Mercedes AMG

Στο Μαλαισιανό Grand Prix έλειπε κάτι από την σειρά άρθρων που έχουν καθιερώσει φέτος. Ήταν ο επίλογος, η ανάλυση του αγώνα, αν προτιμάς. Αν και δεν έχει πολλή σημασία, αυτό (δεν) συνέβη λόγω προσωπικών θεμάτων, ωστόσο αυτά ανήκουν στο παρελθόν και ο τρίτος φετινός αγώνας θ’ αναλυθεί διεξοδικά, καθώς πέρα από θεαματικός, ίσως να μπέρδεψε κάποιους, ειδικά με την είσοδο του Αυτοκινήτου Ασφαλείας στην πίστα.

Πριν ξεκινήσουμε την ανάλυσή, ας συνοψίσουμε συμπερασματικά το περασμένο Grand Prix: η πεποίθηση του Christian Horner, Προέδρου της Red Bull Racing, ήταν ότι η Mercedes (και οι… πελάτες τής Mercedes-Benz) θα είχε αυξημένη ανταγωνιστικότητα στο Μπαχρέιν σε σχέση με τη Μαλαισία. Ο λόγος ήταν απλός: η χάραξη της πίστας στο Μπαχρέιν περιέχει 4 μεγάλες ευθείες, κάτι που σημαίνει ότι η δύναμη του power unit παίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Και ακριβώς αυτό ήταν που είδαμε: πέρα από την ξεκάθαρη κυριαρχία τής Mercedes, δυνατές ήταν και οι υπόλοιπες 3 ομάδες που χρησιμοποιούσαν τον Mercedes-Benz PU106A Hybrid, με τις Force India, Williams και McLaren να είναι δύσκολοι αντίπαλοι για τις Red Bull και Ferrari.

Οι δύο τελευταίες προαναφερθείσες ομάδες, δεν είχαν πολύ καλό απόγευμα στο Μπαχρέιν: η έλλειψη δύναμης στα power units των Renault και Ferrari ήταν ολοφάνερη, όμως στην περίπτωση της ιταλικής ομάδας, η έλλειψη δύναμης δεν ήταν ο μοναδικός πονοκέφαλος: υπήρχε -και υπάρχει- μεγάλη ανάγκη για προσθήκη κάθετης δύναμης στην F14 T. Αυτή δεν μπορεί να έρθει μέσα από τις ρυθμίσεις του μονοθεσίου (στήσιμο ή set up, αν προτιμάς). Οι οδηγοί δεν είχαν πρόβλημα με τη συμπεριφορά τού μονοθεσίου, αλλά με το γεγονός ότι δεν μπορούσαν να τ’ οδηγήσουν όπως οι οδηγοί τής Mercedes για παράδειγμα, και φυσικά αυτό αποτυπώνεται στο αποτέλεσμα, αλλά και στην μέχρι στιγμής βαθμολογίας.

Ας περάσουμε σιγά-σιγά στο κύριο μέρος τού άρθρου. Πριν από αυτό, επισημαίνω πως θ’ αναλυθούν μόνο οι 10 πρώτοι οδηγοί. Η McLaren δεν υπάρχει πουθενά στην πρώτη 10άδα, αφού είδε και τα δύο μονοθέσιά της να ολοκληρώνουν πρόωρα τον αγώνα, με πρόβλημα στο συμπλέκτη. Ο Jenson Button θα μπορούσε να πάρει τους 10 βαθμούς τής 5η θέση, όμως η αξιοπιστία δεν ήταν σύμφωνη μ’ αυτό, συνεπώς δε θ’ ασχοληθούμε καθόλου με τη βρετανική ομάδα. Παρ’ όλα αυτά, αν έχεις κάποια θέλεις ν’ αναλύσουμε κάτι στον αγώνα των Βρετανών, μπορείς κάλλιστα να το γράψεις στα σχόλια. Για να ξεκινήσουμε, λοιπόν:

Mercedes AMG

Δε θα μπορούσαμε να μην αρχίσουμε από την απόλυτη κυρίαρχο στο Μπαχρέιν. Η Mercedes W05 όρισε μια νέα κατηγορία σε όλο το Grand Prix, μια κατηγορία στην οποία αγωνιζόταν μόνο οι Lewis Hamilton και Nico Rosberg. Από την Παρασκευή, το γερμανικό μονοθέσιο έδειχνε απλησίαστο, κάτι που φάνηκε τόσο το Σάββατο όσο και την Κυριακή. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι, όταν το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έφυγε από την πίστα και οι Hamilton και Rosberg πίεσαν πολύ την W05 -όπως όλοι οι οδηγοί τα μονοθέσιά τους-, η διαφορά από τον τρίτο Perez έφτασε τα 23 δευτερόλεπτα μέσα σε 11 γύρους! Οι δύο οδηγοί μάς χάρισαν μια εκπληκτική μάχη για την 1η θέση, παρόλο που ο Τεχνικός Διευθυντής τής ομάδας, Paddy Lowe, τους είπε να “φέρουν πίσω τα μονοθέσια”, ξεκαθαρίζοντας αργότερα ότι ήθελε να δει μια καθαρή μάχη χωρίς απώλειες.

Lewis Hamilton

Ο Πρωταθλητής τού 2008 δεν κατάφερε να πάρει την τρίτη συνεχόμενη pole position, έτσι εκίνησε από την δεύτερη θέση. Ξεκίνησε τον αγώνα αρκετά καλά για να μπορέσει να φέρει το μονοθέσιό του δίπλα σ’ αυτό του Rosberg. Μπορεί να ήταν λίγο πιο πίσω από τον team-mate όταν μπήκε στη ζώνη φρεναρίσματος για την πρώτη στροφή, όμως το γεγονός ότι είχε την εσωτερική και φρέναρε λίγο αργότερα και καλύτερα από τον Rosberg, του επέτρεψε να πάρει από νωρίς την πρωτοπορία τού αγώνα, αν και γνώριζε ότι δε θα ήταν εύκολο να την κρατήσει μέχρι το τέλος, διότι ο Γερμανός ήθελε να τον νικήσει, στην εσωτερική μονομαχία που έχουν οι δυο τους.

Και αυτό το κατάλαβε από την αρχή, δεχόμενος πίεση στην επόμενη μεγάλη ευθεία. Οι δυο τους ήρθαν δίπλα-δίπλα στην 4η στροφή, αλλά ο 29χρονος κατάφερε να κρατήσει την πρώτη θέση. Στους πρώτους 5 γύρους, η διαφορά ήταν στο 1.5 δευτερόλεπτο, και μέχρι τον 14ο γύρο ήταν στο 1.3 με 1.5 δευτερόλεπτο. Στον 15ο γύρο, όμως, η διαφορά κατέβηκε στο 1.1 δευτερόλεπτο, και στη συνέχεια έγινε 0.9 δευτερόλεπτα στον 16ο γύρο και μισό δευτερόλεπτο στον 17ο γύρο. Ήταν σαφές ότι τα μαλακά ελαστικά τού Hamilton είχαν φτάσει στον τέλος τους και η πρωτοπορία χάθηκε για λίγα μέτρα στην πρώτη στροφή τού 18ου γύρου, αλλά ο Βρετανός διατήρησε τη γραμμή του και πέρασε ξανά μπροστά. Το ίδιο έγινε και στον 19ο γύρο: ο Rosberg πέρασε και πάλι στην πρώτη στροφή, και ο Hamilton από την άμυνα πέρασε στην επίθεση: δεν προσπέρασε στα φρένα για την 4η στροφή, όμως κατάφερε να έχει την εσωτερική για τη στροφή 6, και η πρώτη θέση ήταν ξανά στα χέρια του.

1Αρκετές φορές βρέθηκαν δίπλα οι δύο W05…

Αυτή η δυνατή μάχη σήμαινε το τέλος για τα μαλακά ελαστικά. Έτσι, δεν είχε άλλη επιλογή από το να μπει στα pits στο τέλος τού 19ου γύρου, επιλέγοντας ξανά τη μαλακή γόμα, την οποία έβαλε σε 2.7 δευτερόλεπτα. Με αυτόν τον τρόπο, ολοκληρώθηκε ένα πιεστικό και αγχωτικό stint γι’ αυτόν, αλλά συναρπαστικό για ‘μάς. Στη συνέχεια, για να μη βρεθεί στην δεύτερη θέση, πίεσε φοβερά την W05, και τελικά ήταν ξανά πρώτος, μετά από το pit stop τού team-mate του. Ο Rosberg επέλεξε τη μέση γόμα και ο Hamilton ήταν 6.1 δευτερόλεπτα μπροστά. Βέβαια, ο δρόμος για τη νίκη είχε 3 προϋποθέσεις: ελεγχόμενη κατανάλωση καυσίμου, διαχείριση ελαστικών και αύξηση διαφοράς από τον Nico. Πράγματι, τα έκανε και τα τρία: κατάφερε να φτάσει τη διαφορά στα 9.8 δευτερόλεπτα στον 39ο γύρο, και μάλιστα δείχνοντας πως τα ελαστικά μπορούν ν’ αντέξουν για ακόμα λίγους γύρους.

Με τις πιθανότητες για βροχή να είναι μηδενικές, αυτό που δεν ήθελε ο Hamilton ήταν ένα πρόβλημα στο μονοθέσιό του ή την έξοδο του Αυτοκινήτου Ασφαλείας. Δυστυχώς για τον ίδιο, έγινε το δεύτερο, στον 41ο γύρο, κάτι που σήμαινε ότι θα είχε μειονέκτημα με τη μέση γόμα για το τελευταίο μέρος τού αγώνα. Μόλις το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έφυγε από την πίστα, η διαφορά του από τον Γερμανό ήταν στο μισό δευτερόλεπτο, κι έγινε 1 δευτερόλεπτο στον επόμενο γύρο, τον 48ο. Τα πράγματα, όμως, αντιστράφηκαν από τον 49ο γύρο: η διαφορά γινόταν όλο και πιο μικρή, και ο “Billion Dollar Man” ήταν αναγκασμένος να παίξει ξανά άμυνα, έχοντας πιο “αργά” ελαστικά στο μονοθέσιό του.

2… όμως ο Hamilton αποδείχτηκε πολύ σκληρός για να “πεθάνει”

Η επίθεση από τον team-mate του ήρθε στον 52ο γύρο, ξανά στην πρώτη στροφή: ο Hamilton είχε την εξωτερική στην πρώτη στροφή, όμως κατάφερε να μείνει μπροστά. Στην στροφή 4, βρισκόταν στην εσωτερική πλευρά, κρατώντας με μεγάλη δυσκολία τους 25 βαθμούς. Συνεχίζοντας να πιέζει όσο μπορούσε την W05, είδε ξανά τον Rosberg στην εσωτερική τής πρώτης στροφής στον 53ο γύρο, ωστόσο ο Γερμανός έχασε για λίγο το φρενάρισμα, με αποτέλεσμα ο Βρετανός να ξαναπαίρνει την πρώτη θέση λίγα μέτρα μετά. Συνέχιζε να κινείται όσο πιο γρήγορα μπορούσε μέχρι το τέλος -ο Peter Bonnington τού είπε ότι μπορούσε να προσθέτει επιπλέον δύναμη στις εξόδους των στροφών-, με τη διαφορά να είναι γύρω στο δευτερόλεπτο, αλλά ο Hamilton δεν υποχρεώθηκε να παίξει ξανά τόσο σκληρή άμυνα. Έτσι, έφτασε σε μια από τις πιο δύσκολες νίκες τής καριέρας του, αλλά ταυτόχρονο και πιο “ντόμπρα” νίκη, γιατί κατάφερε να μείνει μπροστά με τη μέση γόμα, παίζοντας υποδειγματική άμυνα απέναντι στις επιθέσεις τού team-mate του.

Nico Rosberg

Έχοντας 3 “ήττες” σε FP1, FP2 και FP3, ο Nico Rosberg σταμάτησε το σερί αυτό τού Hamilton στις κατατακτήριες, με την 5η pole position τής καριέρας τους, και φυσικά ήθελε να τη μετατρέψει στην 5η του νίκη. Όμως, η εκκίνησή του δεν τον βοήθησε: άργησε ελάχιστα ν’ αφήσει τον συμπλέκτη και αυτό ήταν αρκετό για να μην μπορεί να υπερασπιστεί την πρώτη θέση. Σαν οδηγός που μισεί την ήττα, ειδικά από τον team-mate του, δεν άφησε τόσο εύκολα να χαθεί η πρώτη θέση: κόλλησε πίσω από τον Βρετανό κι έκανε την επίθεσή του, βγαίνοντας στην εξωτερική πλευρά για τη στροφή 4. Αυτό που ήθελε να κάνει δεν ολοκληρώθηκε με επιτυχία, καθώς ο Hamilton, εκτός από ένας άκρως επιθετικός οδηγός τα καταφέρνει περίφημα και όταν βρίσκεται σε αμυντική θέση.

Στους πρώτους 5 γύρους, βρέθηκε 1.5 δευτερόλεπτο μακριά από την κορυφή και η διαφορά αυτή ήταν -με μικρές μεταβολές- σταθερή μέχρι και τον 14ο γύρο. Έχοντας διαχειριστεί αρκετά καλύτερα τα ελαστικά του, ξεκίνησε να μειώνει τη διαφορά από τον 15ο γύρο, στα 1.2 δευτερόλεπτα, τα οποία έγιναν 0.9 στη συνέχεια. Βλέποντας τον Hamilton να είναι πιο αργός σ’ εκείνο το σημείο, δεν έχασε την ευκαιρία να τον πιέσει και μάλιστα να τον περάσει για λίγο στον 18ο γύρο. Μπήκε από την εσωτερική για την πρώτη στροφή, όμως έχασε για λίγα μέτρα το φρενάρισμα, κι έτσι βρέθηκε ξανά δεύτερος. Έριξε τη δεύτερη βολή στον επόμενο γύρο, στο ίδιο σημείο, πάτησε το αριστερό πεντάλ πιο σωστά, μα ο team-mate του δεν έλεγε να του “δώσει” την πρώτη θέση.

3Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έδωσε στον Rosberg μια πανίσχυρη ελπίδα για νίκη…

Το πρώτο pit stop για τον Γερμανό ήρθε στον 21ο γύρο, και η Mercedes επέλεξε να του βάλει τη μέση γόμα, με τον ισχυρισμό ότι έχουν μια πιο “ανοιχτή”, εναλλακτική και προσαρμόσιμη στρατηγική. Οι μηχανικοί άργησαν κατά 2 δέκατα σε σχέση με τον Hamilton να του αλλάξουν ελαστικά (2.9 δευτερόλεπτα) και βρέθηκε αρκετά πίσω από τον Βρετανό. Ο λόγος είναι απλός: ο Hamilton, με φρέσκα μαλακά ελαστικά, πίεσε την W05 στα όριά της. Στον 20ο γύρο (μόλις ο Hamilton βγήκε από τα pits), έκανε χρόνο 1:59.3· στον 21ο, 1:39.7· στον 22ο, 1:39.6. Από την πλευρά του,  ο Nico ολοκλήρωσε τον 22ο γύρο (μόλις βγήκε από τα pits) σε 2:01.0, ενώ έχασε άλλα 4 συνολικά δευτερόλεπτα από στους γύρους πριν και αμέσως μετά το pit stop, με αποτέλεσμα να βρεθεί στα 6 δευτερόλεπτα πίσω από τον Hamilton στον 22ο γύρο.

Η “εναλλακτική” αυτή στρατηγική σίγουρα δεν άρεσε στον Rosberg, διότι έβλεπε τη διαφορά του από τον Hamilton ν’ ανοίγει σχεδόν σε κάθε γύρο. Στον 35ο γύρο, η διαφορά ξεπέρασε τα 9 δευτερόλεπτα και ο 28χρονος σίγουρα σκεφτόταν πως δεν μπορεί να διεκδικήσει τη νίκη. Τα 10 δευτερόλεπτα ήταν κοντά στο να χωρίσουν πλέον τους δύο οδηγούς, μέχρι που ο Pastor Maldonado με μία ηλίθια και μη επαγγελματική ενέργεια έβγαλε εκτός αγώνα τον δύσμοιρο Esteban Gutierrez. Με το που πληροφορήθηκε ότι η SLS AMG έβαλε μπροστά τον V8 της σκέφτηκε: “Bingo! Αυτή είναι η ευκαιρία μου! Η νίκη είναι δική μου!” Ήξερε καλά ότι ο Hamilton ήταν υποχρεωμένος από τους κανονισμούς να βάλει τη μέση γόμα, όταν ο ίδιος θα είχε στο μονοθέσιό του ολόφρεσκα μαλακά ελαστικά, τα οποία είναι φυσικά πιο γρήγορα. Στο “αίτημα” του Lowe να τερματίσουν με ασφάλεια τον αγώνα, ο Nico απάντησε καταφατικά, αλλά αυτό -ευτυχώς- δε σήμαινε πως δε θα παλέψει για την πρώτη θέση.

4… αλλά τελικά συνεχάρη τον team-mate του για τη νίκη

Η δράση ξεκίνησε στον 47ο γύρο και φυσικά έδειξε από την αρχή τις άκρως επιθετικές του προθέσεις: βγήκε καλύτερα από την πρώτη στροφή, βρέθηκε ξανά στην εξωτερική πλευρά για τη στροφή 4, και για άλλη μια φορά διαπίστωσε πως ο Hamilton θα έκανε ό,τι περνούσε από το χέρι του για να μη χάσει τη νίκη. Παραδόξως, στον 48ο γύρο, η διαφορά ανέβηκε στο 1 δευτερόλεπτο, πέφτοντας στα 9 δέκατα στον 49ο γύρο, στα 6 δέκατα στον 50ο γύρο και στο μισό δευτερόλεπτο στον 51ο γύρο. Στην αρχή τού 52ου γύρο, είδαμε για πολλοστή φορά τον Rosberg να είναι δίπλα-δίπλα στην πρώτη στροφή, δίχως να καταφέρνει να περάσει και ξανά να είναι ρόδα με ρόδα στη στροφή 4, αλλά ο team-mate του δεν τα παρατούσε κι έκανε το ίδιο. Τελευταία επίθεση -λίγο άτσαλη- στην πρώτη στροφή τού 53ου γύρου: ξανά είχε την εσωτερική, ξανά βρέθηκε για λίγο μπροστά, ξανά ο Hamilton είχε καλύτερη έξοδο και πέρασε μπροστά. Στους υπόλοιπους 4 γύρους, δεν βρέθηκε σε θέση βολής, και είδε τον εαυτό του να μην μπορεί να περάσει τον team-mate του παρόλο που είχε σημαντικό πλεονέκτημα με τη μαλακή γόμα.

Force India

Ας κατέβουμε μία κατηγορία, για ν’ αναλύσουμε τις ομάδες που ήταν αιώνες πίσω από τη Mercedes. Το 2009, η Force India άφηνε τη Ferrari για να ξεκινήσει συνεργασία στον τομέα των κινητήρων με τη Mercedes-Benz και σίγουρα δεν έχει μετανιώσει για τη συγκεκριμένη επιλογή, ιδιαίτερα φέτος, όπου το power unit των Γερμανών είναι το καλύτερο. Η ινδική ομάδα έχει δείξει και στο παρελθόν ότι έχει αυξημένη ανταγωνιστικότητα σε πίστες με μεγάλες ευθείες, και ήξερε ότι στο Μπαχρέιν, η VJM07 θα είναι ένα πολύ δυνατό μονοθέσιο, όπως κι έγινε: ο Sergio Perez σημείωσε τον 5ο καλύτερο χρόνο στις κατατακτήριες, αν και ο Nico Hulkenberg έμεινε εκτός Q3. Στον αγώνα, το ινδικό μονοθέσιο ήταν άψογα στημένο, ικανό να εκμεταλλευτεί όλη τη δύναμη στον πίσω άξονα. Ο Perez έκανε έναν από τους καλύτερους αγώνες τής καριέρας του, και ο Hulkenberg είχε για ακόμα μία φορά πολύ καλή απόδοση. Πάμε να εξηγήσουμε το γιατί.

Sergio Perez

Ο Μεξικανός, λόγω ποινής τού Ricciardo, έβαλε το μονοθέσιό του στην 4η θέση τού grid, έχοντας δίπλα του τον Bottas. Η εκκίνησή του ήταν αρκετά καλή για να βρεθεί μπροστά από τον Bottas. Μια άλλη Williams, όμως, τού πήρε την τρίτη θέση, και ήταν φυσικά ο Massa, που βρέθηκε μπροστά του στην πρώτη ζώνη φρεναρίσματος, κάτι που ανάγκασε τον 24χρονο να μπλοκάρει παρατεταμένα τον εμπρός δεξί τροχό του, προκειμένου ν’ αποφεύγει την επαφή με τον Βραζιλιάνο. Οι δύο Williams τον είχαν κάνει “sandwich” και η διαφορά του από τον Massa άνοιγε με πολύ αργό ρυθμό στους πρώτους 5 γύρους, όταν και ο ίδιος απομακρυνόταν με πολύ αργά βήματα από τον Bottas. Από τον 6ο γύρο μέχρι και τον 10ο, είχε στα 9 δέκατα μπροστά του τον Massa και δεν κοιτούσε πλέον τους καθρέφτες του, μιας και ο Bottas είχε μπει στα pits.

Motor Racing - Formula One World Championship - Bahrain Grand Prix - Race Day - Sakhir, BahrainΆξια η παρουσία τού Perez στο βάθρο…

Στον 11ο γύρο, η διαφορά έπεσε στο μισό δευτερόλεπτο και η τρίτη θέση έγινε δική του στον επόμενο γύρο, στη στροφή 4: φρέναρε νωρίτερα, θέλοντας να έχει καλύτερη έξοδο, και όλα κύλισαν σύμφωνα με το σχέδιο. Το καλό γι’ αυτόν ήταν ότι η FW36 είχε φθείρει με τα ελαστικά πιο γρήγορα και ο Massa μπήκε στα pits στον 13ο γύρο, όταν και σε διαφορετική στρατηγική. Στα 3 δευτερόλεπτα πίσω του ήταν ο Button, αλλά δε δεχόταν πίεση και μπήκε για την πρώτη του αλλαγή στον 16ο γύρο. Η μαλακή γόμα επιλέχθηκε ξανά -η αλλαγή πραγματοποιήθηκε σε 2.9 δευτερόλεπτα- και, όταν βγήκε στην πίστα, βρέθηκε πίσω από τον Hulkenberg (είχε αλλάξει ελαστικά στον 15ο γύρο) κι έχοντας σαν στόχο το βάθρο, έπρεπε να περάσει τον team-mate του, ξεκινώντας να τον πιέζει δίχως καθυστέρηση. Ο “Hulk” είχε μπροστά του τις δύο Williams κι έχανε χρόνο, με τον Perez να το εκμεταλλεύεται αυτό να τον περνά στον 26ο γύρο, στην έξοδο της στροφής 4.

Motor Racing - Formula One World Championship - Bahrain Grand Prix - Race Day - Sakhir, Bahrain… όντας όλο το Σαββατοκύριακο καλύτερος από τον Hulkenberg

Το εμπόδιο τού team-mate του είχε ξεπεραστεί και μπροστά του, στην τρίτη θέση ήταν ο Massa. Έχοντας κατά 3 γύρους πιο φρέσκια μαλακή γόμα πήρε την τρίτη θέση και πάλι στη στροφή 4. Πίσω του ήταν ο Hulkenberg (ο Massa είχε μπει ξανά στα pits), στο 1 δευτερόλεπτο μέχρι και τον 32ο γύρο. Η δεύτερη του αλλαγή πραγματοποιήθηκε στον 34ο γύρο, και η μαλακή γόμα έδωσε τη θέση της στην μέση. Όταν επέστρεψε στον αγώνα, βγήκε πίσω από τον Alonso (είχε βάλει τη μέση γόμα στον 28ο γύρο) κι έκανε αυτό που δεν έκανε στη Μαλαισία το 2012: τον προσπέρασε, με τη βοήθεια του DRS, στα φρένα για τη στροφή 11, ανεβαίνοντας στην 5η θέση. Πριν από την έξοδο του Αυτοκινήτου Ασφαλείας πλησίαζε τον Massa, αλλά ο Βραζιλιάνος μπήκε γρήγορα στα pits. Στους τελευταίους 11 γύρους, ο Hulkenberg ήταν αρχικά πίσω του και η διαφορά τους μεγάλωνε σταδιακά. Στους τελευταίους γύρους, ο Ricciardo είχε περάσει στην 4η θέση, μείωσε τη διαφορά στο δευτερόλεπτο, αλλά στο βάθρο υπήρχε ήδη η μεξικάνικη σημαία.

Nico Hulkenberg

Η 11η θέση δεν είναι και η πιο ελπιδοφόρα για να ξεκινήσεις τον αγώνα και η μια καλή εκκίνηση είναι επιτακτική ανάγκη όταν ξεκινάς από μία τέτοια θέση. Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Nico Hulkenberg πέρασε τον Vettel και επέλεξε την εσωτερική πλευρά για τα φρένα τής πρώτης στροφής. Αυτό τον έφερε δίπλα στον Alonso, αλλά και τελικά βρέθηκε μπροστά από τον Ισπανό στη στροφή 5, έχοντας ανέβει στην 7η θέση, μία θέση που έχασε στη συνέχει από τον δις Πρωταθλητή, στη στροφή 8. Προσπάθησε να περάσει στις δύο δεξιές που ακολουθούσαν, αλλά άργησε υπερβολικά στο φρενάρισμα για τη στροφή 10 και ο Alonso έμεινε μπροστά. Το έχει κάνει και στο παρελθόν και δεν είχε κανένα πρόβλημα να το κάνει και πάλι. Φυσικά, εννοώ ότι έπρεπε να πιέσει και να προσπεράσει τον “El Nano”. Πράγματι, το έκανε στον 5ο γύρο, στα φρένα για την πρώτη στροφή, με τον 32χρονο να λέει πως δεν έχει δύναμη και τον Luca di Montezemolo να είναι απογοητευμένος από τα όσα έβλεπε.

GP BAHRAIN F1/2014Για τρίτο συνεχόμενο αγώνα, ο “Hulk” μονομάχησε με τον Alonso, και τον νίκησε αυτή τη φορά…

Η 7η θέση, λοιπόν, ήταν και πάλι δική του, αλλά ήθελε ν’ ανέβει πιο ψηλά και ο Button ήταν ο επόμενος που έπρεπε να προσπεράσει. Η διαφορά μεταξύ των δύο μειωνόταν και ο Hulkenberg μπήκε στο δευτερόλεπτο στον 9ο γύρο. Έως και τον 14ο γύρο, ο Button τον κρατούσε πίσω του στα 9 δέκατα, και ο Γερμανός θέλησε να περάσει μέσω στρατηγικής: μπήκε στα pits για τη μαλακή γόμα στον 15ο γύρο, δύο γύρους πριν από τον Button, αλλά ήταν άτυχος, καθώς βγήκε πίσω από τον Raikkonen που είχε αλλάξει ελαστικά στον 13ο γύρο. Η επιλογή ήταν μία: να περάσει άμεσα τον Kimi· και το έκανε, στην έξοδο της στροφής 8. Ελάχιστα μπροστά από τον Kimi ήταν ο Daniil Kvyat και τον πέρασε στα επόμενα μέτρα· πλέον ήταν στην 11η θέση. Μάντεψε ποιος ήταν ΠΑΛΙ μπροστά του; Φυσικά ο Alonso! Δε σου κρύβω ότι χαμογέλασα εκείνη τη στιγμή, γιατί ο Γερμανός έχει εξελιχθεί στον κακό δαίμονα του Ferni. Μπορείς να φανταστείς τι έγινε: τον προσπέρασε για άλλη μία φορά, στον 18ο γύρο.

Motor Racing - Formula One World Championship - Bahrain Grand Prix - Race Day - Sakhir, Bahrain… με την ήττα να έρχεται από τον “καυτό” Μεξικανό

Μέσα από τα pits, ο Hulkenberg βρέθηκε πίσω και από τον Perez, ο οποίος είχε κατά έναν γύρο πιο φρέσκα μαλακά ελαστικά. Από τον 18ο γύρο μέχρι και τον 25ο, ο “Checo” δεν άφηνε τον team-mate του να προσπεράσει, αλλά αναγκάστηκε να δώσει την τρίτη θέση στον 26ο γύρο, στη στροφή 4. Σε όλο το δεύτερο του stint, είχε πολύ κοντά τον Perez, ωστόσο δε δεχόταν ιδιαίτερη πίεση και μπήκε έναν γύρο μετά από τον Μεξικανό, στον 35ο, για να βάλει τη μέση γόμα με την οποία θα έφτανε μέχρι το τέλος. Με την είσοδο του Αυτοκινήτου Ασφαλείας ήταν στην 4η θέση και το μυαλό του ήταν αρχικά μπροστά, στον Perez. Τα πράγματα άλλαξαν στον 50ο γύρο: ο Ricciardo είχε περάσει τον Vettel και πλησίαζε πολύ γρήγορα. Λιγότερο από 3 γύρους κράτησε η άμυνα του, αφού ήταν αδύνατο να κρατήσει πίσω του τον Αυστραλό. Στους τελευταίους 4 γύρους, μπορεί να είχε κοντά του τον Vettel, αλλά έφτασε με σχετική άνεση στον τερματισμό και την 5η θέση.

Red Bull Racing

Με πλήρη αυτογνωσία έφτασε η Red Bull στο Μπαχρέιν: ήξερε ότι τα μονοθέσια με κινητήρα Mercedes να έχουν πλεονέκτημα, και ο ρεαλιστικός στόχος ήταν να γίνει η κορυφαία ομάδα που δε χρησιμοποιούσε το γερμανικό power unit. Όντως, αυτό έγινε, διότι η RB10 είναι ένα πολύ καλό αεροδυναμικά μονοθέσιο και μάλιστα είναι πολύ σταθερό στο φρενάρισμα. Ο Daniel Ricciardo έδειξε ξανά την ταχύτητά του στις κατατακτήριες, όμως, λόγω ποινής, ξεκίνησε από τον 13η θέση, 3 θέσεις πίσω από τον Sebastian Vettel, που ήταν κατώτερος των προσδοκιών σε όλο το Grand Prix. Ο μικρός έδειξε στον Πρωταθλητή ότι θα είναι πιο δύσκολος αντίπαλος από τον Mark Webber, και ο τρίτος αγώνας θα πρέπει να είναι ένα μάθημα για τον Vettel.

Daniel Ricciardo

Δεν είναι ό,τι καλύτερο για την ψυχολογία σου να έχεις κάνει τον 3ο καλύτερο χρόνο στις κατατακτήριες και να ξεκινάς 13ος. Όπως και στην περίπτωση του Hulkenberg, η εκκίνηση πρέπει να είναι καλή, κάτι που δε συνέβη στην περίπτωση τού Daniel Ricciardo. Συν τοις άλλοις έπρεπε ν’ αντιμετωπίσει και τα μονοθέσια που βρισκόταν δίπλα του και περιόριζαν τις κινήσεις του, με την κατάταξη στο πρώτο γύρο να τον δείχνει 12ο, πίσω από τον Kevin Magnussen. Όσο κι αν πίεζε, ο Δανός τον κράτησε πίσω του μέχρι τον και 10ο γύρο. Το προσπέρασμα ήρθε στον 11ο γύρο, στη στροφή 11 και μπροστά του ήταν ο Vettel, στην 9η θέση, 3 δευτερόλεπτα μακριά. Στον 12ο γύρο, μείωσε τη διαφορά κατά 1.2 δευτερόλεπτα(!), ενώ πήρε άλλα 9 δέκατα στον 13ο γύρο. Το αποτέλεσμα; Η διαφορά να πέσει στο μισό δευτερόλεπτο στον 14ο γύρο. Έναν γύρο μετά, ο Ricciardo είπε ότι έχανε χρόνο πίσω από τον Vettel, ζητώντας από τη Red Bull να του πει τι έπρεπε να κάνει. Η απάντηση ήρθε άμεσα, με την αυστριακή ομάδα να λέει στον Vettel να αφήσει τον team-mate του να περάσει, όπως κι έγινε.

F1 Grand Prix of Bahrain - PreviewsΚάθε λόγο έχει για να είναι χαρούμενος ο Ricciardo…

Στον 16ο γύρο, βρισκόταν ήδη στην 5η θέση και το πρώτο του stint τελείωσε στον 18ο γύρο. Η μέση γόμα αποτέλεσε την επιλογή του και προσπέρασε γρήγορα τον Kvyat στον 20ο γύρο, βλέποντας ξανά μπροστά του τον Vettel, που είχε βάλει τη μαλακή γόμα στον 16ο γύρο. Μεταξύ τους διαφορά ήταν στα 5 δευτερόλεπτα, αλλά ο Vettel είχε μπροστά του τον πιο αργό Raikkonen και ο Αυστραλός μείωνε τη διαφορά. Τελικά, ο Vettel πέρασε τον Φινλανδό και ο 24χρονος είχε την ίδια “αποστολή”. Δεν μπορούσε, όμως, να περάσει τον Kimi και το κακό ήταν διπλό, γιατί ερχόταν πίσω του ο Bottas. Τελικά, το πολυπόθητο για τον Daniel προσπέρασμα πραγματοποιήθηκε στον 32ο γύρο, στη στροφή 4: μπήκε από την εξωτερική και βγήκε από την εσωτερική, μια τακτική που δούλεψε σωστά. Ο Vettel ήταν στα 5.5 δευτερόλεπτα μπροστά και το δεύτερο pit stop έγινε στον 35ο γύρο, βάζοντας τα μαλακή ελαστικά. Επιστρέφοντας στην πίστα, ήταν και πάλι πίσω από τον Raikkonen (είχε μπει στα pits στον 33ο γύρο), όμως, αυτή τη φορά, πέρασε αμέσως τον Πρωταθλητή τού 2007, στον 37ο γύρο, στην στροφή 4. Στον ίδιο γύρο, μάλιστα, πέρασε και τους Magnussen και Maldonado, ανεβαίνοντας στην 10η θέση, με τον Vettel να είναι μπροστά του στα 3 δευτερόλεπτα, διαφορά που μειωνόταν, αλλά το Αυτοκίνητο Ασφαλείας δεν επέτρεψε στον Αυστραλό να περάσει ξανά τον team-mate του.

F1 Grand Prix of Bahrain - Race… ειδικά μετά από την ενδοοικογενειακή νίκη

Η υπομονή είναι αρετή, και ο Ricciardo, όσο γυρνούσε πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, έβλεπε πού θα “χτυπήσει”, στα ίσια αυτή τη φορά. Και οι δύο είχαν τη μαλακή γόμα (ο Vettel την είχε βάλει έναν γύρο πιο πριν, στον 34ο) και η 5η θέση ολοένα κι έφευγε από τα χέρια τού Γερμανού. Ο μικρός πίεζε όσο μπορούσε, σε μια καθαρή μάχη, και βρέθηκε μπροστά από τον team-mate του στον 50ο γύρο, στην πρώτη στροφή (είχαν και οι δύο ανοιχτό το DRS), μπαίνοντας από την εσωτερική. Η 5η θέση μάλλον δεν ικανοποιούσε τον Daniel, συνεπώς έπρεπε να πάρει τη θέση τού Hulkenberg που ήταν μπροστά του. Το κατάφερε στον 53ο γύρο, στη στροφή 11, όμως δεν έλεγε ν’ αφήσει το πόδι του από το γκάζι: ήθελε το βάθρο, παρόλο που γνώριζε ότι ο χρόνος τελείωνε και ο Perez δε θα είναι τόσο εύκολος αντίπαλος. Παρ’ όλα αυτά, το προσπάθησε, έφτασε πίσω από τον Μεξικανό, μα δεν μπόρεσε να περάσει, μένοντας στην 4η θέση, αλλά κερδίζοντας τις εντυπώσεις. Είμαι σχεδόν βέβαιος ότι, αν υπήρχε ακόμα ένας γύρος, θ’ ανέβαινε στο βάθρο, ωστόσο ήταν ένας από τους καλύτερους οδηγούς του τρίτου αγώνα.

Sebastian Vettel

Για δεύτερο Grand Prix φέτος, ο Sebastian Vettel δεν καταφέρνει να είναι στους 10 ταχύτερους στις κατατακτήριες, κάτι που μόνο καλό δεν μπορεί να είναι για έναν 4 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή, ειδικά όταν ο team-mate του έχει καταφέρει να περάσει και τις 3 φορές. Χρειαζόταν μια καλή εμφάνιση στον αγώνα -αντίστοιχης αυτής στη Μαλαισία-, ώστε να μετριάσει τις κακές γλώσσες που είχαν πιάσει δουλειά. Η εκκίνηση δεν ήταν καλή -τον πέρασε ο Hulkenberg- και βρέθηκε στην 11η θέση στην πρώτη στροφή. Ο Magnussen έχασε θέσεις κάποιες θέσεις και ο Πρωταθλητής ήταν στη θέση από την οποία ξεκίνησε τον αγώνα. Ο Raikkonen, που ήταν μπροστά του, καθυστερούσε τον 26χρονο, ο οποίος ήταν συνεχώς εντός του δευτερολέπτου μέχρι και τον 13ο γύρο, όταν ο Kimi μπήκε για την πρώτη του αλλαγή. Σ’ εκείνο το σημείο τα μάτια τού Vettel, αντί να κοιτάζουν μπροστά, δεν έφευγαν από τους καθρέφτες, μιας και ο Ricciardo τον είχε φτάσει και τον πίεζε ασφυκτικά. Ο Γερμανός άκουσε ότι έπρεπε ν’ αφήσει τον team-mate του να περάσει, και τελικά υπάκουσε την εντολή τής ομάδας του.

F1 Grand Prix of Bahrain - RaceΔεν μπορούσε να μείνει μπροστά από τον Ricciardo ο Vettel…

Το πρώτο ψυχολογικό χτύπημα ήταν γεγονός και το κακό πρώτο stint έληξε στον 16ο γύρο. Οι μηχανικοί τής αυστριακής ομάδας έβαλαν ξανά τη μαλακή γόμα σε 2.7 δευτερόλεπτα, και τα 24.9 εντός τού pit lane τον έριξαν στην 13η θέση, πίσω από τον Kvyat -δεν είχε κάνει pit stop-, αλλά ο Kvyat έγινε Button. Και οι δύο πέρασαν τον οδηγό τής Toro Rosso, όμως ο Button απαλλάχτηκε γρήγορα από το εμπόδιο του Raikkonen και ο Vettel είχε για δεύτερη φορά τον Φινλανδό στο διάβα του. Από το 21ο μέχρι και τον 23ο γύρο, η διαφορά τους ήταν 474, 429 και 555 χιλιοστά τού δευτερολέπτου αντίστοιχα, με το προσπέρασμα να έρχεται στον 24ο γύρο, στην τελευταία στροφή τής πίστας. Μπροστά του, στα 3 δευτερόλεπτα ήταν οι Button και Alonso, που είχαν τη δική τους μάχη για την 6η θέση. Ο Button πέρασε τον Alonso, ο Ισπανός μπήκε στα pits κι έτσι ο Πρωταθλητής τού 2009 ήταν πάλι μπροστά από τον Seb. Ο Γερμανός, όμως, δεν είχε την ταχύτητα για να φτάσει τον Βρετανό και η δεύτερη αλλαγή ελαστικών έγινε στον 34ο γύρο. Είχε το ελεύθερο να επιλέξει, αφού είχε βάλει τη μέση, και διάλεξε τη μαλακή γόμα. Οι Magnussen και Maldonado που συνάντησε προσπεράστηκαν εύκολα, και ο Button ήταν μπροστά του, στην 8η θέση, με τη διαφορά τους να είναι στα 10 δευτερόλεπτα.

F1 Grand Prix of Bahrain - Race… και ίσως θα πρέπει να προβληματίζεται από τις εμφανίσεις τού team-mate του

Από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, ο Vettel κέρδισε 3 θέσεις (έχασαν θέσεις οι Massa, Bottas και Alonso) και ήταν πλέον 6ος, πίσω από τον Button και μπροστά από τον Ricciardo. Η λέξη “επίθεση” ήταν η μόνο που βρισκόταν στο μυαλό του και κατάφερε να περάσει την MP4-29 στα φρένα για τη στροφή 11, στον 47ο γύρο. Αμέσως μετά, το μυαλό του αντικατέστησε τη λέξη “επίθεση” με τη λέξη “άμυνα”. Άμυνα και πάλι απέναντι στον Ricciardo, ο οποίος ήταν έτοιμος για το δεύτερο χτύπημα στον Πρωταθλητή. Αυτή τη φορά, ο Vettel δεν πήρε κάποια εντολή, αλλά και πάλι δεν μπόρεσε να μείνει μπροστά από τον Αυστραλό. Ο αγώνας ολοκληρώθηκε ουσιαστικά για τον Vettel στην αρχή τού 50ου γύρου: ο Ricciardo είχε πάρει σε όλη την ευθεία εκκίνησης-τερματισμού τη μειωμένη αεροδυναμική αντίσταση από την RB10 τού Seb, το εμπρός μέρος του πατώματος της οποία έβρισκε στο οδόστρωμα και πετούσε σπίθες, και είχε την εσωτερική στην πρώτη στροφή. Στη συνέχεια, έκανε μερικές ισχνές επιθέσεις, δίχως αποτέλεσμα. Έπρεπε, ωστόσο, να συνεχίσει να παίζει άμυνα, διότι πίσω του είχε τον Massa, κι ευτυχώς για τον ίδιο δεν δέχτηκε το προσπέρασμα και από τον οδηγό τής Williams.

Williams

Εκ των προτέρων, η Williams ήξερε ότι ο Mercedes-Benz PU106A Hybrid θα δώσει μια ώθηση στην απόδοση και την ανταγωνιστικότητα όλων των μονοθεσίων που τον είχαν στην πλάτη τους, μία εκ των οποίων είναι και η ίδια. Οι θέσεις στο grid ήταν η 3η για τον Valtteri Bottas και η 7η για τον Felipe Massa, και ο αγώνας δεν εξελίχθηκε όπως θα ήθελαν, ακολουθώντας στρατηγική 3 pit stops. Παράλληλα, το Αυτοκίνητο Ασφαλείας δε βοήθησε τους Massa και Bottas, καθώς περίμεναν να φανεί περισσότερο η φθορά των ελαστικών στους τελευταίους γύρους, όταν αυτοί θα είχαν πιο φρέσκα ελαστικά.

Felipe Massa

Έξοχη εκκίνηση από τον Felipe Massa, ο οποίος πέρασε με χαρακτηριστική άνεση τους Button, Raikkonen, Perez και Bottas, στρίβοντας τρίτος πίσω από τις δύο Mercedes. H διαφορά του από τον Rosberg άνοιγε εύκολα και ήξερε καλά πως τα Mercedes είναι απλά σε άλλο αγώνα, κάτι που σήμαινε ότι έπρεπε να επικεντρωθεί στους οδηγούς που ήταν πίσω του. Στον 5ο γύρο, ο Perez πλησίασε στο δευτερόλεπτο και οι δυο τους είχαν παραπλήσιο γυρολόγιο μέχρι και τον 10ο γύρο. Έναν γύρο μετά, η διαφορά έπεσε στο μισό δευτερόλεπτο και η πίεση γινόταν μεγαλύτερη. Η τρίτη θέση χάθηκε στη στροφή 4 τού 12ου γύρου και στον επόμενο γύρο, ο Massa άλλαξε τα ελαστικά του, με τη μαλακή γόμα να τοποθετείται ξανά στην FW36. Βγήκε στην 10η θέση, πίσω από τον Maldonado, τον οποίο πέρασε εύκολα και ήταν πίσω από τον Bottas (είχε κάνει την πρώτη του αλλαγή στον 10ο γύρο). Μέχρι τον 18ο γύρο, η διαφορά τους είναι λίγο πάνω από 2 δευτερόλεπτα, όμως πλησίασε κατά μισό δευτερόλεπτο στον 19ο γύρο και πήρε ακόμα 1 δευτερόλεπτο στους γύρους 20, 21 και 22. Οι… μικροεπιθέσεις και οι αλλαγές γραμμής δεν είχαν νόημα και βρήκε ελεύθερο δρόμο μπροστά του από το τέλος του 25ου γύρου, όταν ο Bottas μπήκε για δεύτερη φορά στα pits.

13Στην πιο καθοριστική στιγμή βρέθηκε μπροστά από τον Bottas ο Massa

Οι Force India ήταν πολύ επιθετικές πίσω του και τον γεγονός ότι ο Perez προσπέρασε τον Hulkenberg μάλλον δε βοήθησε τον Massa. Ο Βραζιλιάνος έπεσε κι αυτός θύμα τού μικρού, στον 28ο γύρο και λίγο αργότερα, στον ίδιο γύρο, έχασε τη θέση του και από τον “Hulk”. Η επόμενη του κίνηση ήταν να μπει στα pits, διαλέγοντας τα μαλακά ελαστικά για το τρίτο του stint. Ο Bottas είχε μπει στον 25ο γύρο και ο 32χρονος τον είχε ξανά μπροστά του, στην 9η θέση, όταν ολοκληρώθηκε το pit stop του. Ωστόσο, η διαφορά τους ήταν στα 8 δευτερόλεπτα, αλλά μειώθηκε πολύ γρήγορα, διότι o Bottas έχανε χρόνο πίσω από τους Raikkonen και Ricciardo. Έτσι, στον 33ο γύρο (όταν ο Kimi μπήκε για 2η φορά στα pits), τους χώριζαν 1.8 δευτερόλεπτα. Μετά την είσοδο του Ricciardo στα pits, στον 35ο γύρο, τα 1.8 δευτερόλεπτα έγιναν 1.3 δευτερόλεπτα, 0.8 δευτερόλεπτα στον 36ο γύρο και 0.5 δευτερόλεπτα στον 37ο γύρο. Οι μηχανικοί τής Williams, ωστόσο, περίμεναν τον Βραζιλιάνο για την τελευταία του αλλαγή, στον 38ο γύρο, βάζοντας του τη μέση γόμα. Η είδηση του Αυτοκινήτου Ασφαλείας δεν άρεσε στον Massa, ο οποίος κόλλησε πίσω από τον Vettel όταν ο αγώνας ξεκίνησε ξανά, δίχως να μπορεί να περάσει, τερματίζοντας τελικά στη θέση από την οποία ξεκίνησε, αλλά 4 θέσεις πίσω απ’ αυτή που βρέθηκε και τον 11ο γύρο.

Valtteri Bottas

Η τρίτη θέση είναι μία πολύ καλή θέση για να ξεκινήσεις έναν αγώνα, αρκεί να μπορείς να την εκμεταλλευτείς, κάνοντας φυσικά μια δυνατή εκκίνηση. Αυτό, όμως, δεν το έκανε ο Valtteri Bottas και το αποτέλεσμα ήταν να χάσει δύο θέσει από τους Massa και Hulkenberg, πέφτοντας 5ος. Το πρώτο του από τα τέσσερα stint του κράτησε μόλις 10 γύρους και δέχθηκε πίεση από τον Button στο τέλος του, με τον Βρετανό να περνά στην αρχή του 10ου γύρο. Αμέσως ο Bottas μπήκε για την πρώτη του αλλαγή και φυσικά επέλεξε τη μαλακή γόμα. Όταν βγήκε στην πίστα, ήταν στην 16η θέση, όμως ανέβηκε γρήγορα 12ος, στον 12ο γύρο και 10ος στον 14ο γύρο, από τα pit stops που έκαναν οι Alonso, Magnussen, Raikkonen και Massa. Πέρασε με άνεση τον Maldonado και, στον 15ο γύρο, είχε στα 8 δευτερόλεπτα μπροστά του τον Vettel, αλλά ο Γερμανός μπήκε για την πρώτη του αλλαγή στον επόμενο γύρο. Με τα pit stops των Perez, Button και Ricciardo ανέβηκε στην 3η θέση, στον 19ο γύρο, και ο Massa πίσω του μείωνε τη μεταξύ τους διαφορά, στα 8 δέκατα στον 21ο γύρο και στο μισό δευτερόλεπτο στον 22ο γύρο. Ο Φινλανδός κράτησε τη θέση του μέχρι τον 25ο γύρο, όταν ήταν “υποχρεωμένος” να μπει ξανά στα pits, και πάλι για τη μαλακή γόμα.

14Μπροστά από τον Massa ήταν στο μεγαλύτερο μέρος τού αγώνα ο Bottas

Βγήκε στην πίστα 11ος, ανεβαίνοντας δύο θέσεις από τα pit stops των Massa και Alonso. Για μία ακόμα φορά, είχε ξανά πίσω του τον Βραζιλιάνο. Η διαφορά τους ήταν στα 8 δευτερόλεπτα, επομένως ήταν απασχολημένος με το πώς θα προσπεράσει τον Ricciardo, που ήταν 2.3 δευτερόλεπτα μπροστά του, στον 29ο γύρο. Δεν ήταν δύσκολο να μειώσει τη διαφορά, αλλά η υπόθεση προσπέρασμα είναι τελείως διαφορετική. Ο Raikkonen καθυστερούσε τον Ricciardo και ο Bottas τους έφτασε στο τέλος τού 30ο γύρου. Έτσι, στα φρένα για την πρώτη στροφή, πέρασε αρχικά τον Ricciardo, αλλά τελικά αποδείχθηκε ότι ήταν υπερβολικά φιλόδοξο φρενάρισμα, καθώς αναγκάστηκε να βγει λίγο εκτός πίστας, για να μη χτυπήσει τον Kimi, που φρέναρε κανονικά. Έχοντας πιο φρέσκα ελαστικά, τους έφτασε αμέσως, πέρασε τον συμπατριώτη του στον 32ο γύρο (το ίδιο είχε κάνει και ο Ricciardo) και η επίθεση στον Αυστραλό έγινε -ξανά δίχως επιτυχία- στον 33ο γύρο. Τελικά, πήρε την 7η θέση στην αρχή τού 34ου γύρου, στην πρώτη στροφή. Το ενδιαφέρον του επικεντρώθηκε ξανά στο πίσω μέρος, αφού τον είχε φτάσει ο Massa, χωρίς να υπάρχει μεγάλη ανησυχία. Το τελευταίο pit stop έγινε στον 40ο γύρο και μετά από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, ήταν πίσω αυτή τη φορά από τον Massa και έφτασαν μαζί στον τερματισμό, χωρίς να μπορεί να προσπεράσει τον team-mate του.

Ferrari

Κι ενώ όλοι οι οπαδοί τής Ferrari περίμεναν να δουν τη ομάδα τους να είναι βελτιωμένη στο Μπαχρέιν, σε μια πίστα πού πήρε τόσα δεδομένα για την F14 T στις χειμερινές δοκιμές, είδαν ακριβώς το αντίθετο: ήταν ο χειρότερος αγώνας μέχρι στιγμής για την ιταλική ομάδα, και το κακό είναι ότι δεν έχουν την παραμικρή δικαιολογία για την τραγική τους εμφάνιση, με τη βαθμολογική συγκομιδή να είναι μόλις 3 βαθμούς, από τους δύο Παγκόσμιους Πρωταθλητές που έλεγαν ότι το μονοθέσιό τους “δεν τραβάει”, για να το γράψω λίγο πιο λαϊκά. Παρά τις θέσεις 6 και 10 στο grid (η Ferrari είναι αρκετά συνηθισμένη σε τέτοια νούμερα στις κατατακτήριες), δεν είδαμε αυτό που γινόταν πέρυσι, δηλαδή να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα του μονοθεσίου στον αγωνιστικό ρυθμό. Για πάμε να δούμε αναλυτικά τι έκαναν οι Fernando Alonso και Kimi Raikkonen:

Fernando Alonso

Ακόμα ένα καλό ξεκίνημα από τον Fernando Alonso, ο οποίος βρέθηκε δίπλα από τον team-mate του στην πρώτη στροφή, αλλά πέρασε μπροστά, στην 7η θέση. Ο Hulkenberg ήταν πίσω του και τον προσπέρασε, όμως πήρε τη θέση του πάλι πίσω. Ο Button ήταν μπροστά του στα 9 δέκατα, όμως η διαφορά του από τον “Hulk” ήταν ακόμα πιο μικρή, έτσι ήταν αναγκασμένος να παίξει άμυνα παρά επίθεση. Η 7η θέση χάθηκε στον 5ο γύρο, στην πρώτη στροφή, παγώνοντας όλους στη Ferrari. Φυσικά, δεν μπορούσε να πλησιάσει τον οδηγό τής Force India, και θέλοντας να κερδίσει θέσεις μέσα από τη στρατηγική, μπήκε για την πρώτη αλλαγή στον 12ο γύρο, για τη μαλακή γόμα, την οποία έβαλε σε 4.2 δευτερόλεπτα. Έπεσε προσωρινά στην 14η θέση, αλλά επέστρεψε στην 7η θέση, στον 17ο γύρο, μετά από pit stops των άλλων οδηγών.

GP BAHRAIN F1/2014Για τις τελευταίες θέσεις τής 10άδας πάλευε σε όλο τον αγώνα ο Alonso

Στον 19ο γύρο, ο Perez ήταν μπροστά του, αλλά τον έβλεπε ν’ απομακρύνεται με γοργό ρυθμό και πίσω του, στα 4 δευτερόλεπτα ήταν ο Raikkonen, που δεν έδειχνε απειλητικός, σε αντίθεση με τον Button που, έχοντας περάσει τον “Iceman”, τον πλησίαζε συνεχώς και τον προσπέρασε εύκολα στον 27ο γύρο. Έναν γύρο μετά, ολοκληρώθηκε το δεύτερο stint, με την εισαγωγή τής μέσης γόμας. Μετά από το pit stop του, βγήκε εκτός βαθμών, στην 11η θέση και ξανά κέρδισε θέσεις από τα pit stops των υπολοίπων οδηγών, χωρίς να έχει κοντά του κάποιο μονοθέσιο· είτε μπροστά είτε πίσω του. Οι Hulkenberg και Button έκαναν την τελευταία τους αλλαγή στον 35ο γύρο και βρέθηκαν πίσω από τον Ferni, στον 36ο γύρο. Ο “Hulk” τον προσπέρασε ξανά, έναν γύρο μετά. Ωστόσο, κρατούσε πεισματικά πίσω του τον Button, που τον είχε φτάσει μ’ ευκολία. Η τελευταία αλλαγή έγινε στον 41ο γύρο, μόλις το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βγήκε στην πίστα. Η επιλογή τής Scuderia ήταν πάλι η μέση γόμα, και στους τελευταίους 11 γύρους δεν έγινε κάτι το άξιο ανάλυσης, πέρα από το γεγονός ότι κέρδισε μία θέση από την εγκατάλειψη του Button, ανεβαίνοντας 9ο, όπου και τερμάτισε.

Kimi Raikkonen

Σαν τελευταίος οδηγός τής πρώτης 10άδας, ο Kimi Raikkonen είναι τελευταίος που θ’ αναλυθεί. Ο Φινλανδός ήταν χαμένος στην εκκίνηση, καθώς το ξεκίνημά του δεν μπορεί να πάρει θετικό χαρακτηρισμό, βρισκόμενος πίσω από τους Massa, Button, Alonso και Hulkenberg στον πρώτο γύρο -στην 9η θέση-, οι οποίοι ξεκίνησαν πίσω από αυτόν. Παρέμεινε ανάμεσα στους Alonso και Vettel σχεδόν σε όλο το πρώτο του stint, στο οποίο έβαλε τέλος στον 13ο γύρο, και φυσικά η μαλακή γόμα συνέχισε να βρίσκεται στην F14 T. Εξερχόμενος από τα pits, έπεσε πίσω από τον Kvyat (είχαν προϊστορία από την Αυστραλία), και αλλά έπρεπε να γυρίσει τον διακόπτη σε άμυνα, διότι πίσω του ήταν ο Hulkenberg με φρέσκα ελαστικά. Απλά, ήταν αδύνατο να τον κρατήσει πίσω του, κι έχασε αμέσως την 12η θέση. Λίγο μετά πέρασε τελικά τον Dvyat, στον 17ο γύρο και βρέθηκε πίσω από τον Alonso, στην 7η θέση, στον 19ο γύρο, αλλά και η επίθεση ήταν και πάλι κάτι άγνωστο γι’ αυτό: ο Button τον είχε πλησιάσει στον 20ο γύρο και με -κατά 4 γύρους- πιο φρέσκα ελαστικά, τον προσπέρασε με άνεση στην αρχή τού 21ου γύρου.

GP BAHRAIN F1/2014Συνεχής άμυνα από τον Raikkonen, απέναντι σε διάφορους οδηγούς

Τέλος η άμυνα; Φυσικά και όχι! Δεν πρόλαβε να πάρει ανάσα και είδε ότι πίσω του είναι ο Vettel, έχοντας αλλάξει ελαστικά 3 γύρους μετά από τον Kimi. Μη μπορώντας να κάνει κάτι, η άμυνα -απέναντι στον Vettel, όχι γενικά- ολοκληρώθηκε (πάλι αποτυχημένα) στον 23ο γύρο, στην τελευταία στροφή. Σαν να του έκανε κάποιος πλάκα, έβλεπε ότι πίσω του υπάρχει ακόμα μία Red Bull: ήταν ο Ricciardo, που είχε πιο φρέσκα ελαστικά κατά 5 γύρους. Ο “Iceman” πείσμωσε και σκλήρυνε ακόμα περισσότερο την άμυνά του, και για 7 γύρους (από τον 25ο μέχρι και τον 31ο) δεν άφηνε να τον περάσουν οι Ricciardo και Bottas, που τους είχε φτάσει. Στον 32ο γύρο, όμως, από την 7η θέση, βρέθηκε στην 9η, αφού τον πέρασαν και οι δύο: ο πρώτος στη στροφή 5· ο δεύτερος στη στροφή 11. Στο τέλος τού επόμενου γύρου, ολοκλήρωσε το δεύτερο του stint, βάζοντας για πρώτη φορά τη μέση γόμα. Το τρίτο stint κράτησε μόλις 8 γύρους, αφού μπήκε ξανά για τη μέση γόμα, στον 41ο γύρο, μόλις το Αυτοκίνητο Ασφαλείας άλλαξε τη ροή τού αγώνα. Όπως και στην περίπτωση του Alonso, έτσι και για τον Kimi, στους τελευταίους 11 γύρους δεν άλλαξε κάτι, και το μόνο θετικό γι’ αυτόν ήταν ότι πήρε τον βαθμό τής 10η θέση από την εγκατάλειψη του Button.

Λίγα λόγια στον πηγαιμό για την Κίνα

Όταν, τα πράγματα άλλαξαν στο Μπαχρέιν, έτσι είναι πολύ πιθανό ν’ αλλάξουν και στην Κίνα· μπορεί όχι για όλες τις ομάδες (κατάλαβες ποια βγάζω εκτός συναγωνισμού). Οι λόγοι; Κατ’ αρχάς, είναι μια διαφορετική πίστα από το Μπαχρέιν, όπου η δύναμη του power unit είναι λιγότερο σημαντική απ’ ό,τι στο Μπαχρέιν (αυτό δεν υποβαθμίζει τη σημασία ενός καλού power unit). Έπειτα, οι ομάδες θα έχουν αναβαθμίσεις στην Κίνα και θα έχουν αναλύσει τα δεδομένα από τον αγώνα στο Μπαχρέιν. Σ’ αυτό τους βοηθά και το τεστ στο Μπαχρέιν, στο οποίο αξιολογούν εξαρτήματα και δοκιμάζουν διαφορετικής ρυθμίσεις στα μονοθέσιά τους.

17Υπέροχο το θέαμα στο Μπαχρέιν· ελπίζουμε αυτό να συμβεί σε πολλούς αγώνες φέτος

Η Mercedes μάλλον θα έχει και πάλι την ταχύτητα να κάνει το “1-2”, και η πίστα στην Κίνα αρέσει πολύ στους Hamilton και Rosberg. Δε θα πρέπει να ξεχνάμε τους αγώνες που έχουν κάνει και οι δύο εκεί (ειδικά ο Hamilton, το 2008, το 2010 και το 2011), αλλά και την πρώτη νίκη τού Rosberg στην καριέρα του στο Shanghai International Circuit, το 2012, τερματίζοντας 20 δευτερόλεπτα μπροστά από τις δύο McLaren. Η ανταγωνιστικότητα της Red Bull ίσως ανέβει (ήξερε ότι το Grand Prix στο Μπαχρέιν θα είναι δύσκολο) και το ίδιο ισχύει για τη Ferrari, που θα έχει μαζί τις αναβαθμίσεις και σίγουρα θα έχει μελετήσει τον αγώνα στο Μπαχρέιν, για να δει πού έγιναν λάθη. Καλύτερο αγώνα απ’ ό,τι στο Μπαχρέιν θα πρέπει να περιμένει και η McLaren (ας λέει ο Button ότι ήταν η MP4-29 ήταν το δεύτερο ταχύτερο μονοθέσιο την Κυριακή), και οι Williams και Force India πάντα μπορούν να κάνουν τη ζημιά στους μεγάλους. Ας αφήσουμε, όμως, το χρόνο να μιλήσει, στις 18-20 Απριλίου, ελπίζοντας να μας πει ό,τι έχει να πει με θεαματικό τρόπο, όπως την περασμένη Κυριακή.