GP CINA F1/2014

Αντίπαλο, έστω και στη θεωρία, προσπαθεί να βρει η ομάδα της Mercedes. Έχοντας κάνει το ιδανικό ξεκίνημα στη σεζόν, με 4 pole positions, 4 νίκες, 4 ταχύτερους γύρους και 3 ένα-δυο, η Γερμανική ομάδα βρίσκεται πολύ μπροστά και στα δυο πρωταθλήματα, οδηγών και κατασκευαστών. Κι ενώ περιμένουμε να δούμε στην Ισπανία κατά πόσο μπορούν να την πλησιάσουν οι αντίπαλοί της, ο Toto Wolff πρόλαβε με δηλώσεις του να χρήσει τη Ferrari σαν τη μεγαλύτερη απειλή για τον τίτλο.

Όχι, ο Αυστριακός δεν τρελάθηκε, ούτε η αλλαγή στις τύχες της Ιταλικής ομάδας από το Μπαχρέιν στην Κίνα τον τρόμαξε. Εξάλλου, είναι γνωστό πως λόγο σχεδίασης, τα μονοθέσια της Scuderia δεν βολεύονται στη Μέση Ανατολή, ενώ παραδοσιακά τα πάνε καλά στη Shanghai. Ο Wolff βλέπει δυο βασικά συστατικά που θα δώσουν πλεονέκτημα στη συνέχεια στη Ferrari: το Fernando Alonso και το γεγονός πως κατασκευάζει σασί και κινητήρα κάτω από την ίδια στέγη.

Νομίζω ότι θα είναι η Ferrari (ο βασικός μας αντίπαλος). Είναι η μόνη άλλη ομάδα (πέρα από τη Μercedes) που έχει τα πάντα, αυτοκίνητο και κινητήρα, μαζί. Και νομίζω πως ο Alonso να είναι ένα πραγματικό τέρας οδηγού, που μπορεί να πετύχει τα πάντα.

Σίγουρα, η διαφορά που απολαμβάνει αυτή τη στιγμή η W05, κάνει τους ανθρώπους της ομάδας να μην φοβούνται βραχυπρόθεσμα τον ανταγωνισμό. Όμως, τα πρωταθλήματα κερδίζονται μέσω της εξέλιξης, με την Mercedes να κινείται σε διάφορους τομείς με σκοπό να διατηρήσει το πλεονέκτημά της.

42056786-425319542014

Η πίστα της Βαρκελώνης δοκιμάζει τα μονοθέσια σε όλους τους τομείς, με την αεροδυναμική να παίζει σημαντικότατο ρόλο. Αυτό, σύμφωνα με το Wolff, δίνει πλεονέκτημα στην ομάδα της Red Bull, η οποία για τον ίδιο είναι η ομάδα που έχει κάνει τα μεγαλύτερα βήματα στην εξέλιξή της από το χειμώνα.

Δεν φοβάμαι αυτό τον αγώνα, αλλά θα τον αντιμετωπίσουμε με πολύ σεβασμό. Η Catalunya θα αποδείξει πόσο καλό είναι πραγματικά το αυτοκίνητο μας, επειδή πρόκειται για μια πίστα που ταιριάζει στη Red Bull. Η πρόοδος της Red Bull στους τελευταίους αγώνες ήταν εξαιρετική, έτσι η Catalunya θα αποτελέσεισημείο αναφοράς για όλους.

Γνωρίζουμε όλοι ότι θα γίνει εντονότερος και πιο δύσκολος για εμάς (ο ανταγωνισμός). Αν κοιτάξετε τη Red Bull στη Jerez, στις πρώτες δοκιμές, και πού βρέθηκε από εκεί, πραγματικά έχει σημειώσει εντυπωσιακή πρόοδο. Και η Ferrari έδειξε άριστη κατάσταση τον τελευταίο καιρό. Έτσι, τίποτα δεν είναι εγγυημένο.

Προσωπικά, δεν βλέπω τη Mercedes να χάνει κάποιον τίτλο φέτος, αν και πιστεύω πως μια-δυο ομάδες θα μπορέσουν να τη φτάσουν προς ο τέλος του πρωταθλήματος, όταν όλα θα έχουν κριθεί. Η Βαρκελώνη είναι μια καλή πίστα για τους κόκκινους ταύρους και ίσως να βρεθούν πιο κοντά στα ασημί βέλη, ιδιαίτερα αν δουλέψουν οι αναβαθμίσεις τους. Οι σχέσεις μεταξύ των δυο ομάδων δεν είναι και οι καλύτερες τον τελευταίο καιρό και ίσως ο Wolff να μην θέλει να τους χρίσει ως τους άμεσους ανταγωνιστές.

Από την άλλη, όπως και για την απόδοση της Ferrari στην Κίνα, κάποιες πίστες βολεύουν κάποια μονοθέσια που κλείνουν λίγο τη διαφορά, όμως και πάλι η Mercedes W05 είναι πολύ μπροστά. Οι άνθρωποι της ομάδας το βλέπουν αυτό και όπως κάνουν από το πρώτο κιόλας χειμερινό τεστ, προσπαθούν να βρουν αντιπάλους, για να κρατήσουν σε εγρήγορση τους μηχανικούς μέχρι το τέλος της σεζόν. Ιδιαίτερα για τους Ιταλούς, η εξέλιξη μέσα στη χρόνια σίγουρα δεν αποτελεί το δυνατό τους σημείο τα τελευταία χρόνια…

[Photo Copyrights: Studio Colombo/Ferrari/Mercedes AMG F1 Team]