Lotus

Μερικά βήματα μακριά από το να φτάσει στο 100% των δυνατοτήτων του τον Energy F1-2014 βρίσκεται η Renault. Ήδη είναι στο 90% και η ιδιαιτερότητα του Μονακό θα “καμουφλάρει” ένα μέρος από την έλλειψη δύναμης που έχει ο γαλλικός κινητήρας. Σχεδόν όλη η απόδοση θα φανεί μάλλον στον Καναδά, αλλά αυτό μάλλον δεν είναι αρκετό για ν’ απειλήσει τον Mercedes-Benz PU106A Hybrid, που παραμένει το καλύτερο και δυνατότερο power unit στο grid.

Η Ισπανία ήταν ένας σημαντικός αγώνας για τη Lotus, διότι η ομάδα τού Enstone ξεκόλλησε από τους μηδέν βαθμούς, με την 8η θέση τού Romain Grosjean, ο οποίος σημείωσε τον 5ο ταχύτερο χρόνο στις κατατακτήριες. Ο Γάλλος έχει μιλήσει με άσχημα λόγια για το power unit στο παρελθόν, αλλά συνεχίζει να μην είναι ικανοποιημένος, καθώς ζητά κι άλλη δύναμη.

Νομίζω ότι αυτό που χρειαζόμαστε είναι η δύναμη και είναι κάτι που θα νιώσω εύκολα. Αν μου δώσεις 20 άλογα περισσότερα, θα πάω πιο γρήγορα στον γύρο και δε θα δω διαφορά. Γι’ αυτό δουλεύουμε, και η Total έχει κάνει πολύ καλή δουλειά με τα νέα καύσιμα που έχουν φέρει και τα νέα καύσιμα δίνουν περισσότερα περιθώρια για να δουλέψουμε στην χαρτογράφηση. Όσο η χαρτογράφηση είναι καλύτερη, τόσο περισσότερη δύναμη έχεις. Είναι η λειτουργία μεταξύ του κινητήρα, των καυσίμων, του μονοθεσίου, του τρόπου ψύξης και ούτω καθεξής.

Στη Βαρκελώνη, η απόδοση του Energy F1-2014 ήταν ανώτερη, όμως αυτό που βοήθησε στη συνολική αύξηση της ανταγωνιστικότητας ήταν η γενικότερη κατανόηση του μονοθεσίου, μαζί με τα νέα εξαρτήματα που δοκιμάστηκαν εκεί.

Νομίζω ότι είναι λίγο απ’ όλα. Έχουν δουλέψει για να κατανοήσουν το μονοθέσιο, με τις δύο πλευρές -για το κινητήρα και το σασί- να έχουν δουλέψει σκληρά. Έχουμε βελτιώσει τη σταθερότητα του μονοθεσίου, την αεροδυναμική, την ανάρτηση και τη μηχανική πρόσφυση.

Θα γίνει κι άλλη δουλειά και είμαι σίγουρος ότι θα έρθουν περισσότερα. Ήταν ωραίο να είμαστε ξανά στους 5 κορυφαίους στην Ισπανία και να παλεύουμε για βαθμούς. Ελπίζω ότι θα συνεχίσουμε να βελτιωνόμαστε όπως τώρα.

[Πηγή: ESPN F1 | Photo Copyrights: LAT Photographic/Lotus F1 Team]