2012_mazda3_sp20_skyactiv_07-4e842b3de2346

Με την χθεσινή ανακοίνωση ότι το νέο Mazda MX-5 θα παρουσιαστεί στις 4 Σεπτεμβρίου (3 στην Αμερική λόγω διαφορά ώρας), η Mazda Αμερικής έδωσε στη δημοσιότητα ένα ηχητικό βίντεο που προκαλεί τεράστιο ενδιαφέρον και ταράζει τα νερά.

Ο λόγος δεν είναι άλλος καθώς, όπως μπορείς να διαπιστώσεις και εσύ, ο ήχος που ακούγεται είναι σχεδόν βέβαιο ότι υποδηλώνει την ύπαρξη ενός turbo στο κινητήρα. Αυτό τουλάχιστον συμπεραίνω από το ντοκουμέντο, εκτός και αν η ιαπωνική εταιρία μπλοφάρει.

Το παραπάνω όμως έρχεται σε αντίθεση με τα μέχρι στιγμής λεγόμενα των ιθυνόντων της εταιρίας, όπου χαρακτηριστικά ο Masahiro Moro (Managing Executive Officer της Mazda) είχε κάνει ξεκάθαρο ότι το νέο MX-5 θα είναι αυστηρά ατμοσφαιρικό, αποκλείοντας κάθε ενδεχόμενο turbo έκδοσης αλλά και αυστηρά βενζινοκίνητο, αποκλείοντας την πιθανότητα παραγωγής υβριδικής έκδοσης. Οι λόγοι, όπως είχαν αναφερθεί, έχουν να κάνουν περισσότερο με την έλλειψη χώρου για την τοποθέτηση της μπαταρίας παρά με το βάρος.

Το επόμενο ερώτημα που γεννιέται είναι ποιος θα είναι ο κινητήρας που θα τοποθετηθεί κάτω από το καπό του δημοφιλέστατου Miata. Αυτό γιατί θεωρείται απίθανο να δανειστεί κινητήρα από την Fiat, ενώ θα πρέπει να βασίζεται σε μια εντελώς νέα αρχιτεκτονική, καθώς η πολύ υψηλή συμπίεση (14.0:1) που έχουν οι Skyactiv κινητήρες είναι πρακτικά αδύνατο να αντέξουν την υπετροφοδότηση.

Πιθανό σενάριο είναι να τοποθετηθεί o υπερτροφοδοτούμεnος Skyactiv-G χωρητικότητα 2.5 λίτρων που θα φοράει και το νέο Mazda3 MPS, αν και προσωπικά το θεωρώ αδύνατο, καθώς δεν συμβαδίζει με την φιλοσοφία “less is more” της Ιαπωνικής εταιρίας.

Όπως και να είναι η πραγματικότητα, θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι το Σεπτέμβρη για να μάθουμε τι ακριβώς θα κρύβεται κάτω από το καπό του πολυαναμενόμενου MX-5.