glue

Εν έτη 2014, όλα πλέον έχουν να κάνουν με το πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να κάνουν αποδοτικότερα τα νέα τους αυτοκίνητα, με τις εταιρίες να προσπαθούν να μειώσουν όσο γίνεται το βάρος των αυτοκινήτων τους, έτσι ώστε να αυξηθεί η αυτονομία, να μειωθούν οι εκπομπές CO2 και να βελτιωθεί η βαθμολογία στις δοκιμές πρόσκρουσης. Έτσι όλο και περισσότερες εταιρίες, ανάμεσα στις τεχνικές μείωσης του βάρους, αντικαθιστούν τα μπουλόνια και τις βίδες με νέες σούπερ κόλλες.

Σήμερα, όπως αναφέρει με άρθρο της η The Wall Street Journal, ένα αυτοκίνητο χρησιμοποιεί περίπου 12,25 κιλά τέτοιων κολλών, σχεδόν τρεις φορές περισσότερο σε σχέση με ένα αυτοκίνητο δεκαετίας. Στο μέλλον, το νούμερο αυτό θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο, μιας και η παγκόσμια ζήτηση για τέτοιες ισχυρές κόλλες συγκόλλησης, αυξάνεται κατά 4-5% ετησίως.

Το μεγαλύτερο όφελος που προσφέρουν οι κόλλες είναι πως επιτρέπουν στις αυτοκινητοβιομηχανίες να χρησιμοποιήσουν διάφορα δομικά υλικά, ώστε να κάνουν τα αυτοκίνητα τους πιο δυνατά και ταυτόχρονα πιο ελαφριά. Αλουμίνιο, χάλυβας, carbon μπορούν να συνδυαστούν και να κολλήσουν μεταξύ τους χάρη σε αυτές τις κόλλες. Και δεν είναι μόνο αυτό το όφελος που προσφέρουν οι νέες κόλλες, μιας και όπως αναφέρει η BMW, μπορεί να κάνει το κόστος επισκευής φθηνότερο. Το CFRP σώμα (carbon fiber reinforced plastic) του i3, αποτελείται από 30 κομμάτια, και αν ένα από αυτά υποστεί ζημιές, μπορεί να κοπεί και να αντικατασταθεί από ένα κομμάτι το οποίο θα κολλήσει με μια τέτοια κόλλα.

Το μεγάλο στοίχημα των ερευνητών, είναι να δημιουργήσουν κόλλες που θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν στα εξαρτήματα του κινητήρα. Λόγω των μεγάλων θερμοκρασιών που αναπτύσσονται στον κινητήρα, αλλά και του λαδιού που ρέει μέσα του, οι ερευνητές προσπαθούν να κατασκευάσουν μια νέα κόλλα, η οποία θα κάνει τα μπουλόνια και τις βίδες να αποτελούν παρελθόν από τους κινητήρες.