Audi 1[3]

Η Audi έχει θέσει πολύ ψηλά τον πήχη τόσο όσον αφορά στις πωλήσεις της, όσο και στην τεχνολογία με την οποία θα εξοπλίζονται τα αυτοκίνητα της. Ένα από τα πρώτα βήματα, επετεύχθη με την ανακοίνωση μίας συγκεκριμένης προόδου στον τομέα της ανάρτησης.

Όπως είμαι σίγουρος πως γνωρίζεις, τα ελατήρια αυτή τη στιγμή είναι κατασκευασμένα από ατσάλι. Όχι μόνο στην Audi, αλλά και στους περισσότερους κατασκευαστές. Αυτό θα αλλάξει στο εγγύς μέλλον αφού η Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, ανακοίνωσε νέα ελατήρια, που θα κάνουν το ντεμπούτο τους σε κάποιο “μεσαίο/μεγάλο μοντέλο” στα τέλη του 2014 και τα οποία είναι κατασκευασμένα από GFRP (Glass Fiber Reinforced Polymer) ή στο ελληνικότερο, πολυμερές ενισχυμένο με ίνες υάλου.

Audi Springs[3]

Τα νέα αυτά ελατήρια, έχουν πράσινο χρώμα και ζυγίζουν 40% λιγότερο από τα αντίστοιχα ατσάλινα. Αν πχ ένα ατσάλινο ελατήριο, ζυγίζει 2.7 κιλά (ένα ρεαλιστικό βάρος για τέτοιο ελατήριο), τότε το αντίστοιχο GFRP, θα ζυγίζει 1.6 κιλά. Η συνολική εξοικονόμηση βάρους σε ένα αυτοκίνητο, θα αγγίζει τα 4.4 κιλά, τα μισά εκ των οποίων είναι μη αναρτώμενο βάρος! Επιπλέον, τα GFRP ελατήρια δεν διαβρώνονται και δεν επηρεάζονται από χημικά, που σημαίνει πως η διάρκεια ζωής τους, θα είναι αυξημένη.

Η Audi εξέλιξε τα νέα ελατήρια, σε συνεργασία με μία Ιταλική εταιρία, της οποίας το όνομα δεν έγινε γνωστό. Η κατασκευή τους δε, είναι παραπλήσια με αυτή των CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastics), ένα ακόμα “ανοιχτό μέτωπο” στην προσπάθεια των εταιριών να μειώσουν το βάρος των αυτοκινήτων τους χωρίς να εκτοξεύσουν το κόστος. Ακόμα δεν έχει γίνει γνωστό το ποιο μοντέλο θα εξοπλιστεί πρώτο με αυτά τα ελατήρια αλλά το timing, υποδηλώνει πως το 2015 Audi A7/S7 έχει καλές πιθανότητες.