Πόσο ασφαλής είναι η γραμματοσειρά στο αυτοκίνητο σου;

Σχετικά άρθρα

3028665-slide-s-9-introducing-burlingame-a-safer-font-for-your-dashboard

Το έχεις σκεφτεί ποτέ; Γραμματοσειρά! Όταν μιλάμε για ασφάλεια, κάνουμε αναφορά σε παθητική και ενεργητική. Μιλάμε για ζώνες παραμόρφωσης, ακαμψίες, φρένα, επιτάχυνση, αερόσακους, προεντατήρες και πάρα πολλά ακόμα πράγματα, αλλά ειλικρινά, δεν πιστεύω πως έχεις σκεφτεί ποια είναι η ασφαλέστερη γραμματοσειρά για τον πίνακα οργάνων σου. Κακώς βέβαια, γιατί ζούμε σε μία εποχή που η τεχνολογία προχωρά. Τα συστήματα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης (infotainment systems), γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλή, ολοένα και πιο πολύπλοκα. Πρέπει λοιπόν, όταν είναι απαραίτητο, να μπορείς να διαβάζεις γρήγορα και με ακρίβεια διάφορες πληροφορίες: από την ταχύτητα με την οποία ταξιδεύεις, μέχρι και το σε ποια θερμοκρασία είναι ρυθμισμένο το κλιματιστικό. Επομένως, η γραμματοσειρά που έχει επιλεχθεί για εσένα από τον κατασκευαστή, είναι υψίστης σημασίας.

Άνοιξε όμως ένα πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου και δες πόσες γραμματοσειρές είναι διαθέσιμες. Με ποια κριτήρια γίνεται η επιλογή; Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι σχετικά εύκολη. Μία γραμματοσειρά, πρέπει να είναι ευκρινής, ευανάγνωστη και όμορφη αλλά όχι τόσο που να σε αποσπά από την πληροφορία που προσπαθεί να επικοινωνήσει. Η εφαρμογή της απάντησης όμως, είναι τρομερά δύσκολη. Δεν θα μπούμε σε λεπτομέρειες γιατί τα πράγματα γίνονται υπερβολικά τεχνικά. Το “ζουμί” της υπόθεσης, είναι ότι ενώ οι σχεδιαστές υπέθεταν για πάρα πολλά χρόνια τι κάνει μία γραμματοσειρά κατάλληλη, ή αν θέλεις, καταλληλότερη για αυτοκινητιστικές εφαρμογές, μία μελέτη του MIT, για πρώτη φορά δοκίμασε τις θεωρίες και κατέληξε σε κάποια συμπεράσματα.

Από εκεί και πέρα, μπαίνει ένας άνθρωπος που λέγεται Carl Crossgrove. Μέχρι στιγμής, η επικρατούσα γραμματοσειρά στα αυτοκίνητα, ήταν η Eurostile. Όμορφη γραμματοσειρά αλλά “δύσκολη”.

Το “3” μοιάζει με “B”, που μοιάζει με “8”.

Λέει ο Crossgrove. Εγώ να συμπληρώσω πως η ανάγνωση γίνεται ακόμα πιο δύσκολη όταν ταξιδεύεις με πολλά χιλιόμετρα ανά ώρα. Η λύση που πρότεινε, λέγεται Burlingame. Σε συνεργασία με τον Steve Matteson, creative director σε μία εταιρία που ονομάζεται Monotype, χρησιμοποίησαν τα στοιχεία της έκθεσης του MIT και δημιούργησαν την πιο ευανάγνωστη γραμματοσειρά που υπάρχει αυτή τη στιγμή στον κόσμο. Εξέτασαν παραμέτρους όπως τα ανοιχτά σχήματα, οι αποστάσεις μεταξύ των γραμμάτων/αριθμών, οι διαφορετικές αναλογίες αλλά και οι ευδιάκριτες φόρμες και όπως είπα, δημιούργησαν την Burlingame. Μία γραμματοσειρά που μπορεί να μειώσει έως και κατά 10% τον συνολικό χρόνο που κοιτάς την οθόνη για να “απορροφήσεις” μία πληροφορία!

3028665-inline-s-13-introducing-burlingame-a-safer-font-for-your-dashboard

Οι δύο σχεδιαστές τώρα, πρέπει να πείσουν τους κατασκευαστές να υιοθετήσουν τη γραμματοσειρά τους και κάπου εδώ, ξεκινούν τα προβλήματα. Όπως καταλαβαίνεις, η γραμματοσειρά ενός ταμπλό, αποτελεί μέρος της ταυτότητας του αυτοκινήτου και κατ’ επέκταση, της εταιρίας. Μπορεί να σου φαντάζει ως κάτι μικρό και ασήμαντο αλλά είναι μία λεπτομέρεια που “μετράει” για τους κατασκευαστές:

Όταν μπαίνεις σε ένα αυτοκίνητο, πρέπει να “νιώσεις” το αυτοκίνητο. Θέλουν να είναι βέβαιοι πως αυτό αναπαρίσταται στα πάντα στο αυτοκίνητο, συμπεριλαμβανομένης και της οθόνης.

Λέει ο David Gould, director of product marketing της Monotype και έχει δίκιο. Όμως η χρήση μίας γραμματοσειράς που κάνει την αλληλεπίδραση μεταξύ αυτοκινήτου ή συσκευών του αυτοκινήτου με τον χειριστή ευκολότερη, γιατί περί αυτού πρόκειται, είναι κάτι που μαζί με άλλα παρόμοια “μικροπράγματα”, μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την ασφάλεια. Στο κάτω-κάτω, είναι μία λύση σχετικά χαμηλού κόστους στο μεγάλο πρόβλημα της απόσπασης της προσοχής του οδηγού. Γιατί να μην εφαρμοστεί; Η δική σου εμπειρία από γραμματοσειρές, ποια είναι; Είχες πρόβλημα και αν ναι, μέχρι ποιο σημείο;

ΠηγήMonotype

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Η Nissan παρουσιάζει την πιλοτική γραμμή παραγωγής μπαταριών στερεάς κατάστασης

Η Nissan παρουσίασε σήμερα την -υπό κατασκευή- πιλοτική γραμμή παραγωγής μπαταριών στερεάς κατάστασης στο εργοστάσιό της στη Γιοκοχάμα της Ιαπωνίας. Η πιλοτική γραμμή στοχεύει...