cellphone1

Η κοινή λογική, λέει το εξής: Όσο μεγαλύτερη είναι η προσοχή σου στην οδήγηση, τον δρόμο και τους γύρω σου, τόσο μειώνονται οι πιθανότητες ατυχήματος. Με δεδομένο πως η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, αποσπά την προσοχή σου από τον δρόμο, είναι λογικό να υποθέσουμε πως αυξάνει την πιθανότητα ατυχήματος. Μία απογόρευση λοιπόν, της χρήσης κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, θα έπρεπε λογικά, να μειώνει τα ατυχήματα. Σωστά;


Λάθος! Σύμφωνα με μία έρευνα, ο αριθμός των ατυχημάτων στην Καλιφόρνια (που έχει τέτοιου είδους απαγόρευση), μειώθηκε από 66.7 την ημέρα, σε 65.2. Στατιστικά, ελάχιστη μείωση. Τα αποτελέσματα αυτά, επιβεβαιώθηκαν σε αρκετές μεγάλες πόλεις εντός της πολιτείας ενώ να σημειώσουμε πως η έρευνα κοίταξε σε 6-μηνες περιόδους πριν και μετά την απαγόρευση.

Περιμέναμε να δούμε κάτι διαφορετικό αλλά γρήγορα φάνηκε πως δεν υπάρχουν αποδείξεις μείωσης των ατυχημάτων.

Δήλωσε ο Daniel Kaffine, ένας εκ των συγγραφέων της έρευνας. Αυτό βέβαια, σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να χρησιμοποιηθεί ως επιχείρημα για το ότι η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση πρέπει να επιτρέπεται… Οι μεταβλητές είναι υπερβολικά πολλές για εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων. Μπορεί οι δρόμοι να έγιναν ασφαλέστεροι (για την Αμερική μιλάω), μπορεί οι οδηγοί απλά να αγνοούσαν την απαγόρευση, μπορεί οι ερωτηθέντες απλά να μην απάντησαν ειλικρινά… Όπως και να έχει, καλό είναι όταν οδηγούμε να μην κάνουμε κάτι άλλο που αποσπά την προσοχή μας. Πρέπει κάποια στιγμή να καταλάβουμε την ευθύνη που φέρουμε οδηγώντας ένα όχημα 1 τόνου (ελάχιστο) που με την παραμικρή απροσεξία μπορεί να τραυματίσει ή να σκοτώσει έναν ή και περισσότερους συνανθρώπους μας!