mercedes-benz-cls-63-amg-vs-bmw-m6-gran-coupe-vs-audi-rs7

Οι τρεις γερμανικές πολυτελείς αυτοκινητοβιομηχανίες, η Audi, BMW και Mercedes-Benz σήμερα καταλαμβάνουν το 60% της παγκόσμιας αγοράς πολυτελών αυτοκινήτων, αλλά σε μια έκθεση του Reuters υποστηρίζει πως οι γερμανικές εταιρίες θα χάσουν μερίδιο της αγοράς μέσα στα επόμενα χρόνια, λόγω του εντονότερου ανταγωνισμού.

Σύμφωνα με την έκθεση, η Jaguar, Land Rover, Tesla και τα DS μοντέλα της Citroen θα κλέψουν το 30% της παγκόσμιας αγοράς πολυτελών αυτοκινήτων μεταξύ της περιόδου 2014 – 2018. Σήμερα το ποσοστό των τεσσάρων εταιριών ανέρχεται στο 12,5%, με τον κυριότερο λόγο της πτώσης των γερμανικών πωλήσεων να είναι η παρουσίαση φθηνότερων μοντέλων, μιας και η επιθυμία των Audi, BMW και Mercedes-Benz είναι να αυξήσουν τον συνολικό όγκο των πωλήσεων τους. Αυτή η κίνηση έχει “ρίξει” την εικόνα τους στα μάτια των καταναλωτών, ενώ σημαντικό ρόλο διαδραματίζει και το γεγονός πως οι τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες προχωρούν σε εκπτώσεις που μπορούν να φτάνουν ακόμη και το 20%. Τέτοιες κινήσεις, αναφέρουν αναλυτές, αποδεικνύουν πως πλέον οι τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες δεν είναι τόσο premium όσο θέλουν να παρουσιάζονται, με τον αγώνα να πουλήσουν όλο και περισσότερα αυτοκίνητα, σύμφωνα πάντα με τους αναλυτές, να βλάπτει τελικά την κερδοφορία των εταιριών.

Οι ειδικοί θεωρούν πως η Jaguar θα είναι η εταιρία με την μεγαλύτερη αύξηση των πωλήσεων μιας και η Βρετανική εταιρία προσφέρει πλέον σύγχρονα και πολυτελή αυτοκίνητα, με την XE να κάνει την αρχή. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν, οι Γερμανικές εταιρίες έχουν μείνει πίσω στη τεχνολογία που προσφέρουν στα αυτοκίνητα της κατηγορίας της XE. Τα αυτοκίνητά τους δεν διαθέτουν νέα υλικά, όπως το carbon, ενώ δεν χαρακτηρίζονται από καινοτομία. Όπως χαρακτηριστικά δηλώνουν αναλυτές, τα γερμανικά αυτοκίνητα “είναι απλά συμβατικά αυτοκίνητα με υψηλή ποιότητα.”

Άνοδο στις πωλήσεις πολυτελών αυτοκινήτων παρουσιάζουν και οι Maserati, Cadillac, Infiniti, Volvo καθώς και η Alfa Romeo. Παρά το γεγονός πως οι συγκεκριμένες εταιρίες κατέχουν μικρότερο μερίδιο στην αγορά, μπορεί σύντομα να αρχίσουν να γίνονται πιο επιθυμητές στα μάτια των καταναλωτών εκείνων, που αναζητούν κάποιο βαθμό αποκλειστικότητας στο αυτοκίνητό τους.

Οι αναλυτές κλείνουν πως για να αλλάξουν στρατηγική οι τρεις γερμανικές εταιρίες δεν μπορεί να γίνει με την τρέχουσα διοίκησή τους, και έτσι οι όποιες αλλαγές θα γίνουν μετά την αλλαγή των υψηλόβαθμων στελεχών των τριών εταιριών.