Η Toyota δουλεύει πάνω σε έναν νέο κινητήρα-γεννήτρια [w/video]

Σχετικά άρθρα

toyota-working-on-new-engine-generator

Η Toyota αναπτύσσει έναν νέο βενζινοκινητήρα με σκοπό την ενσωμάτωση του ως γεννήτρια που θα επεκτείνει την αυτονομία. Ο κινητήρας ονομάζεται Free Piston Linear Generator και σαν concept δεν είναι τίποτε νέο. Στην τελική, ελάχιστες τεχνολογίες είναι πραγματικές νέες, απλά εξελίσσονται projects που στο παρελθόν για οποιονδήποτε λόγο δεν μπορούσαν να προχωρήσουν, αλλά αυτό είναι μία φιλοσοφική συζήτηση που δεν έχει νόημα να γίνει εδώ.

Ο FPEG κινητήρας, έτσι όπως τον εξελίσσει η Toyota, είναι μικρός σε διαστάσεις και δεν σχεδιάζεται για να κινεί το αυτοκίνητο, αλλά να παράγει ηλεκτρισμό. Πρόκειται για έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης ο οποίος δεν έχει στροφαλοφόρο άξονα. Αντί να μετατρέπει την γραμμική κίνηση του πιστονιού σε κυκλική και από εκεί και πέρα να χρησιμοποιεί την ενέργεια για να κινήσει τροχούς ή να τροφοδοτήσει γεννήτριες, ο FPEG κινητήρας έχει έναν μόνιμο μαγνήτη προσαρτημένο στο πιστόνι και ένα κυλινδρικό πηνίο. Είναι στην ουσία μία γραμμική γεννήτρια. Η καύση που γίνεται στη μεριά του πιστονιού, αναγκάζει το πιστόνι (και τον μαγνήτη προφανώς) να κινηθεί μέσα από το πηνίο ενώ ένας κύλινδρος με αέριο συν ένα ελατήριο, είναι υπεύθυνα για την επαναφορά του πιστονιού στην αρχική του θέση όταν ολοκληρωθεί η κίνηση ώστε να ξεκινήσει ένας νέος κύκλος.

Τα προφανή πλεονεκτήματα του FPEG σε σύγκριση με συμβατικούς κινητήρες, είναι ότι είναι σημαντικά πιο απλός, έχει λιγότερα μέρη, είναι πιο συμπαγής σε διαστάσεις και η εφαρμογή του σε ηλεκτρικά οχήματα είναι πιο εύκολη. Από την άλλη, δημιουργεί κραδασμούς, κάτι που θα μπορούσε να εξαλειφθεί με την προσθήκη ενός δεύτερου πιστονιού σε επίπεδη διάταξη. Αυτό όμως δημιουργεί ένα ακόμα πρόβλημα. Χωρίς τον στροφαλοφόρο άξονα να υποδεικνύει την κίνηση και τον συγχρονισμό των δύο πιστονιών πρέπει να βρεθεί ένας αξιόπιστος τρόπος να γίνεται ακριβώς αυτό.

Προς το παρόν, τα R&D εργαστήρια της Toyota, δουλεύουν σε δύο πρωτότυπα που παράγουν “μόλις” 13 ίππους. Μπορεί να ακούγονται λίγοι, αλλά είναι ικανοί να κινήσουν ένα αυτοκίνητο μεγέθους Yaris με ταχύτητα περίπου 120km/h οπότε η τεχνολογία έχει μέλλον και προοπτικές.

ΠηγήToyota

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Η PEVE μετονομάζεται σε Toyota Battery

Όπως ανακοινώθηκε από την Toyota στις 5 Μαρτίου 2024, η Primearth EV Energy (PEVE) έγινε εξ ολοκλήρου θυγατρική της ιαπωνικής εταιρίας, μετά την εξαγορά...

Toyota: Το 2025 η κυκλοφορία του ηλεκτρικού Hilux

Στα τέλη του 2022 και στο περιθώριο των εκδηλώσεων για τον εορτασμό των 60 χρόνων παρουσίας της Toyota στη Ταϊλάνδη, ο Akio Toyoda, πρόεδρος...
Autoblog.gr