2013 Bahrain Grand Prix - Friday

Το πρώτο κομμάτι του ταξιδιού της Formula 1 στις αναπτυσσόμενες αγορές, συνεχίζεται με το Grand Prix του Μπαχρέιν. Το νησιωτικό αυτό κράτος ανέπτυξε την οικονομία του θεαματικά από το 1932 και έπειτα, όταν και βρέθηκαν εκεί τα πρώτα κοιτάσματα πετρελαίου. Αυτό όμως που το έκανε να ξεχωρίσει από τα άλλα κράτη της περιοχής του Περσικού Κόλπου, είναι το γεγονός πως έγινε το πρώτο που εξέλιξε την οικονομία του, επενδύοντας στον τραπεζικό τομέα και τον τουρισμό, η οποία δεν βασίζεται αποκλειστικά στο πετρέλαιο.


Βασικό ρόλο στην αλλαγή του προφίλ που επιχείρησαν στο Μπαχρέιν, έπαιξε το Bahrain International Circuit (BIC), στο οποίο οφείλεται η αυξανόμενη συνειδητοποίηση της κληρονομιάς του βασιλείου και η συνεχώς μεγαλύτερη προβολή του, κυρίως προς το δυτικό κόσμο και την Αραβία. Το δημιούργημα του Hermann Tilke άνοιξε τις πύλες του στους αγώνες το 2004, φιλοξενώντας τη Formula 1, κι από τότε βρίσκεται ανελλιπώς στο καλεντάρι, με μοναδική εξαίρεση το 2011, όταν οι αναταραχές που βρίσκονταν σε εξέλιξη οδήγησαν στην ακύρωση του Grand Prix. Παρά τις κατά καιρούς αντιδράσεις, η F1 δεν φαίνεται να αποχωρεί σύντομα από το BIC, το οποίο φιλοξένησε φέτος 8 από τις συνολικά 12 ημέρες χειμερινών δοκιμών.

Εξαιτίας των χειμερινών δοκιμών, οι ομάδες γνωρίζουν αρκετά καλά τη συμπεριφορά των νέων μονοθεσίων στα 5,412 χιλιόμετρα και τις 15 στροφές της πίστας. Η χάραξή της άλλαξε το 2010 και μεγάλωσε κατά 887 μέτρα για τη δημιουργία του “Endurance Circuit”, με αφορμή τον εορτασμό των 60στών γενεθλίων της Formula 1, όμως επανήλθε στην προηγούμενη μορφή της από το 2012. Το BIC δεν φημίζεται για τις προκλήσεις που θέτει στους οδηγούς, οι οποίοι δεν το τοποθετούν ψηλά στη λίστα με τις αγαπημένες τους πίστες. Οι συνεχείς αλλαγές στην κατεύθυνση και τη δύναμη του αέρα αποτελούν ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα, ενώ, και η άμμος που κάθεται συνεχώς στο οδόστρωμα, παίζει σημαντικό ρόλο. Αυτό μειώνει το κράτημα των μονοθεσίων, παρά τα υψηλά επίπεδα πρόσφυσης που προσφέρει η εξαιρετική άσφαλτος του BIC.

1274px-Bahrain_International_Circuit--Grand_Prix_Layout.svg

Πλεονέκτημα στην πίστα του Μπαχρέιν έχουν τα μονοθέσια που διαθέτουν πολύ καλή μηχανική πρόσφυση, κάτι που σημαίνει πως ομάδες που τα πήγαν καλά στην Αυστραλία, αναμένεται να  πρωταγωνιστήσουν και στη Μέση Ανατολή. Εξίσου σημαντική είναι και η τελική ταχύτητα στις 4 ευθείες που διαθέτει, ενώ δεν απαιτούνται μεγάλα ποσά κάθετης δύναμης. Από πλευράς στροφών, αυξημένη δυσκολία παρουσιάζουν οι 9 και 10, με αρκετούς οδηγούς να έχουν διαφορετική γραμμή από την υποθετικά βέλτιστη, στην προσπάθειά τους να έχουν καλύτερη έξοδο στην πίσω ευθεία της πίστας. Μια από τις πιο τεχνικές είναι και η στροφή 13, η οποία έχει “τυφλό” apex και σε περίπτωση λάθους οδηγεί τα μονοθέσια πάνω στο kerb, στερώντας πολύτιμο χρόνο από τους οδηγούς.

Grands Prix: 9

Πολυνίκης οδηγός: 3 F.Alonso

Πολυνίκης ομάδα: 4 Ferrari

Ταχύτερος γύρος: 1:30.252 – M.Schumacher, Ferrari (2004)

https://www.youtube.com/watch?v=RutNdG1o8_o

Τα δυο προηγούμενα χρόνια το βάθρο στον αγώνα του Μπαχρέιν ήταν πανομοιότυπο. Ο Sebastian Vettel (Red Bull) ήταν νικητής, ο Kimi Raikkonen (Lotus) δεύτερος και ο Romain Grosjean (Lotus) τρίτος, τόσο το 2012, όσο και το 2013, με τη Lotus να εκμεταλλεύεται το “ευγενικό” ως προς τα λάστιχα μονοθέσιο της, σε μια πίστα που φθείρει αρκετά τα πίσω ελαστικά.

Έτος Νικητής Ομάδα-Κινητήρας Pole Position Ομάδα-Κινητήρας
2013 S.Vettel Red Bull-Renault N.Rosberg Mercedes
2012 S.Vettel Red Bull-Renault S.Vettel Red Bull-Renault
2010 F.Alonso Ferrari S.Vettel Red Bull-Renault
2009 J.Button Brawn-Mercedes J.Trulli Toyota
2008 F.Massa Ferrari R.Kubica BMW Sauber
2007 F.Massa Ferrari F.Massa Ferrari
2006 F.Alonso Renault M.Schumacher Ferrari
2005 F.Alonso Renault F.Alonso Renault
2004 M.Schumacher Ferrari M.Schumacher Ferrari

 

Φέτος, ο αγώνας θα ξεκινήσει απόγευμα και θα ολοκληρωθεί υπό το φως των προβολέων. Αυτό θα παίξει σημαντικό ρόλο στις θερμοκρασίες των ελαστικών, αφού ο ήλιος και η ζέστη δεν θα τα ταλαιπωρήσουν τόσο πολύ όπως τις προηγούμενες χρονιές, με την Pirelli να επιστρέφει στη μεσαία (λευκό σιρίτι) και τη μαλακή γόμα (κίτρινο σιρίτι). Επίσης, θα υπάρχουν δυο ζώνες DRS, αφού προσπεράσματα είναι δύσκολο να πραγματοποιηθούν στο BIC. Η πρώτη θα βρίσκεται στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού και το σημείο ανίχνευσης στις στροφές 14-15, με τη στροφή Michael Schumacher που ακολουθεί –την πρώτη της πίστας- να αποτελεί το καλύτερο σημείο για προσπέρασμα. Η δεύτερη θα βρίσκεται στην πίσω ευθεία,με σημείο ανίχνευσης στις στροφές 9 και 10.

Ο δεύτερος αγώνας και οι πρώτες δοκιμές του Μπαχρέιν, απέχουν μόλις 4 ημέρες μεταξύ τους, επομένως η διαφορά της W05 από τα υπόλοιπα μονοθέσια είναι εξαιρετικά δύσκολο να μικρύνει. Η φύση της πίστας και τα “πειστήρια” της Mercedes σε Αυστραλία και Μαλαισία, τοποθετούν τη Γερμανική ομάδα και τους οδηγούς της, ως το απόλυτο φαβορί για την pole, τη νίκη και το 3στα3.

Το πρόγραμμα του φετινού αγώνα:

Διαδικασία Ημέρα Ώρα Ελλάδος
Ελεύθερες δοκιμές 1 Παρασκευή 14:00
Ελεύθερες δοκιμές 2 Παρασκευή 18:00
Ελεύθερες δοκιμές 3 Σάββατο 15:00
Κατατακτήριες Σάββατο 18:00
Αγώνας Κυριακή 18:00

[Photo Copyrights: Steven Tee/LAT Photographic]