Buick_Rivera_SHAS_2013

Πιστεύω πως το γεγονός ότι οι κατασκευαστές ρίχνουν όλο και περισσότερο βάρος στην Κινέζικη αγορά, έχει γίνει κάτι παραπάνω από εμφανές τα τελευταία χρόνια. Και είναι λογικό. Η αγορά είναι όσο νέα μπορεί να γίνει και επιπρόσθετα, είναι τεράστια. 21,98 εκατομμύρια οχήματα πωλήθηκαν στην Κίνα το 2013 (+13.9% σε σύγκριση με το 2012) ενώ για το 2014, υπολογίζεται περαιτέρω επέκταση της τάξης του 8-10%. Έτσι, όποιος κατασκευαστής σέβεται τον εαυτό του πουλάει ήδη μοντέλα του στην Κίνα και όποιος δεν πουλάει αλλά θέλει να επιβιώσει στο παγκόσμιο στερέωμα, σχεδιάζει τρόπους για να πουλήσει. Δεν πρέπει να ξεχνάμε όμως ότι εκτός από τους Αμερικάνους, τους Ευρωπαίους, τους Γιαπωνέζους και τους Κορεάτες, υπάρχουν και οι Κινέζοι κατασκευαστές. Τι γίνεται με αυτούς;

Τα τελευταία στοιχεία, δείχνουν πως τα πράγματα δεν πάνε καθόλου καλά για τους εγχώριους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Οι λόγοι είναι πάρα πολλοί και σίγουρα θα υπάρχουν καλύτερα καταρτισμένα άτομα από εμένα να τους εξηγήσουν. Σίγουρα όμως, η ξενομανία (“δυτικολατρία” αν θέλεις) και η ανώτερη ποιότητα των μη-κινέζικων αυτοκινήτων, παίζουν τον ρόλο τους. Οι αγοραστές στην Κίνα, αγοράζουν αυτοκίνητα για δύο κυρίως λόγους: Για την χαμηλή τους τιμή και την στήριξη της εγχώριας αγοράς. Γρήγορα όμως συνειδητοποιούν πως το αυτοκίνητο που αγόρασαν δεν βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με αυτό της Volkswagen, της Toyota, της Buick, της Ford κ.ο.κ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα εταιρίας που αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα, η Geely. 3 από τις μάρκες της θα συγχωνευτούν σε 1 και δεν είναι η μόνη…

Τους Κινέζους αγοραστές που μετακινούνται σε “ξένες” μάρκες αλλά και τους νέους πελάτες που θα δημιουργηθούν από την επέκταση της αγοράς γενικότερα, θέλει να εκμεταλλευτεί η General Motors. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αποφάσισε να επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια στην Κίνα από το 2014 έως και το 2017. Μέρος αυτών των χρημάτων θα χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή πέντε νέων εργοστασίων ενώ η εταιρία σκοπεύει να αυξήσει την παραγωγική της ικανότητα στην Κίνα κατά 65% μέχρι το 2020.

Εν τω μεταξύ, ο μεγάλος αντίπαλος της GM εκεί, η Volkswagen προβλέπει αύξηση της τάξης του 10% στις πωλήσεις της για το 2014, που αν επαληθευτεί, σημαίνει πως για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά θα κερδίσει την General Motors στη μάχη των πωλήσεων. Για να πετύχει τον στόχο της, η Volkswagen θα επικεντρωθεί στις δυτικές επαρχίες. Εκεί όπου αυτή τη στιγμή τουλάχιστον, δεν υπάρχουν και δεν πωλούνται τόσο πολλά αυτοκίνητα όσο στις ανατολικές περιοχές και ειδικότερα, στις μεγαλουπόλεις. Η VW θέλει να μεγαλώσει το δίκτυο της από τους 2.400 αντιπροσώπους το 2013 σε 2.750 αντιπροσώπους φέτος και 3.600 αντιπροσώπους μέχρι το 2018.

[Πηγή: WallStreetJournal, Reuters, Automotive News]