BMW-I9

Το διοικητικό συμβούλιο της BMW έδωσε το πράσινο φως ώστε να βγει στην αγορά το i9 το 2016. Το i9 θα βγει στην παραγωγή ώστε να εορταστούν τα 100στα γενέθλια της BMW και θα βασίζεται πάνω στο i8, αποτελώντας ουσιαστικά την σκληροπυρηνική εκδοχή του, διαθέτοντας επιθετική σχεδίαση.


Ο 1.500αρης τρικύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας του i8 θα αντικατασταθεί από έναν μεγαλύτερο, πιθανότατα από έναν 3,0-λιτρο εξακύλινδρο κινητήρα, ενώ θα αναβαθμιστεί και ο ηλεκτροκινητήρας του, ώστε συνδυαστικά να παράγουν πολύ περισσότερα άλογα σε σχέση με τα 362 του i8. Οι φήμες μιλούν για 500 άλογα. Ενδεχομένως θα ζυγίζει λιγότερο από τα 1.490 κιλά, με την κατανομή βάρους να είναι 50:50. Τα 0-100 χλμ/ώρα θα τα κάνει σε λιγότερο από 4 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να μην περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα.

Επίσης για τον ίδιο λόγο, η BMW θα κατασκευάσει και το i5, την μεγάλη την μεγάλη εκδοχή του i3. Θα βγει στην αγορά στα τέλη του 2016, ως μοντέλο του 2017 και θα κατασκευαστεί πάνω στο ίδιο carbon σασί που βασίζεται και το i3 και η εξέλιξη του δεν θα είναι ιδιαιτέρως κοστοβόρα για την BMW αφού το μόνο που έχει να κάνει η γερμανική εταιρία είναι να επεκτείνει κατά μήκος τα αλουμινένια μέρη του σασί. Το πίσω μέρος θα μεγαλώσει κατά 150 mm, αυξάνοντας έτσι κατά 100 mm τον διαθέσιμο χώρο των ποδιών των πίσω επιβατών.

Μηχανικά θα εξοπλίζεται με το ίδιο ηλεκτρικό σύνολο του i3 απόδοσης 125 kW (170 ίππων) με 250 Nm ροπής. Ωστόσο λόγο των μεγαλύτερων διαστάσεων, το i5 θα έχει και μεγαλύτερες μπαταρίες, οι οποίες θα του δίνουν αυτονομία που θα ξεπερνά τα 320 χλμ/ώρα. Φυσικά θα είναι διαθέσιμο και σε range-extended έκδοση, η οποία θα χρησιμοποιεί τον 1.500αρη τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης για την αύξηση της αυτονομίας.

Bonus! Δες το i3 να γυρνά όχι στο κέντρο μιας πόλης, εκεί όπου είναι το φυσικό του περιβάλλον, αλλά στη διαδρομή μέσα σε μια πίστα ταχύτητας στην Ισπανία.