carhack

Στην εποχή που τα αυτοκίνητα πλέον εξοπλίζονται με πληθώρα υπολογιστικών συστημάτων, οι χάκερς παραμονεύουν. Πέρυσι, μια ομάδα εμπειρογνωμόνων θεμάτων ασφαλείας και πρώην χάκερς, οι Charlie Miller και Chris Valasek είχαν δείξει έναν τρόπο με το πως με μια απλή συσκευή μπορεί κάποιος να χακάρει ένα αυτοκίνητο με το λάπτοτ του. Φέτος, μια ομάδα Κινέζων κατάφερε και έσπασε το λογισμικό του Tesla Model S, κερδίζοντας έναν διαγωνισμό 10.000 δολαρίων.


Όχι, δεν είναι λύση να τοποθετήσουν οι εταιρίες antivirus στους υπολογιστές των αυτοκινήτων. Η λύση που προτείνουν δύο Αμερικάνοι ειδικοί, είναι ευκολότερη και ασφαλέστερη. Η συσκευή θα παρουσιαστεί σε ένα συνέδριο που θα λάβει χώρα τον επόμενο μήνα στις Η.Π.Α και αποτελείται από έναν NXP μικρό-ελεκτή και μια απλή πλακέτα. Το κόστος της δεν ξεπερνά τα 150 δολάρια (110 ευρώ), συνδέεται στην OBD θύρα του αυτοκινήτου και αρχίζει να μαθαίνει τις διεργασίες που εκτελούνται από το αυτοκίνητο, παρακολουθώντας την κανονικότητα τους. Όταν κάποιος θελήσει να χακάρει το σύστημα, η συσκευή καταλαβαίνει τις αλλαγές και βάζει το αυτοκίνητο σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης (limp mode), πράγμα που σημαίνει πως κλείνει τα περισσότερα από τα συστήματα του αυτοκινήτου, μέχρι να ξανακαταλάβει πως όλα λειτουργούν κανονικά.

Οι δύο ερευνητές δεν σκοπεύουν να περάσουν στη παραγωγή τη συσκευή τους. Αντ’αυτού, θέλουν μόνο να δείξουν στις αυτοκινητοβιομηχανίες το πόσο εύκολο είναι να εφαρμόσουν ένα τέτοιο χαρακτηριστικό ασφαλείας στα οχήματά τους.