Ford EcoBoost 1000 cc

Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, καλύτερος κινητήρας της χρονιάς σύμφωνα με το Engine Of The Year για το 2014 αναδείχτηκε o Ford 1.0-litre EcoBoost, ο οποίος είχε αναδειχτεί καλύτερος κινητήρας τόσο το 2012 όσο και το 2013. O 1.000αρης Ecoboost κινητήρας πήρε επίσης το βραβείου του καλύτερου κινητήρα κάτω των 1.000 κ. εκ.

Καλύτερος κινητήρες επιδόσεων και καλύτερος κινητήρας άνω των 4.0-λίτρων αναδείχτηκε ο V8 4,5-λίτρων της Ferrari. Από 1.000cc έως 1.400cc αναδείχτηκε o κάτοχος του καλύτερου κινητήρα για το 2009 του 2010 και του 2013, ο 1.400αρης TSI Twincharger του VW Group, ενώ στην κατηγορία 1.400cc – 1800cc ο BMW-PSA 1.6-λίτρων Turbo. Καλύτερος νέος κινητήρας και καλύτερος κινητήρας στη κατηγορία 1.800cc – 2.000cc αναδείχτηκε ο 2,0λιτρος turbo κιντηήρας της Mercedes AMG των A45 AMG, CLA45 AMG, GLA45 AMG

Στην κατηγορία 2.000cc – 2.500cc ο 5κύλινδρος 2.5-λίτρων TFSI της Audi, από τα 2.500cc – 3.000cc ο 3,0-λιτρος turbo κινητήρα της BMW, από τα 3.000cc – 4.000cc ο 3,8 twin-turbo της McLaren και τέλος πράσινος κινητήρας της χρονιάς αναδείχτηκε ο ηλεκτροκινητήρα της Tesla Αναλυτικά οι νικητές της κάθε κατηγορίας στη συνέχεια.

Κινητήρας της Χρονιάς 2014

  • Ford 999cc three-cylinder turbo
    (Ford Fiesta, B-Max, Focus, C-Max, Grand C-Max, (100ps, 125ps), EcoSport (125ps), Tourneo Connect (100ps))

Καλύτερος νέος κινητήρας 2014

  • Mercedes-AMG 2-litre turbo
    (Mercedes-Benz A45 AMG, CLA45 AMG, GLA45 AMG (360ps))

Πράσινος κινητήρας της χρονιάς 2014

  • Tesla Full-electric powertrain
    (Tesla Model S (306ps, 367ps, 422ps))

Καλύτερος κινητήρας επιδόσεων 2014

  • Ferrari 4.5-litre V8
    (Ferrari 458 Italia / Spider (570ps), 458 Speciale (605ps))

Κάτω του 1 λίτρου

  • Ford 999cc three-cylinder turbo
    (Ford Fiesta, B-Max, Focus, C-Max, Grand C-Max, (100ps, 125ps), EcoSport (125ps), Tourneo Connect (100ps))

Από 1 έως 1.4 λίτρα

  • Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger
    (Volkswagen Polo (192ps), Beetle, Eos, Jetta, Passat, CC, Tiguan (160ps), Touran / Cross Touran (140ps, 170ps), Audi A1 (185ps), Seat Ibiza, Alhambra (150ps), Ibiza Cupra (180ps), Skoda Fabia RS (180ps))

Από 1.4 έως 1.8 λίτρα

  • BMW / PSA Peugeot Citroen 1.6-litre turbo petrol
    (Mini Clubman Cooper S, Countryman Cooper S, Coupe / Roadster Cooper S, Paceman Cooper S (184ps), Clubman Cooper Works, Coupe / Roadster Cooper Works (211ps), Countryman Cooper Works, Paceman Cooper Works (218ps), Peugeot 208, 3008, 508 (156ps), 308 (125ps, 156ps), 5008 (156ps, 163ps), 208 GTI (200ps), RCZ (156ps, 200ps), RCZ R (270ps), Citroen DS3 (156ps), DS3 Racing (202ps), C4 (156ps), DS4 Racing (163ps, 200ps), C4 Picasso / Grand Picasso, C5 (156ps), DS5 (156ps, 200ps))

Από 1.8 έως 2 λίτρα

  • Mercedes-AMG 2-litre turbo
    (Mercedes-Benz A45 AMG, CLA45 AMG, GLA45 AMG (360ps))

Από 2 έως 2.5 λίτρα

  • Audi 2.5-litre five-cylinder turbo
    (Audi RS Q3 (310ps))

Από 2.5 έως 3 λίτρα

  • BMW 3-litre twin-power turbo six-cylinder gasoline
    (BMW 135i, 640i, 740i (320ps), 235i (326ps), 335i, 435i, Z4 35i, 535i, X3 35i, X5 35i, X6 35i (306ps), Z4 35is (340ps))

Από 3 έως 4 λίτρα

  • McLaren 3.8-litre V8
    (McLaren 650s (650ps), 12C (625ps))

Πάνω από 4 λίτρα

  • Ferrari 4.5-litre V8
    (Ferrari 458 Italia / Spider (570ps), 458 Speciale (605ps))

Αναλυτικά αποτελέσματα μπορείς να βρεις στο επίσημο site του διαγωνισμού.

[Πηγή: International Engine of the Year Awards, Ford]

Δελτίο Τύπου

Ο Μικρός αλλά Ισχυρός 1.0 EcoBoost της Ford Ανακηρύσσεται Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς για Τρίτη Συνεχή Χρονιά Σηματοδοτώντας Μία Πρωτοφανή Επιτυχία

• Ο 1.0 EcoBoost της Ford κατακτά τον τίτλο του Διεθνή Κινητήρα της Χρονιάς 2014 για τρίτη συνεχή χρονιά ξεπερνώντας κάθε προηγούμενο

• Ο αποδοτικός και ισχυρός 1.0 EcoBoost – που τροφοδοτεί το Fiesta και εννέα ακόμα μοντέλα Ford – ανακηρύσσεται επίσης ‘Καλύτερος Κινητήρας κάτω του 1.0 λίτρου’ για τρίτη συνεχή φορά

• Η κριτική επιτροπή εκθειάζει τον 1.0 EcoBoost σαν ‘ένα από τα καλύτερα παραδείγματα μηχανολογίας κινητήρων’ που υπερέχει ακόμα και έναντι προτάσεων premium μαρκών και κατασκευαστών υπεραυτοκινήτων

• Τα νέα μοντέλα Fiesta Red Edition και Fiesta Black Edition θα γίνουν τα ισχυρότερα αυτοκίνητα δρόμου 1.000 κυβ. εκ. όλων των εποχών με τη νέα έκδοση 140 PS

• Ο υπερσυμπιεστής περιστρέφεται με σχεδόν διπλάσιες στροφές συγκριτικά με τα κινητήρια σύνολα των αγωνιστικών μονοθεσίων της F1 – πάνω από 4.000 φορές το δευτερόλεπτο

• Ο κινητήρας παράγεται στην Κολωνία (Γερμανία), Κραϊόβα (Ρουμανία) και Chongqing (Κίνα) και διατίθεται τώρα σε 72 χώρες σε όλο τον κόσμο

ΣΤΟΥΤΓΑΡΔΗ, Γερμανία, 25 Ιουνίου, 2014 – Ένας μικρός βενζινοκινητήρας που προσφέρεται με μοντέλα της Ford όπως το νέο Fiesta επικράτησε του ανταγωνισμού από premium μάρκες και κατασκευαστές υπεραυτοκινήτων και απέσπασε το ‘Όσκαρ΄ των κινητήρων για τρίτη συνεχή φορά, ξεπερνώντας κάθε προηγούμενο.

Ο χιλιάρης EcoBoost της Ford Motor Company – που μειώνει την κατανάλωση χωρίς θυσίες στις επιδόσεις – ανακηρύχθηκε σήμερα Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς 2014 χάρη στην οδηγησιμότητα, τις επιδόσεις, την οικονομία, την πολιτισμένη λειτουργία και την τεχνολογία του.

Μία επιτροπή 82 συντακτών του αυτοκινήτου από 35 χώρες ανέδειξαν επίσης το χιλιάρη EcoBoost στον ‘Καλύτερο Κινητήρα Κάτω του 1.0 L’ για τρίτη συνεχή φορά στην Engine Expo 2014, στη Στουτγάρδη.

«Για να πετύχουμε όλο το πακέτο – εντυπωσιακή οικονομία καυσίμου, συναρπαστικές επιδόσεις, απουσία θορύβων και πολιτισμένη λειτουργία – ξέραμε ότι αυτός ο μικρός κινητήρας των 1.000 κυβ. εκ. έπρεπε να αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού» δήλωσε ο Bob Fascetti, vice president, Ford Powertrain Engineering. «Μέσω της φιλοσοφίας εξέλιξης One Ford, ο EcoBoost συνεχίζει να αποτελεί σημείο αναφοράς για το συνδυασμό επιδόσεων με οικονομία καυσίμου στην κατηγορία μικρών βενζινοκινητήρων.»

Ο κινητήρας έχει τώρα στο χαρτοφυλάκιό του 13 σημαντικές διακρίσεις. Πέραν των επτά βραβείων που έχει αποσπάσει στο θεσμό Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς μέσα σε μία τριετία – ανάμεσα στα οποία αυτό του Καλύτερου Νέου Κινητήρα το 2012 – ο 1.0 EcoBoost έχει κερδίσει τη διάκριση International Paul Pietsch Award 2013 για τις τεχνολογικές καινοτομίες του στη Γερμανία, το Dewar Trophy του Royal Automobile Club στη Βρετανία και στις ΗΠΑ το Breakthrough Award από το περιοδικό Popular Mechanics. Η Ford είναι επίσης η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που έχει κερδίσει βραβείο 10 Best Engines της Ward για 3-κύλινδρο κινητήρα.

«Ο φετινός διαγωνισμός ήταν ο σκληρότερος όλων των εποχών, αλλά ο 1.0 EcoBoost εύλογα συνεχίζει να ξεχωρίζει με πολιτισμένη λειτουργία, ανυπέρβλητη ελαστικότητα και κορυφαία απόδοση» δήλωσε ο Dean Slavnich, συν-πρόεδρος της 16ης έκδοσης του θεσμού βραβείων ‘Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς’ και εκδότης του περιοδικού Engine Technology International. «Ο 1.0 EcoBoost είναι ένα από τα καλύτερα παραδείγματα μηχανολογίας κινητήρων.»

Η εξέλιξη του 1.0 EcoBoost Ο χιλιάρης EcoBoost που λανσαρίστηκε το 2012 με το Ford Focus, διατίθεται τώρα με εννέα ακόμα μοντέλα: Fiesta, B-MAX, EcoSport, C-MAX και Grand C-MAX, Tourneo Connect, Tourneo Courier, Transit Connect και Transit Courier.

Το νέο Mondeo θα συνεχίσει το Ευρωπαϊκό λανσάρισμα του 1.0 EcoBoost όταν κυκλοφορήσει αργότερα μέσα στη χρονιά: πρόκειται για το μικρότερο κινητήρα που θα διατίθεται με ένα τόσο μεγάλο οικογενειακό αυτοκίνητο.

Πέραν των εκδόσεων 100 PS και 125 PS, η Ford πρόσφατα έκανε το ντεμπούτο μιας νέας έκδοσης 140 PS του κινητήρα στα νέα μοντέλα Fiesta Red Edition και Fiesta Black Edition, τα ισχυρότερα αυτοκίνητα δρόμου παραγωγής 1000 κυβ. εκ. με επιτάχυνση 0-100 km/h σε 9 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα 201 km/h και κατανάλωση 4,5 l/100 km με εκπομπές CO2 104 g/km *.

Το ένα στα πέντε Ford που πωλούνται στις 20 παραδοσιακές Ευρωπαϊκές αγορές της μάρκας εφοδιάζονται με 1.0 EcoBoost **. Τους πρώτους πέντε μήνες του 2014, οι αγορές όπου ο 1.0 EcoBoost γνώρισε τη μεγαλύτερη δημοτικότητα ήταν η Ολλανδία (38% όλων των αυτοκινήτων που αγοράστηκαν), και ακολούθησε η Δανία (37%) και η Φινλανδία (33%).

Τα Ευρωπαϊκά εργοστάσια τη Ford στην Κολωνία (Γερμανία) και στην Κραϊόβα (Ρουμανία) κατασκευάζουν ένα νέο κινητήρα EcoBoost κάθε 42 δευτερόλεπτα και πρόσφατα ξεπέρασαν το ορόσημο των 500.000 μονάδων.

«Τρία χρόνια έχουν περάσει και πολλοί νέοι τρικύλινδροι κινητήρες έχουν εμφανιστεί, αλλά ο Ford 1.0 EcoBoost παραμένει ο καλύτερος,» δήλωσε ο Massimo Nascimbene, κριτής και συντάκτης από την Ιταλία.

Παγκόσμια ισχύς Τα οχήματα Ford που εφοδιάζονται με τον 1.0 EcoBoost διατίθενται τώρα σε 72 χώρες σε όλο τον κόσμο. Οι πελάτες στις ΗΠΑ θα μπορούν αργότερα φέτος να αγοράσουν το νέο Focus 1.0 EcoBoost, ενώ το Fiesta 1.0 EcoBoost βρίσκεται ήδη στα καταστήματα των εμπόρων.

Η Ford πρόσφατα ξεκίνησε την παραγωγή του 1.0 EcoBoost στο Chongqing, (Κίνα) υποστηρίζοντας τη ζήτηση στην περιοχή Ασίας Ειρηνικού. Για το πρώτο τρίμηνο του 2014 πάνω από το ένα τρίτο των αγοραστών του νέου Fiesta στο Βιετνάμ επέλεξε τον 1.0 EcoBoost.

«Η επιτυχία του 1.0 EcoBoost έχει απλά εκτοξευθεί στα ύψη. Από τότε που λανσαρίστηκε έχουμε επεκτείνει τη διαθεσιμότητα σε όλη τη γκάμα των οχημάτων Ford και στις παγκόσμιες αγορές δημιουργώντας νέο παγκόσμιο σημείο αναφοράς στη μηχανολογία κινητήρων που παρέχει άμεσο όφελος στους πελάτες – από απόψεως απόδοσης καυσίμου και επιδόσεων,» δήλωσε η Barb Samardzich, chief operating officer, Ford Ευρώπης.

Καινοτόμος μηχανολογία Πάνω από 200 μηχανικοί και σχεδιαστές των κέντρων έρευνας & εξέλιξης (R&D) της Ford στις πόλεις Aachen & Merkenich, Γερμανία, και Dagenham & Dunton, Βρετανία, αφιέρωσαν πάνω από πέντε εκατομμύρια ώρες στην εξέλιξη του 1.0 EcoBoost.

Ο συμπαγής, χαμηλής αδράνειας υπερσυμπιεστής ανεβάζει μέχρι 248.000 rpm – πάνω από 4.000 στροφές το δευτερόλεπτο και σχεδόν διπλάσιες από αυτών που εφοδιάζουν τους κινητήρες των φετινών αγωνιστικών μονοθεσίων της F1.

Ο υπερσυμπιεστής του 1.0 EcoBoost 140 PS παράγει πίεση υπερπλήρωσης 1.6 bar (24 psi). Η μέγιστη πίεση ανάφλεξης των 124 bar (1.800 psi) ισοδυναμεί με ένα Αφρικανικό ελέφαντα βάρους πέντε τόνων που πατά πάνω στο έμβολο!

Με συμπαγές μπλοκ κεφαλής από χυτοσίδηρο, που χωράει στο ντουλάπι οροφής ενός αεροπλάνου, ο κινητήρας περιλαμβάνει επίσης αλουμινένια κυλινδροκεφαλή με ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής που μειώνει τις θερμοκρασίες των καυσαερίων για βελτιστοποιημένη αναλογία καυσίμου /αέρα. Μία καινοτόμος σχεδίαση βολάν και εμπρός τροχαλίας πετυχαίνει πιο πολιτισμένη λειτουργία συγκριτικά με τους παραδοσιακούς τρικύλινδρους κινητήρες

Η τριβή του κινητήρα μειώνεται από έμβολα με ειδική επίστρωση, ελατήρια χαμηλής τάσης, τσιμούχες στροφάλου χαμηλής τριβής και ιμάντα χρονισμού μέσα σε λάδι. Μια αντλία λαδιού μεταβλητής παροχής προσαρμόζει τη λίπανση στις εκάστοτε απαιτήσεις και βελτιστοποιεί την πίεση για μικρότερη κατανάλωση.

«Ο 1.0 EcoBoost δημιουργήθηκε σαν ένας κινητήρας πολύ μικρότερου κυβισμού για να ικανοποιήσει την παγκοσμίως μεγαλύτερη πρόκληση στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας – χωρίς συμβιβασμούς στην πολιτισμένη λειτουργία, τις επιδόσεις και την οικονομία καυσίμου» δήλωσε ο Andrew Fraser, manager, Gasoline Calibration, Ford Ευρώπης. «Το μυστικό επιτυχίας του EcoBoost είναι μία σειρά καινοτόμων τεχνολογιών που προσφέρουν πλεονεκτήματα μεγάλου αυτοκινήτου από ένα μικρό κινητήρα.»