hero2.jpg.pagespeed.ce.9s2ZHuti_L

Έπειτα από 8 χρόνια, η κυριαρχία της subcompact κατηγορίας φαίνεται ότι απειλείται από την επέλαση των μικρών SUV. Σύμφωνα με την IHS Automotive, οι πωλήσεις των μικρών αυτοκινήτων αναμένεται να πέσουν στα 2.64 εκατομμύρια οχήματα (από τα 2.72 εκατομμύρια το 2013) ενώ οι πωλήσεις των compact αυτοκινήτων, προβλέπεται πως θα αυξηθούν από τα 2.57 εκατομμύρια οχήματα του 2013, στα 2.76. Η εταιρία, προβλέπει επίσης πως το μερίδιο αγοράς των subcompacts θα πέσει στο 22.7%, πολύ χαμηλότερα από το 28% του 2003.

Ένας λόγος για την πτώση της συγκεκριμένης κατηγορίας, είναι όπως προαναφέραμε μία μορφή “καννιβαλισμού” από τα μικρά SUV. Για παράδειγμα, το Clio (Νο2 στη λίστα με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη) και το 208 (5ο στη λίστα), σημείωσαν πτώση τους πρώτους μήνες του 2014. Από την άλλη, οι πωλήσεις του Renault Captur και τους Peugeot 2008, όχι μόνο σημειώνουν άνοδο, αλλά αν εντάσσαμε αυτά τα μοντέλα στην subcompact κατηγορία, θα καταλάμβαναν την 7η και 9η θέση αντίστοιχα!

Ο δεύτερος λόγος για την μείωση της ζήτησης subcompact αυτοκινήτων, είναι ότι κάποιες από τις παραδοσιακές δυνάμεις της κατηγορίας, έχουν παλιώσει. Συγκεκριμένα, μιλάμε για το Opel Corsa, που αναμένεται να αντικατασταθεί μέσα στο 2014 και το Fiat Punto που θα αντικατασταθεί το 2016. Επίσης, δύο ακόμα μεγάλοι παίκτες, το Ford Fiesta και το VW Polo, οδεύουν προς αντικατάσταση μέσα στα επόμενα 2 χρόνια.

Με αυτά δεδομένα, υπάρχει πρόβλεψη για ανάκαμψη της κατηγορίας από το 2015 και έπειτα. Ωστόσο μένει να δούμε αν η στροφή που έχουν κάνει οι κατασκευαστές στα SUV οποιουδήποτε μεγέθους, αποδειχθεί σοφή ή αν η αγορά δεν αποδειχθεί τόσο προσοδοφόρα.