Σε καιρούς οικονομικής κρίσης, οι “βρετανικές” αυτοκινητοβιομηχανίες γνωρίζουν άνθηση, παρόμοια με καμία άλλη στο παρελθόν. Τα εισαγωγικά στη λέξη βρετανικές μπήκε επειδή αρκετές εταιρίες ανήκουν πλέον σε Γερμανικά (Bentley, MINI και Rolls-Royce) και Ινδικά (Jaguar–Land Rover) χέρια. Και στην έρευνα δεν βάζουμε την MG, ως Κινέζικη εταιρία, ούτε και τις Lotus, Morgan, Westfield, Caterham, Ariel, Radical, Ultima, Noble και Caparo. Ναι, όλες οι παραπάνω εταιρίες είναι βρετανικές.
Αν εξαιρέσεις το ΜΙΝΙ, το οποίο εκτός από τη Μεγάλη Βρετανία, κατασκευάζεται και στην Αυστρία, και ότι κάποτε η Aston Martin Rapide κατασκευαζόταν και αυτή στην Αυστρία (πλέον δημιουργείται στα κεντρικά της AM στο Gaydon) όλες οι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες κατασκευάζουν επί βρετανικού εδάφους τα μοντέλα τους. Αυτό σημαίνει πως ο Βρετανικός λαός επωφελείται από χιλιάδες θέσεις εργασίας, με το κράτος να κερδίζει και αυτό με τη σειρά του. Δεν χρειάζεται πάντα η παραγωγή των αυτοκινήτων να γίνεται σε χώρες με φθηνά εργατικά χέρια. Οι βρετανοί αποδεικνύουν πως όλα είναι πιθανά, με αρκετές ακόμη αυτοκινητοβιομηχανίες -βλέπε Nissan και Opel- να έχουν μεταφέρει ένα σημαντικό μέρος της παραγωγής των νέων μοντέλων τους στο Μεγάλο Νησί. Ναι, αυτό λέγεται ανάπτυξη.
Μάρκα | Πωλήσεις 2013 | Διαφορά από το 2012 |
---|---|---|
Jaguar – Land Rover | 425.006 | + 18,8% |
MINI | 305.030 | + 1,2% |
Bentley | 10.120 | + 18,9% |
Aston Martin | 4.200 | + 10,5% |
Rolls-Royce | 3.630 | + 1,5% |
McLaren | 1.400 | – |