140507webnews2img01

Δεν ξέρω κατά πόσο θυμάσαι το “μυστικό όπλο” του Romain Grosjean για το 2012, δηλαδή τον ψυχολόγο που τον βοήθησε να ξεπεράσει την άσχημη εκείνη χρονιά, αλλά απ’ ότι φαίνεται η συγκεκριμένη λύση έχει γίνει της μόδας στη Formula 1. Αυτή τη φόρα, τη βοήθεια επαγγελματία ζήτησε η ομάδα της Mercedes, όχι για τους οδηγούς της, που μόνο ψυχολογικά δεν μπορούν να έχουν βλέποντας την W05 τόσο μπροστά από τον ανταγωνισμό, αλλά για τους μηχανικούς της ομάδας.


Ο Dr Ceri Evans, ο οποίος εργάστηκε με την ομάδα ράγκμπι της Νέα Ζηλανδία κατά τη διάρκεια του θριάμβου της στο Παγκόσμιο Κύπελλο, βρέθηκε στα γκαράζ της Mercedes για το Κινεζικό Grand Prix, με σκοπό να παρατηρήσει και να αξιολογήσει τους μηχανικούς κατά τη διάρκεια της εργασίας τους. Την είδηση επιβεβαίωσε ο Toto Wolff, δηλώνοντας χαρακτηριστικά:

Στη Mercedes θέλουμε να βελτιστοποιήσετε κάθε πτυχή της απόδοσης μας και πιστεύουμε ότι υπάρχουν πολλά που μπορούμε να μάθουμε από άλλα αθλήματα. Αυτό περιλαμβάνει την απόδοση ολόκληρης της ομάδας και το πώς δρούμε και αντιδρούμε σε καθοριστικές στιγμές.

Πως στη Mercedes κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους για να βελτιώσουν την απόδοση της ομάδας, φαίνεται και από την εξέλιξη της συνεργασία της με την εταιρεία παροχής ανεμιστήρων και κινητήρων ebm-papst. Η ebm-papst ανέπτυξε εξωτερικές λύσεις για την ψύξη του μονοθεσίου, ενώ εργάστηκε και για τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας μέσα στα γκαράζ. Πλέον, θα δουλέψει μαζί με τη Mercedes πάνω στην ενεργειακή απόδοση του εργοστασίου στο Brackley, βοηθώντας παράλληλα με την τεχνογνωσία της στους τομείς του CFD (Computational Fluid Dynamics) και της τεχνολογίας στροβίλων.

Jenson Button in the paddock.

Πάντως, οι περισσότεροι αντίπαλοι της Γερμανικής ομάδας δεν φαίνεται να πιστεύουν πως η ψαλίδα θα κλείσει, τουλάχιστο πριν το καλοκαιρινό διάλειμμα. Ο Jenson Button μας λέει πως το δυσκολότερο δεν είναι να καλυφθεί η χαοτική διαφορά του ενός δευτερολέπτου, που υπολογίζεται πως έχει η Mercedes από τους υπόλοιπους, αλλά να γίνει αυτό την ίδια στιγμή που η W05 θα εξελίσσεται μαζί με τον ανταγωνισμό.

Είμαστε μίλια πίσω από τις Mercedes και νομίζω πως είναι πολύ δύσκολο (να τους φτάσει κάποιος πριν το καλοκαίρι). Φέρνουμε αναβαθμίσεις όλη την ώρα, κάποιες μεγαλύτερες από άλλες, αλλά νομίζω ότι ζητάμε πολλά από οποιαδήποτε ομάδα για να βρει ένα δευτερόλεπτο στο γύρο μέσα στους επόμενους δύο αγώνες.

Και αυτό με τη Mercedes να παραμένει στάσιμη. Κάτι που δεν πρόκειται να κάνουν. Θα είναι δύσκολα τα πράγματα και πρέπει να είμαστε ρεαλιστές σχετικά με αυτό.

Ορισμένοι μπορεί να παραδώσουν παραπάνω (εξαρτήματα) και θα μπορούσαμε να δούμε σε δύο ή τρεις αγώνες πως είμαστε σε θέση να τους πολεμήσουμε, αλλά νομίζω ότι θα είναι πολύ εντυπωσιακό για οποιαδήποτε ομάδα, να το πετύχει αυτό.

[Πηγή: Mercedes AMG F1, Autosport, The Telegraph, Bild | Photo Copyrights: Mercedes AMG F1/McLrean-Mercedes]

Δελτίο Τύπου

Head of Mercedes-Benz Motorsport, Toto Wolff, commented: “Formula One is the pinnacle of automotive innovation. As such, it has a duty to push the boundaries of technology. The new regulations not only encourage this innovation but also make the sport more relevant to the direction in which the motoring industry is heading.

“Our partnership with ebm-papst not only provides the team with the best solutions available to operate our racing cars but it also demonstrates the significance of new and innovative technologies within the sport. To welcome a new partner as a direct consequence of the new 2014 rules is proof that we are heading in the right direction. Our research and development for the race track is now increasingly relevant not only to our road car activities but also wider fields of technology.”

Rainer Hunsdorfer, CEO of ebm-papst, commented: “We are delighted that Mercedes AMG Petronas has chosen our sustainable technology and that we are able to join Formula One at this important strategic realignment for the sport. For us, this commitment represents an investment in the future. MERCEDES AMG PETRONAS is world class when it comes to the domain of aerodynamic efficiency. I am confident that we will derive mutual benefit from this partnership.”