2013-bmw-m5-0721

Προσωπικά, ένα από τα πιο ανησυχητικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η αυτοκίνηση σήμερα και οι γενικά οι αυθεντικοί petrolheads είναι η τάση προς εξαφάνιση των χειροκίνητων κιβωτίων, που ειδικά στα αυτοκίνητα επιδόσεων είναι σα να ψάχνεις ψύλλους στα άχυρα για να βρεις ένα.

Αν κάποια εταιρία προσπαθεί να μείνει προσκολλημένη στενά στις βασικές της αξίες, αυτή είναι η BMW, καθώς είναι ένας από τους λίγους κατασκευαστές που κρατούν ζωντανό το χειροκίνητο λεβιέ.

Η M5, για παράδειγμα, είναι το μοναδικό αυτοκίνητο στην κατηγορία του που προσφέρεται ακόμα με μηχανικό συμπλέκτη, άσχετα αν αυτή είναι διαθέσιμη μόνο για τους Αμερικάνους πελάτες. Επίσης, οι νέες Μ3 και Μ4 διατίθενται με βασική επιλογή το μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων, όταν σχεδόν όλοι οι ανταγωνιστές τους το έχουν ξεχάσει προ πολλού.

Δυστυχώς, όμως το κουμάντο σε τέτοιες επιλογές τις κάνουν οι πωλήσεις και αυτές σύμφωνα με τον CEO της BMW Βορείου Αμερικής, Δρ. Ludwig Willisch, δείχνουν ότι τα πράγματα είναι διαφορετικά μεταξύ των αυτοκινήτων επιδόσεων με τα συμβατικά.

Πάνω από 90% των νέων αυτοκινήτων της εταιρίας του στην Αμερική εξοπλίζονται με αυτόματο κιβώτιο και όπως καταλαβαίνεις το χειροκίνητο αποτελεί εξαίρεση. Στα M αυτοκίνητα, όμως, τα πράγματα είναι διαφορετικά καθώς ο επιπλέον έλεγχο και η αίσθηση που δίνει ο λεβιές εκτιμάται από πολύ περισσότερους ανθρώπους και πολλού είναι αυτοί που τα βάζουν στις πίστες.

Ακόμα κι έτσι, το μέλλον των χειροκίνητων M5 και M6 είναι σε “κίνδυνο” καθώς πλησιάζει το τέλος του κύκλου παραγωγής τους σε περίπου 4 χρόνια και μόνο με θαύμα θα συνεχίσουν να προσφέρονται.

Το μόνο πράγμα που θα μπορούσε να τα σώσει είναι οι πωλήσεις, αλλά αυτό δεν εξαρτάται από την BMW πια.