προμηθευτές (και κατασκευαστές) αλλά σε λογικά πλαίσια.

[Πηγή: Detroit News]